Ti, Jehova tanúi az Atya Fiú és a Szent Lélek/Szellem/ nevében keresztelkedtek meg?
Kérdezö, most magad alatt vágtad ki a fát. Figyelj csak oda kérlek, elöször is a kérdésedre, aztán te magad mit feleltél rá.
Az Atya a Fiu és a Szentlélek nevében, írja a Károli fordítás.
Te szerinted mit jelent az "a" és az "és a" ? :-)
Iskolában ugye tanultuk a gramatikát. Tudjuk mit jelent az "a" és az "és a" szócskák. Nos ha valaki téged felhatalmaz valamit elvégezni, és pld. a vezérigazgató és a fia és még valaki nevében teszed, akkor ezek mind egy test?
Hol olvastad ezt : kereszteljétek meg öket az "Atyafiuszentlélek" nevében? Ugye ilyen nincs? :-)
T. Kerdezo!
Az utolso valaszado irta helyesen. Valoban a "szentharomsag" sokkal kesobb jott be a vallasok tanitasaba, ugy kb. a II.III.szazadban.
Az elso szazadi keresztenyek ezt a fogalmat nem is ismertek. Ok tudtak, hogy ki Isten, ki a Fiu, es ki a Szent Lelek/Szellem.
Ha megkerdezed a papot, nem tud vilagos valaszt adni, cask valami homalyos magyarazatot. Pedig ok maguk is ugy nevezik Jezust, mint Isten "elsoszulott, vagy egyedulnemzett fia". Mar itt benne van, hogy Jezus nem Isten. Istentol szarmazik, mert Isten Ot teremtette meg legeloszor, meg mielott barmit teremtett volna. Jezus utan pedig a mennyei angyalokat teremtette meg, de ezeket mar Jezussal egyutt. Errol olvashatsz a Bibliaban is.
A Biblia vilagosan megkulonbozteti az Atyat, a Fiut, es a Szent Szellemet. Errol nagyon sok idezetet tudnek neked irni, de nem akarlak terhelni vele. De ha erdekel megirom neked, megnezheted.
Masreszt valoban, Isten hallhatatlan, ami azt jelenti hogy nem tud meghalni. Tehat nem O jott le a foldre, hanem a Fiat, Jezust kuldte le megvaltokent.
De a kerdesedre a valasz, valoban az Atya, a Fiu, es a Szent Szellem neveben keresztelkedunk meg.
Mikor Jezus megkeresztelkedett a Jordan folyoban, a Szent Szellem leszallt ra galamb formajaban. Az apostolokra mikor kitoltetett a Szent Szellem, langnyelvek jelentek meg a fejuk folott.
Ha a Szent Szellem szemely lenne, akkor vajon hogyan osztodott volna meg az apostolokon, vagy azokon, akik tobb mint 3000-en toltettek be Szent Szellemmel.
A Szent Szellem Isten hatekony ereje, ebbol kapott Jezus is, es az apostolok is, amikor csodakat tettek. Ez a szellem tette oket kepesse a csodak veghezvitelere.
Remelem ertheto volt? Tehat a Szentharomsag tanitasa nem Bibliai eredetu. Udv:Judit!
Kedves grkaty! :)
Hidd el tudom mit írtam és,hogy miért írtam.
Nem szeretnélek megsérteni de nem tudom,hogy kettőnk közül melyikünk vágja az ágat maga alól.
Nos mind1,lépjünk tovább.
Enged meg,hogy menjek vissza egy kicsit az alapokhoz,ok?
A Biblia első szavai ezt mondják: „Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a földet” (1Móz
1:1). Isten az, aki megteremtette a világmindenséget. Más helyeken pedig arról olvasunk,
hogy Ő egymaga alkotott meg mindent, és nem volt segítőtársa: „Én, az ÚR, alkottam
mindent, egyedül feszítettem ki az eget, magam tettem szilárddá a földet” (Ézs 44:24, Neh 9:6, Zsolt 102:26, Ézs 45:12, 18, ApCsel 7:49-50, 17:24, Zsid 11:3). Fontos
észrevenni, hogy Isten azt mondja: egyedül teremtett meg mindent, nem volt segítőtársa, és
senki, aki vele lett volna, amikor megalkotta a világmindenséget.
A teremtési beszámolóban mégis érdekes részleteket vehetünk észre. Először is, a Szentlélek
megjelenik a teremtésben, mint aki aktívan részt vesz benne: „Isten Lelke lebegett a vizek
fölött” (1Móz 1:2). Ezen túlmenően láthatjuk, Isten hogyan alkotta meg az embert: „Akkor
ezt mondta Isten: Alkossunk [többes szám] embert a képmásunkra [többes szám], hozzánk
[többes szám] hasonlóvá: uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, az állatokon, az egész
földön és mindenen, ami a földön csúszik-mászik. Megteremtette Isten az embert a maga
[egyes szám] képmására, Isten képmására [egyes szám] teremtette, férfivá és nővé
teremtette őket” (1Móz 1:26-27). A szövegben többes számú kifejezéseket találunk:
alkossunk, (a mi) képmásunkra, hozzánk hasonlóvá.
Ez a tény felvet egy kérdést: kihez beszél itt Isten? A korábban felsorolt igékből és főként az
Ézs 44:24-ből azt láthatjuk, hogy Isten egymaga alkotott meg mindent. Beszélhet itt Isten az
angyalokhoz? Nem, hiszen az angyalok nem teremtettek semmit, itt pedig Isten a teremtésre
irányuló felszólítást tesz. Hogyan tudjuk az egymással ellenkezőnek tűnő verseket
összhangba hozni? Isten egymaga teremtett mindent, mégis többes számot használ itt,
jelezve, hogy valaki(k) még részt vett(ek) a teremtés folyamatában. Ezt csak akkor
fogadhatjuk el, ha az(ok) a valaki(k), akikhez Isten itt szól, nem teremtmények, hiszen Isten
alkotott mindent, egyedül. Tehát Isten önmagához szól: ez vagy skizofrénia, vagy egyértelmű
utalás arra, hogy többességet feltételezhetünk az Istenségen belül. (Itt biztosan sokaknak
eszébe jut, hogy János evangéliumának bevezető szavai szerint minden Jézus által lett.
Az idézet második részében azt látjuk, hogy Isten (egyes számban) képmására teremtette
meg az embert. Ez azt a feltételezést engedi meg számunkra, hogy Isten olyasvalakihez
beszélt, aki természeténél fogva azonos vele, így lehet összhangban a többes szám
(személyiség) és az egyes szám (természet).
A bűnbeesés után Isten ezt mondja: „Azután ezt mondta az ÚRisten: Íme az ember olyanná
lett, mint miközülünk [többes szám] egy: tudja, mi a jó, és mi a rossz. (1Móz 3:22). Ki ez a mi?Ki ez a mi!?
Isten soha nem használt többes szám első személyt, amikor önmagáról és a teremtményeiről
együttesen beszélt, ezért kizárhatjuk, azt az állítást, hogy itt az angyalokat kellene
beleértenünk a többes számba. Maga a történet mondja el, kire utal a mi. A Sátán kígyó
képében arra biztatta Évát, hogy egyen a tiltott fa gyümölcséből, és azzal érvelt, hogy „jól
tudja Isten, hogy ha esztek belőle, megnyílik a szemetek, és olyanok lesztek, mint az Isten:
tudni fogjátok, mi a jó, és mi a rossz” (1Móz 3:5). Ha az ember eszik, olyan lesz, mint Isten,
tudni fogja, mi a jó, és mi a rossz. Miután evett, Jahve ezt mondta: olyan lett az ember, mint
miközülünk egy. Vegyük észre a logikai összefüggést a két vers között: ha eszik, olyan lesz,
mint Isten (egyes számban). Miután evett, olyan lett, mint Isten (többes számban). A
szövegkörnyezet nem teszi lehetővé, hogy a mibe az angyalokat, vagy bármely egyéb
teremtményt értsük bele. Csak akkor értelmezzük helyesen a szöveget, ha elfogadjuk: Isten
többes számot alkalmaz, pedig önmagáról beszél.
Sodoma és Gomora pusztulása előtt olvashatjuk, hogyan hajtotta végre Isten az ítéletet a két
bűnös város fölött: „Az ÚR pedig kénköves tüzes esőt bocsátott Sodomára és Gomorára, az
ÚRtól, az égből. (1Móz 19:24). Mit mond ez a vers? Jahve kénköves tüzes esőt bocsátott a
két városra Jahvétól. Ki? Isten. Honnan? Istentől. Ennek a versnek az egyetlen lehetséges
értelmezése az, hogy többességet feltételezünk az Istenségben.
Isten megígérte Izraelnek, hogy vele lesz, és bevezeti őket arra a földre, amit választott
nekik. Ígérete így hangzott: „Íme, én angyalt küldök előtted, hogy megőrizzen az úton és
bevigyen arra a helyre, amelyet kijelöltem. Vigyázz magadra előtte, és hallgass a szavára! Ne
szegülj ellene, mert nem bocsátja meg hitszegéseteket, hiszen az én nevem van jelen benne.
De ha engedelmesen hallgatsz a szavára, és teljesíted mindazt, amit parancsolok, akkor
ellensége leszek ellenségeidnek és szorongatója szorongatóidnak. Mert az én angyalom
előtted megy, és bevisz az emóriak, hettiták, perizziek, kánaániak, hivviek és jebúsziak közé,
és kiirtom őket” (2Móz 23:20-23).
Az angyal kifejezés jelentése: hírvivő. Nem hordozza magában azt, hogy teremtett lénynek
kell lennie, pusztán arra utal, hogy egy adott helyzetben valakinek a hírvivőjeként
tevékenykedik. A szövegből több dolog is kiderül: (1) Isten neve van jelen abban a
hírvivőben, akit Isten küld a népe előtt. Hogyan lehet benne Jahve neve valakiben, aki maga
nem Jahve? Hogyan lehetne bennem a Kovács család neve, ha én magam nem tartoznék
abba a családba? (2) Izraelnek engedelmeskednie kell az hírvivőnek, aki előtte megy,
különben nem bocsátja meg a hitszegést. Hogyan van joga egy teremtménynek, hogy
bűnöket megbocsásson, vagy ne bocsásson meg, mikor a bűnök megbocsátása vagy
felrovása Isten hatalmába tartozik? (ld. Mt 2:5-10, Lk 5:21 Ef 4:32). (3) Azáltal, hogy Izrael
hallgat az hírvivő szavára, azt teljesíti, amit Isten parancsol. Ez összekapcsolja a hírvivő szavát
Isten parancsával, mintegy egyenlővé téve a kettőt. Hogyan lehetséges ez, ha csak nem
maga Isten volt az, aki abban a hírvivőben parancsolt? :)
Az Újszövetség egyértelművé teszi,
hogy az, aki Izrael előtt ment, Jézus Krisztus volt (1Kor 10:4).És most visszatérve a kérdés elejére,válaszolni szeretnék arra,hogy miként vágom ki a "fát magam alól".
Amikor megkeresztelkedünk az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében, akkor elfogadjuk, hogy
az Atya és a Fiú személyek, miért épp a Szentlélekkel teszünk kivételt? Miért kell a hívőket
egy személytelen erő nevében is megkeresztelni? És egyáltalán, hogyan lehet neve egy
erőnek (Mt 28:29-20)?
Ha ezek alapján mégis kétségbe vonjuk, hogy a Szentlélek személy lenne, nem csak Isten
látható, érezhető megnyilvánulása, személytelen, tevékeny ereje, akkor azt is kétségbe kell
vonnunk, hogy a Sátán személy. Valóban sokszor esik szó úgy a Szentlélekről, mint erőről, és
a vele való betöltekezésről úgy, mint „mennyei erővel” történő felruházásról (Lk 24:49),
mégis, a teljes képet szemlélve szilárdabban alátámasztott tény a Bibliában az, hogy a
Szentlélek személy, mint az, hogy egy személytelen erő lenne.
Ha elfogadjuk azt, hogy a Szentlélek az Atyával és Jézus Krisztussal együtt öntudattal,
érzelmekkel, akarattal rendelkező személy, még mindig nyitva van a kérdés, hogy milyen
kapcsolat van közöttük, és miért mutat a Szentírás olyan szoros és állandó együttműködést e
három személy között. A válaszhoz meg kell vizsgálni, hogy mit tanít az Ige Isten
természetéről, és ezek a jellemzők hogyan nyilvánulnak meg az Atyában, a Fiúban és a
Szentlélekben.
A Biblia egyértelműen tanítja, hogy egyetlen Isten van, és azok a bálványok, amelyeket
emberi kéz alkotott, valójában nem istenek (Ézs 44:15, ApCsel 19:26, 1Kor 8:5). Az egyetlen
Isten saját maga jelenti ki, hogy rajta kívül nincs más: „Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és
megváltója, a Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten”(Ézs 44:6).
Vagy ahogyan korábban kijelentette: „Ti vagytok a tanúim – így szól az ÚR –, és szolgáim,
akiket kiválasztottam, hogy megismerjetek, higgyetek bennem, és megértsétek, hogy csak én
vagyok. Előttem nem lett isten, és utánam sem lesz” (Ézs 43:10). Isten állítása világos, és
egyértelmű: ő az első és az utolsó, vagyis az egyetlen Isten. Előtte nem volt isten, és utána
sem lesz, ő az egyetlen.
Mégis, azt láttuk, hogy az Ószövetség valamiféle többességet jelez az Istenségben. Azt is
mondtuk, hogy az isteni kinyilatkoztatás folyamatos, és a Szentírás fokozatosan jelenti ki az
egyre teljesebb igazságot Istenről és a tervéről. Mégsem állíthatjuk azt, hogy teljesen
megérthetnénk Istent és a kinyilatkoztatását, mert még töredékes az ismeretünk (1Kor 13:9).
Amit tehetünk, hogy összeszedjük azokat az információkat, melyek segítenek jobban
megismerni Istent.
-És most,hogy már nagyjából leírtam amit szerettem volna,volna itt még valami amit meg szeretnék osztani ugyanis ez is a témához és a kérdéshez tartózik.
Az első keresztények – a történelmi beszámolók tanúsága szerint – imádták Jézus Krisztust:
„A jelentések szerint azonban az a legnagyobb vétjük vagy eltévelyedésük, hogy bizonyos meghatározott
napon hajnalhasadta előtt összegyülekeznek, és váltakozva karban énekelnek az istennek hitt Krisztus
tiszteletére, és esküvel kötelezik magukat, nem ám valami gaztettre, hanem arra, hogy nem lopnak, nem
rabolnak, nem követnek el házasságtörést, nem szegik meg esküjüket, a rájuk bízott letét kiadását
felszólítás esetén nem tagadják meg. Ennek végeztével rendszerint szétszélednek; majd ismét
összejönnek, hogy közösen fogyasszák el közönséges és ártalmatlan lakomájukat; ezt azonban
abbahagyták, miután parancsodra betiltottam a titkos társaságokat” (Ifj. Plinius, római történetíró 96.
levele, Kr.u. 112).
„A keresztények, mint tudod, a mai napig egy embert imádnak – egy különleges személyiséget, aki
bevezette szokatlan szertartásaikat, és ezért keresztre feszítették… Látod, e félrevezetett teremtmények
azzal az általános meggyőződéssel kezdik, hogy örökre halhatatlanok, ami megmagyarázza a halál iránti
megvetésüket és önkéntes odaadásukat, amely annyira gyakori közöttük. Aztán eredeti törvényadójuk
még azt is belevéste az elméjükbe, hogy áttérésük pillanatától kezdve egymás testvérei. És megtagadják
Görögország isteneit, és a keresztre feszített bölcset imádják” (Szamoszatai Lukianosz, görög szatirista,
Kr.u. 2. század).
Nos mint látjuk Krisztus imádata jelen volt már akkor amikor még a kereszténység "gyerekcipőben"járt. Ha valakik akkor ők tudták,hogy nem tévednek ha Jézus Krisztusra Istenként tekintenek.
Nem tudom még mit írhatnák de bízok abban,hogy minél több Jehova tanúja veszi a fáradságot és utána néz mindannak amit eddig belé sulykoltak.
És a következő igével le is zárom kommentemet;
„Es minden versengés nélkül a’mi hitünknek nagy titka ez;
Az Isten megjelentt a’ testben, megigazíttatott Lélekben.”
:) Az Úr legyen veletek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!