Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit gondoltok a jezsuita...

Mit gondoltok a jezsuita életszemléletről, az ignáci útról?

Figyelt kérdés

Egy jezsuita könyvben olvastam, hogy ha 4 alapelvet kellene megfogalmazni, akkor az az alábbiak volnának:


1) Megtalálni Istent MINDENBEN.


2) Cselekvő szemlélődővé válni. (Vagyis egyensúlyba tartani a hétköznapi cselekvést ÉS lelki életet)


3) Inkarnatorikus látásmódot kialakítani a világról ( Isten mindig, mindenhol, mindenben jelen van, az ember természetéből eredően közeledhet Hozzá. Ill. Isten más-más egyén számára másképpen nyilvánul meg)


4)Szabadságra és belső függetlenségre kell törekedni.


Továbbá szorgalmazzák a tanulást, önművelést, önismeret fejlesztését, gyakorlatiasak a leghétköznapibb dolgokban is.

Tehát nem választják külön a lelki életet a mindennapi rohanástól.


2013. nov. 1. 19:21
 1/4 anonim ***** válasza:

E négy pont alapján szimpatikus.

Anthony de Mello jezsuita szerzetes "Abszurd egypercesek" c. könyvét szeretem.

2013. nov. 2. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Nagyon érdekesen hangzik. Bárcsak ne lenne cölibátus. Akkor jelentkeznék én magam is.
2014. máj. 17. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Nem kell feltétlenül szerzetesnek lenni.


Szent Ignác azt is mondta: Tekintsd a világot a te kolostorodnak. Nagyon jó tanácsok vannak a családosok számára is, akik a világban kívánnak élni.

2014. máj. 18. 09:58
 4/4 anonim ***** válasza:

A Jezsuiták

(Jézus Társasága)


Részlet Edmond Paris „A Jezsuiták titkos története” című, 1975-ös könyvéből:

A szerzőről:

Egy ilyen mértékű összeesküvés felfedésével az életét tette kockára. Edmond Paris soha nem ismert engem, de én anélkül is ismertem, hogy szemmélyesen találkoztunk volna: én és más Jezsuiták különleges eskü és fogadalom alatt megkaptuk azoknak az európai egyéneknek és intézményeknek a nevét, akik veszélyt jelentettek a Római Katolikus Intézmény céljaira. Az ő nevét is megadták. Edmond Paris munkái a Római Katolicizmusról aktuálissá tették a Jezsuiták fogadalmának azon részét, mely szerint: 1) el kell pusztítani őt, 2) el kell pusztítani hírnevét, beleértve a családját is, és 3) el kell pusztítani a munkáját.

-Dr. Alberto Rivera

(volt Jezsuita pap)

A Jezsuiták titokban folyamatosan a Római Katolikus Intézmény két fő céljárt munkálkodnak: 1. Mindent átfogó politikai hatalom, és 2. Egy mindent átfogó egyház, melynek célja a Jelenések könyvének 6. 13. 17. és 18. fejezetében foglalt jóslatok beteljesítése.1



A Jezsuiták (Jézus Társasága) a katolikus egyház kémjei és merénylői. Azok az emberek akik úgy hiszik, ez az intézmény vallásos vagy spirituális, azokat sajnos átverték. Ez mindig, minden tekintetben politikai szervezet volt. Egy politikai arcvonal, ami olyan kitalált vallási karakterekkel és ünnepségekkel manipulálja az embereket, amiket korábbi vallásokból tulajdonított el. Az állam és az egyház szétválasztása semmit sem jelent a katolikus egyháznak, megállás nélkül, minden eszközt bevetve küzd a világuralomért. Ez az intézmény tömeggyilkosságra, kínzásokra, zsarolásra, szervezett bűnözésre, hazugságokra, és az emberiség valódi spiritualitástól való megfosztására épül. Királyokat, királynőket, nemeseket, elnököket, kormányokat irányítanak, és közel mindenkit akinek hatalma van.

Vannak legendák egy Fekete Pápáról. Ez csak egy mítosz, amit azért találtak ki, hogy áthárítsák a felelősséget a katolikus pápáról és bűnözőklánjáról. Valójában a Hegelianizmus egyik fogalmát használják fel, mikor mindkét oldalt megjátsszák, hogy a kezükbe vehessék az irányítást. Ez hasonlatos ahhoz, mikor valaki a tiltott droghasználat ellen prédikál, nyíltan a Drogellenes Akciócsoportnál dolgozik, de a DEA-n kívül drogcsempészettel, terjesztői körrel dolgozik. Míg a katolikus egyház nyíltan vallásos és karitatív intézménynek vallja magát, titokban szervezett bűnözéssel foglalkozik.

A protestánsok boldogan átkozzák a katolikusokat, és imádják besározni őket, mivel a felelősség áthárítása szükségtelenné teszi annak magyarázatát, hogyan történhettek ismétlődően ennyire undok cselekdetek a keresztény egyházakban. Természetesen mind tudjuk, hogy ezeknek a bűnözőknek mindig Sátán volt a bűnbakjuk, mivel túl buták és elvakultak voltak észrevenni, hogy saját istenük az, aki mindig átveri őket.

Loyolai Ignác volt a Jezsuita rend alapítója. A protestáns reformáció már azelőtt komoly kárt tett a katolikus egyház addig megkérdőjelezhetetlen befolyásának, mielőtt megjelent volna. Ignác úgy vélte, a katolikus egyház elveszett hatalmát csak úgy lehetne visszaszerezni, ha megerősítenék az egyházi törvényeket és a pápa befolyása alatt álló világi tanításokat, és nem csak életeket vennének el az Inkvizícióval ahogy azt a dominikai papok és apácák tették, de titokban az élet minden területére behatolnának.

Jézus Társaságának megalapítását 1540-ben fogadta el III. Pál pápa, a Jezsuiták pedig a pápa szolgálóinak nyilvánították magukat, feltétlen engedelmességet fogadva neki.2

Ignác a korábbi katolikus vezetőknél jobban tudta, hogy egy embert úgy lehet legjobban befolyásolni, ha befolyásolja az elméjét. Spirituális erőket használt, amiknek később már nagyon nehéz volt ellenállni. Olyan erőket, melyek minden irányelvnél és doktrínánál tartósabbak; ezek az erők évekkel azután is felszínre bukkanhatnak, hogy utoljára említették őket, s olyan parancsolóvá válhatnak, hogy az akarat képtelen bármilyen akadállyal szembeszállni, és muszáj követnie ellenállhatatlan sugallataikat.³

Emlékezzünk csak, hogy a katolikus egyháznak rengeteg ezoterikus tudás van a birtokában a több évszázadnyi elkobzásból, fosztogatásból, és ezen anyagok szisztematikus eltávolításából. A Jezsuiták ezt a tudást az emberiség kárára használják. Sokan nem tudják, de a Jezsuiták a Földön minden országba beszivárogtak, és sok helyről kiűzték őket. A bűnbánás katolikus szentsége által a Jezsuiták irányítást szereztek a királyok, királynők, vezetők és nemesek felett. Olyannyira, hogy még fontos politikai pozíciókat is nyíltan felajánlottak nekik. Nem lenne meglepő, ha a zsarolást rendszeresen használták volna.

“Bármikor, ha egy országot elárasztottak a Jezsuiták, magukhoz ragadták a hatalmat. Ezt beszivárgással érték el. Nem sokkal később a hatóságok fontos ügyekről kezdtek tárgyalni velük, hatalmas adományok kezdtek el befolyni, és hamarosan minden iskolát, a legtöbb templom szószékét, és minden magasrangú ember gyóntatószékét elfoglalták.4

“A nyilvánosság gyakorlatilag nincs tudatában annak, mekkora részük volt a Vatikánnak és a Jezsuitáknak a két világháború kirobbantásában – ezeket a szituációkat részben megmagyarázza a Vatikán és a Jezsuiták hatalmas vagyona, ami oly sok területen adott nekik hatalmat, főleg a legutóbbi konfliktus óta.”5

Nincs még egy olyan állam, amely ennyit szenvedett volna a Jezsuiták uralma alatt, mint Lengyelország. És nem volt még egy olyan állam, ahol a társaság olyan erős lett volna, mint Portugáliában. Míg Lengyelország gyorsan közelített az összeomláshoz, a Jezsuita intézmények és iskolák oly mértékben szaporodtak, hogy a Generális Lengyelországot egy különleges gyülekezetté tette 1751-ben.6

Ahogy a Jezsuiták megérkeztek a Távol-Keletre, megfertőzték és korrumpálták az ottani tanításokat. Robert de Nobile Indiában telepedett le, hogy katolikus vallásra térítse az ottaniakat. A Jezsuiták természetéhez hűen, beépült a Brahmin uralkodókasztba (mindig a vezető körökbe szivárognak be). Átvette a Brahminok öltözködési és életviteli szokásait, rítusaikat összekeverte keresztény szertartásokkal, s mindezt XV. Gergely pápa támogatásával. 250.000 hindut térített meg.7

Több mint valószínű, hogy innen származik a legtöbb nevetséges new age tanítás, mely a názáretit hirdeti, s a karmáról és az angyalokról szóló tanítások is a keresztény beszivárgásban gyökereznek.

“Dél-Amerikában leigázták a bennszülötteket, akiket eztán arra kényszerítettek, hogy szigorúan katolikusként éljenek. A Jezsuiták figyelik őket, és a legkisebb hibákat is büntetik. Korbács, koplalás, börtön, pellengérre állítás a köztereken, nyilvános vezeklés a templomban – ilyesfajta fenyítéseket alkalmaznak.

A bűnöst rabruhába öltöztetve a templomhoz kísérték, ahol megbánta bűnét. Ezután megkorbácsolták a téren a büntető törvénykönyvnek megfelelően. A bűnösöknek mindig járt ez a fenyítés, s közben nem hogy kiáltaniuk nem szabadott, de köszönetet kellett mondaniuk. A bűnösnek a büntetés után meg kellett csókolnia a végrehajtó kezét, és azt kellett mondania: “Isten jutalmazzon meg hogy megszabadítottál eme büntetés fényével, attól az örökös bánattól ami engem fenyegetett.”8

Írhatunk verseket; de költőink keresztények, és nem a Pogányok követői, akik Múzsákat, Hegyi Nimfákat, Tengeri Nimfákat, Calliopét, Apollót, vagy más Isteneket és Istennőket invokáltak. Mi több, ha ezekről szó esik, csak kifigurázzák őket, mivel ők csak démonok.”9

A római katolikus egyház volt az egyik legvagyonosabb földtulajdonos Észak-Afrikában. Mexikóban ezüstbányáik és cukorfinomítóik voltak, Paraguayban tea- és kakaóültetvényeik, szőnyeggyáraik, és hatalmuk az élelmiszerellátás felett, mivel övék volt az állatállomány is, és évente 80.000 öszvért exportáltak. És hogy még nagyobb profitjuk legyen, az atyák nem haboztak becsapni az állami kincstárat sem, mint ahogy azt a jólismert történetből ismerjük: az úgynevezett csokoládésdobozokat Cadiz-ban pakolták ki, s csokoládé helyett aranyporral voltak tele. 10 Ibid, pp. 68

1960. január 7-én Rómában csúcstalálkozót tartottak, melynek során megpróbáltak békés egymás mellett élést létrehozni a szovjetek és a keleti blokk, valamint a nyugat közé. Az USA-ban Spellman kardinális (akinek a fényképei sok újságban megjelntek, amint fontos vezetők mellett áll) sürgette a katolikusokat, hogy nyílt ellenségességet mutassanak Hruscsov felé, mikor vendégként az Egyesült Államokban járt. Ottaviani kardinális, a Szentszék titkára mondta a legvehemensebb beszédet a Saint Marie-Majeure bazilikánál a szovjetek ellen, illetve a nyugati hatalmak ellen, akik részt vettek a békeprojektben.11

Most megkérdezhetjük, milyen célt szolgál a háboú, mikor egy olyan intézmény mint a katolikus egyház világuralomra akar törni. Semmi nem változtat meg úgy életeket, hoz pusztulást, és semmi nem nyitja fel úgy az embereket a hatalom felé, mint a háború. A konfliktus mindkét résztvevőjét segítik és támogatják azok, akik világuralmat és rabszolgaállamot akarnak. A háború végén minden résztvevő ország a nemzetközi bankárok adósa, akik közül sokat a Vatikán működtet. Ez nem azért van, hogy az azonos célokért küzdőkkel ne számoljanak. Minden érintett fél egymást használja hogy elérje ezeket a célokat, s menetközben mindkettő lefitymálja a másikat irigységből, és az elpusztítására törekedik. Ha a célt elérik, a győztes mindent visz. Ami mindegyikükben közös, hogy ugyanazt az istent imádják.


¹ Vatican Assassins: Wounded in the House of My Friends, The Diabolical History of the Society of Jesus Including: Its Second Thirty Years' War (1914-1945), its Cold War (1945-1990), and Its Assassination of America's First Roman Catholic President, John Fitzgerald Kennedy (1963) by Eric Jon Phelps, 2001

² Ibid, pp. 23

³ Ibid, pp. 21

4 Ibid, pp. 38

5 Ibid, pp. 9

6Ibid, pp. 41

7Ibid, pp. 50-51

8Ibid, pp. 56-57

9Ibid, pp. 62

10Ibid, pp. 68

11 Ibid, pp 184

Más hivatkozások:

Edmond Paris: A Jezsuiták titkos története, franciából fordítva, 1975

2014. okt. 25. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!