Kedves buddhisták vagy indiai vallás szakértők! Kis útba igazításra lenne szükségem? (Többi lent)
Roberto82!
Huzamosabb időt töltöttem Indiában, tanulmányúton.
Bevallom, hogy magam is a Hare Krisna Mozgalmon keresztül kerültem közel a hinduizmushoz.
Magyarországon valóban úgy "tanítják", hogy az ISKCON is hindu szervezet. De erről egészen más kép van Indiában.
Meglepődtek, amikor ezt így említettem Indiában, hindu körökben. Nem ismerték el a mozgalmat vaisnavának.
Éppen az miatt (sem), amit már említettem az inkarnáció-kérdésben.
Számomra hitelesebb az indiai tanulmányút során szerzett tapasztalat, ott, eredeti közegben, mint a nyugati ferdítés.
Nem, nem kívánok megbántani senkit sem. Az általatok végzett munkákat nagyra becsülöm, és sok ember sokat köszönhet egyéb szociális tevékenységeteknek.
De most a kérdés szempontjából a szellemi háttér a kérdéses. Azért említettem meg ezt.
Hare Krisna
6.
Roberto82!
Van egy idézet, miszerint:
"Isten Egy, csak a bölcsek nevezik őt más-más néven."
Vagyis Brahma - Visnu - Siva az Egy különböző fázisokban.
Ebből következik, hogy csak az ISKCON tekinti Sivát "félistennek, a legnagyobb vaisnavának" szemben a hindukkal.
A Saivák sem egy teljesen imperszonális erőben hisznek, ahogyan azt ti tanítjátok. Hanem: Istenről csak negációkkal lehet beszélni, hogy mi nem Ő. De ez nem imperszonalizmus. Amint jelzőkkel illetjük Őt, humanizáljuk, vagyis degradáljuk.
Más: nem szlovákiai vagy te is, és nem kezdél el annak idején egy krisnás blogot? Csak mert van egy Krisna-tudatú ismerősöm, akinek Robert, Roberto a neve.
Kérlek, ne vedd sértésnek, amit írtam, csak a nézőpontok sokféleségére akartam rávilágítani, ugyanakkor tudva, hogy emögött húzódik meg Az Egy. :)
6.
Kedves 6-os!
Valóban így van, hogy a nézőpontok sokfélék. Sajnos még Indiában sem egységesek. Egyáltalán miért várnánk el ezt ebben a korszakban, hiszen Kali-yuga van?
Én mondom azt, ami gaudiya-vaisnava teológia és gyakorlat, a sásztra alátámasztásával.
Gondolom kaszt-bráhmanákkal találkoztál. Tudniillik, hogy ők csak az indiaiakat tekintik hinduknak, szerintük a nyugati ember nem lehet vaisnava. A nyugati ember számukra csak candala vagy mleccha (kutyaevő, kaszton kívüli).
De az igazi lelki kultúra nem nézi azt, hogy ki honnan származik, a lényeg az, hogy valaki elkezdte gyakorolni ezt a lelki kultúrát, és rajta van az úton, énekli a Hare Krisnát. Egy idő után pedig teljesen megtisztul. Egy vallás nem skatulyázható be egyetlen egy népcsoportra. A sanátana-dharma minden egyes léleké, hiszen azt nem lehet tőle elválasztani.
A másik, hogy Istennek vannak tulajdonságai, de ezzel még Őt nem degradáljuk, hanem személyessé tesszük. Mert ezek a tulajdonságok nem anyagiak, hanem transzcendentálisak, lelkiek.
Erről többet nem szándékozom beszélni, nem tudok most több időt ráfordítani erre a kérdésre. A kötelességeim elhívnak.
Más: Nem hiszem, hogy én lennék az, akire gondolsz. Nem Szlovákiából származom, és blogot sem írtam. De remélem egyszer találkozol vele.
Végszóként annyi, nem sértődtem meg, ezek már számomra majdnem mindennapos kérdések, felvetések.
Kellemes napot!
Üdv:Roberto
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!