Miért volt olyan fontos az Ördögnek Mózes teste? és ugyan ilyen feltétellel Mihály Ark Angyalnak?
Oké! Ha már engem kérdezel, de csak tippem van, de legalább sajátom :)
Jézusnak megjelent a hegyen (átváltozásakor)két fontos személy Mózes és Illés. Ugyancsak megjelenik a Jelenések könyve 11.fejezetében két próféta. Egyik szerintem Mózes, másikra tippem Illés, de akár még Énokh is lehetne, mert róluk hármukról tudjuk, hogy testük is átmentődött valahogy. Mózes mondjuk necces, de sejteti. Ez a két próféta tehát megöletik, -ezért kellett szerintem Mózes teste -erre az időre, ami még be sem következett.
Mózes testéről pont hogy semmi továbbit nem tudunk, csak annyit, hogy az Úr (YHWH) eltemette őt egy ismeretlen helyen, amit senki sem tud azóta sem.
A teste fölött való vetélkedés említése Júdásnál valszeg a Mózes mennybemenetele c. apolrif iratra utal:
"Ebben a műben van Mihály angyalnak és a Sátánnak a vitája is Mózes temetéséről. A Sátán ellenzi Mihálynak Mózes eltemetésére szóló megbízatását azon az alapon, hogy ő az anyagvilág ura. Erre az érvre Mihály angyal így fel: „Az Örökkévaló utasítson rendre téged, mivel Isten lelke teremtette a világot és az emberiséget.” Más szóval, a Sátán Istennek adja Mózes lelkét, de követeli testét, mint saját kizárólagos területét. A szerző Mihály szavain keresztül visszautasítja ezt a gnosztikus dualizmust, hangsúlyozva, hogy Isten ura testnek és léleknek egyaránt, mivel ő mindenek teremtője"
forrás: [link]
A Péter által, szokás szerint forrás nélkül bemásolt szöveg szerzője az adventisták híres-neves (hamis)prófétája, Ellen G. White.
forrás: [link]
"yuda"!
Jelenések könyvének 11. fejezetében a két olajfa és két gyertyatartó nem lehet Mózes és Illés. Legalábbis erre a Biblia nem ad magyarázatot. Saját magunk nem adhatunk magyarázatot a prófétai beszédre:
2Pt 1,20 Tudván először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.
Maga az írás ad magyarázatot a prófétai beszédre, tehát Isten igéje, beszéde.
Zakariás próféta könyve 4. részében találhatjuk meg a beazonosítást:
2. És mondá nékem: Mit látsz te? És mondám: Látok ímé egy merő arany gyertyatartót, tetején az olajtartója, rajta pedig annak hét szövétneke, és hét cső a szövétnekekhez, a melyek a tetején vannak;
3. És mellette két olajfa: egyik az olajtartó jobb oldalán, a másik pedig annak bal oldalán.
4. És felelék, és mondám az angyalnak, a ki beszél vala velem, mondván: Mik ezek, Uram?
5. És felele az angyal, a ki beszél vala velem, és mondá nékem: Hát nem tudod-é, mik ezek? És mondám: Nem, Uram!
6. És felele, és szóla nékem, mondván: Az Úrnak beszéde....
Zakariás könyvvében eme beszéd Zorobábelhez intézetett..
Mi az olaj ebben az esetben?
12. És másodszor is felelék, és mondám néki: Micsoda az olajfának az a két ága, a melyek a két arany cső mellett vannak, és öntik magukból az aranyat?
13. És szóla nékem, mondván: Hát nem tudod-é, mik ezek? És mondám: Nem, Uram!
14. És mondá nékem: Ezek ketten az olajjal felkenettek, a kik az egész föld Ura mellett állnak.
Olvasd el Márk 4. fejezetében a magvető példázatát.
A megvető az igét hinti. Majd a példázat után ezt mondja Jézus:
" És monda nékik: Avagy azért hozzák-é elő a gyertyát, hogy véka alá tegyék, vagy az ágy alá? És nem azért-é, hogy a gyertyatartóba tegyék?"
Az olaj Isten igéje, a gyertyatartó a hívek, kik Isten igéjét hirdetik, kik világosságot adnak akik velük élnek, az olajfa Isten beszéde, amiből az származik.
Az olajfából származik az olaj, és gyertyatartókba kerülve világítanak. Nem a gyertyatartó világít, hanem az olaj.
1Kor 6,19 Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek a bennetek lakozó Szent Léleknek temploma, a melyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok?
Jelenések könyvének 11. fejezete szerintem bekövetkezett, méghozzá évszázadokkal ezelőtt.
Nem is lehet Mózes és Illés, ki prédikál, majd megöletnek, aztán feltámadnak 3 és fél év múlva (vagy szó szerinti értelmezésben 3 és fél nap múlva), hiszen Jézus ezt mondta:
Máté 24
37. A miképen pedig a Noé napjaiban vala, akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.
38. Mert a miképen az özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind ama napig, a melyen Noé a bárkába méne.
39. És nem vesznek vala észre semmit, mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá: akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.
Szia
A végidők két prófétája közül nem lehet az egyik Mózes, mert ő konkrétan meghalt már. Az pedig írva van, hogy minden ember osztályrésze az, hogy egyszer meghaljon és azután jön az ítélet.
Vagyis olyan személyeket kell keresnünk, akiknek az élete nem testi halállal ért véget. Ilyenről csak kettőről tudunk az Írásokból: Énok, és Illés. Nekik még hátravan a testi haláluk, ez fog bekövetkezni az antikrisztusi uralom alatt, végül pedig ők is feltámadnak a Felkent visszajövetelekor a többi alvó szentekkel, és mind elváltoznak az akkor élő igazakkal együtt.
A végidő két prófétája meg van magyarázva Zakariás könyvében, tehát emberi betoldás, hogy Illés, Mózes, Énok vagy bárki más is lenne, amiről ott szó van. Ez csupán beletoldás, emberi kreálmány.
Márpedig aki a Jelenések könyvének próféciáihoz hozzá tesz:
18. Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!