Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » David konyve tenyleg beszel...

David konyve tenyleg beszel Antiochus Epiphanes-rol vagy rola nem jovendol?

Figyelt kérdés
2013. febr. 13. 19:06
 1/4 A kérdező kommentje:

Egyesek szerint sok profecia Daniel konyvebol Antiochus-rol szol, pl. 9, 24-27 is.

Tudom, hogy ez egy ateista oldal, de akkor is vegyuk figyelembe az erveleset:

[link]

2013. febr. 13. 19:15
 2/4 A kérdező kommentje:
Esetleg az Ujszovetsegben, nem erositik meg sehol, hogy EZ a profecia rajta teljesedett be?
2013. febr. 13. 19:18
 3/4 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező.

ez a jövendölés Jézusról a Messiásról szól, és arról hogy amikor meghal a messiás feltámad és felmegy vissza az atyjához, akkor nem sokra rá a Rómaiak lerombolják Jeruzsálemet.

ez isz 70. ben következett be


A történelmi feljegyzések tanúsága szerint i. sz. 66-ban a szír kormányzó, Cestius Gallus vezetése alatt római légiók vették körül Jeruzsálemet. A zsidók ellenállásának dacára a római csapatok, amelyek bálványként tisztelt lobogókat, vagyis zászlókat vittek, behatoltak a városba, és kezdték aláásni az északi templomfalat. Azzal, hogy ott álltak, olyan „utálatossággá” váltak, amely teljes pusztulást okozhatott volna (Máté 24:15, 16). Titus tábornok vezetése alatt a rómaiak i. sz. 70-ben valóban úgy jöttek, mint egy „vízözön”, és elpusztították a várost és templomát. Semmi sem állította meg őket, mert így rendelte Isten


Egyébként ki ez az ember kiről beszélsz?

2013. febr. 13. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 munyamunya ***** válasza:

Olvasnivaló:

[link]


részlet:

"A próféciák végülis egy Szeleukida király uralmának bemutatásához vezetnek, aki IV. Antiókhosz illetve Antiókhosz Epifánesz néven vált ismertté. Mivel a szíriai nemességnek elege volt a Szeleukida uralkodók túlkapásaiból, egy bizonyos Héliodóruszt támogattak, aki megmérgezte az előző királyt. De ekkor színrelépett Antiókhosz, amint azt Dániel lejegyezte:


Dániel 11:21 A helyébe [az előző király, IV. Szelekusz helyébe] megvetésre méltó ember áll; a királyi méltóság meg nem illeti, alattomban jön, és csalárdsággal szerzi meg a királyságot.


Antiókhosz olyan módszerekkel jutott uralomra, amelyekre a történészek a "római eszközök" elnevezést adták. Emellett rendkívüli csalárdsággal maga mellé állította a szomszédos Pergámum uralkodóját, II. Euméneszt, és az otthoni nemességet is, elűzve Héliodóruszt. A cselszövések eredményeként Antiókhosz került a trónra i. e. 175-ben. Dániel a következő versben rámutat, hogy mindazok, akik ellene szegültek, sikertelenül elvesztek.


Dániel 11:22-23 22 Legyőzi és összezúzza az ellene hadakozó karokat, sőt a szövetség fejedelmét is. 23 Noha barátságot köt, csalárdul jár el vele, rátör és legyőzi kicsiny sereggel.


Ebben az időben Szíria uralkodott a Szentföld fölött, és a szövetség fejedelme megnevezés valószínűleg arra a hellenizálódott zsidó vezetőre utal, akit maga Antiókhosz állított a zsidók fölé mint főpapot, de akit később szintén becsap. Valami három évvel később Antiókhosz új főpapot állított a zsidók fölé, egy szintén hellenizált, Menelausz nevű zsidót. A zsidó társadalom megosztódott, és egyes elemei teljesen átvették a pogány kultúrát és szokásokat. Ezek a zsidók kötöttek szövetséget, illetve barátságot Antiókhosszal, aki a szövetséget megszegve, kis sereggel legyőzi és kirabolja Júdát.


Dániel 11:23-24 23 Noha barátságot köt, csalárdul jár el vele, rátör és legyőzi kicsiny sereggel. 24 Bevonul a leggazdagabb és legvagyonosabb városokba, és azt tesz, amit nem tettek atyái és atyáinak atyái: rabol, zsákmányol, gazdagságukat eltékozolja, s terveket sző a legerősebb helyek ellen is, de csak egy ideig.


Miféle szövetséget kötöttek Antiókhosszal a hellenizált zsidók, és miként tértek el hitüktől? Érdemes a részleteire kitérni, mert sokat elárul a jövőben beteljesedő eseményekkel kapcsolatban. A 1.Makkabeusok könyve bemutat néhány jellemző részletet:


1Makkabeusok 1:11-13 11 Abban az időben istentelen nemzedék támadt Izraelben, s ő [Antiókhosz] sokakat rábeszélt ezekkel a szavakkal: Rajta, szövetkezzünk a körülöttünk lakó népekkel, mert azóta szakadt ránk a sok baj, amióta elkülönültünk tőlük. 12 Ez a beszéd helyesnek látszott a szemükben, 13 és néhányan a nép közül elhatározták, hogy a király elé járulnak. Az meg is engedte nekik, hogy a pogányok szokásai szerint éljenek.


A báb király engedelmével a zsidók egy része teljesen elpogányosodott, olyannyira, hogy sokan közülük még a körülmetélésüket is elfedték műtéti beavatkozással, megszegve a szent szövetséget! Testgyakorló iskolát építettek görög mintára, és a "pogányokhoz csatlakoztak." (15. vers). Igaz, teljességgel még ezek az elpogányosodó zsidók sem tértek el minden zsidó szokástól, legalábbis ekkor még nem.


Antiókhosz hamar elárulta a zsidó nemességet azáltal, hogy gazdagságukat elvéve szétosztotta a szegények között. Erre nem a jólelkűsége vezette, hanem egyszerűen így akart népszerűséget szerezni a szegény tömegek között is (Dán. 11:24).


Ezek után Antiókhosz nyíltabban és nagy gyorsasággal nyilvánította meg valós személyiségét és céljait. I. e. 168-ban, miután Egyiptomot legyőzte, hazatérés közben hirtelen megtámadta a zsidókat.


Dániel 11:28 Azután nagy kincsekkel visszaindul országába, a szíve a szent szövetség ellen fordul és cselekszik, aztán visszatér földjére.


A Makkabeusok könyve szintén megírja ezeket az eseményeket, kitérve arra, hogy sok zsidót lemészárolt, a jeruzsálemi templomot kirabolta, és nagy szenvedést okozott a földön, mielőtt visszatért Szíriába (IMak. 1:20-28). Később Antiókhosz egy újabb offenzívát indított Egyiptom ellen, ez azonban sikertelenné vált, ugyanis a római flotta megjelenése miatt meghátrálásra kényszerült, és Ciprus szigetét fel kellett adnia Egyiptom javára.


Dániel 11:30 Hajók és rómaiak jönnek ugyanis ellene, s őmegdöbben és visszafordul. Méltatlanságot tervez és tesz a szent szövetség ellen, hazatérve pedig azokra fordítja gondolatait, akik elhagyták a szent szövetséget.


Ezek után Antiókhosz még hevesebb támadást intézett a zsidók ellen, mint korábban, de kivételezett mindazokkal a zsidókkal, akik megtagadták a szövetséget és elhagyták hitüket. Ez egyben egy nagyon fontos jellemzője az antikrisztus megnyilvánulásának.


1Makkabeusok 1:29-34 29 Két esztendő múlva a király az adószedők főnökét küldte Júdea városaiba. Ez nagy kísérettel vonul be Jeruzsálembe 30 és álnok módon békés biztatással szólt hozzájuk. Hittek is neki. 31 Erre hirtelen megrohanta a várost, nagy csapással sújtott rá és sok embert megölt Izraelből. 32 Megsarcolta és felgyújtotta tűzzel a várost; lerombolta házait és falait is körös-körül. 33 Rabul ejtették az asszonyokat és a gyermekeket, s elhajtották a jószágot. 34 A Dávid-város köré nagy, erős bástyát és hatalmas tornyokat emeltek, és azt várukká tették.


Ezekkel kezdődött az az igazi szorongattatás, ami előképe volt a majd eljövő végső, nagy üldöztetésnek.


Dániel 11:31 Seregei felállnak, meggyalázzák a szent várat, megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felállítják a vészthozó undokságot.


Mivel minden, ami ekkor történt, pontosan vázolja a még ezután eljövendő végső beteljesedés eseményeit, így fontos minél több részletét megismerni ennek az előzetesen beteljesedett próféciának. A Makkabeusok könyvében található néhány apróbb részlet, ami több rálátást ad azokra a várható eseményekre, amikor a végidőkben Isten szellemi templomát, az egyházat fogja tisztátalanná tenni az antikrisztus. A második beteljesedéskor szintén megtévesztéssel és csalárdsággal kerül uralomra a törvénytaposó, a megpróbáltatásokat és az üldöztetéseket pedig ugyancsak az Isten iránti engedelmesség fogja okozni.


1Makkabeusok 1:41-53 41 Akkor Antióchosz király egész országa számára írásban elrendelte, hogy eggyé legyen minden nép, 42 és hagyja el mindenki a maga törvényét. Alkalmazkodott is valamennyi nemzet Antióchosz király rendeletéhez. 43 Még Izraelből is sokan hajlottak az ő szolgálatára, áldoztak a bálványoknak és megszentségtelenítették a szombatot. 44 A király Jeruzsálembe és Júdea minden városába követek által írásban azt a rendeletet küldte, hogy kövessék az ország pogány nemzeteinek szokásait, 45 szüntessék be az egészen elégő, vágó és italáldozatokat Isten templomában, tiltsák meg a szombat és az ünnepek megülését, 46 és megparancsolta, hogy tegyék tisztátalanná a szent helyet és a szent népet, Izraelt. 47 Egyben elrendelte, hogy emeljenek oltárokat, templomokat, bálványokat, és sertéshúst meg egyéb tisztátalan állatokat mutassanak be áldozatul. 48 Ne metéltessék körül fiaikat; engedjék, hogy beszennyeződjék lelkük mindenféle tisztátalansággal és utálatossággal; 49 felejtsék el a törvényt és forgassák fel Isten minden szertartását. 50 Az pedig, aki nem jár el Antióchosz király rendelete szerint, halállal lakoljon. 51 E szavak értelmében adta ki írott rendeletét egész országa számára. Ugyanakkor felügyelőket is rendelt a nép fölé, hogy ennek megtartásáról gondoskodjanak, és Júdea minden egyes városában áldozatokat mutassanak be. 52 Erre sokan csatlakoztak a nép közül azokhoz, akik elhagyták az Úr törvényét. Gonoszságot műveltek az országban, 53 és rejtekbe meg a szökevények búvóhelyeire űzték Izrael népét.


Ekkor történt meg maga a pusztító utálatosság eseménye is:


1:54 A száznegyvenötödik esztendőben, kiszlev hó tizenötödik napján Antióchosz király vészthozó undokságot épített Isten oltárán, és köröskörül Júdea minden városában is emeltek oltárokat.


Ebben az előzetes beteljesedésben az Isten oltárára Zeusznak, a görög pantheon főistenének bálványát emelték fel. A végső beteljesedésben az Antikrisztus magát jelenti majd ki Istennek az Isten házában, a szellemi templomban."

2013. febr. 14. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!