Jobb ketelkedni es kutatni Isten letezeset, mint vakon es felelembol hinni, kovetni?
Ez az idezet, szerintem nagyon korrekt.:
Bátran kérdőjelezzétek meg akár Isten létét is; ha ugyanis van Isten, akkor ő bizonyára többre fogja értékelni a józan ész tiszteletét, mint a vak félelemét.
Most akkor van ertelme marakodni a vallason , kerdem en vagy nincs ?
'Bátran kérdőjelezzétek meg akár Isten létét is; ha
ugyanis van Isten, akkor ő bizonyára többre fogja
értékelni a józan ész tiszteletét, mint a vak félelemét.'
Aki így beszél hogy: 'HA van Isten', az maga is kételkedik, vak, félelem uralja a szívét, és a maga rútságát tajtékozza.
Az Isten létének a megkérdőjelezéséhez nem kell semmilyen bátorság, az inkább vakmerő és gonosz magatartás:
Zsolt 10:4 A gonosz az ő haragos kevélységében senkit sem tudakoz; nincs Isten, ez minden gondolata.
A tudakozás a kezdeti pozitív hozzáállás, mert az Isten megjutalmazza azokat akik Őt keresik.
A hitetlenség viszont olyan állapot, amiben ha benne marad az ember, rövid távon lehet vele kicsit profitálni, esetleg élvezni a bűn gyönyöreit ideig-óráig, de annak a vége sikertelenség, keserűség és sírás:
Máté 13:39 Az ellenség pedig, aki a konkolyt vetette, az ördög; az aratás pedig a világ vége; az aratók pedig az angyalok.
Máté 13:40 Amiképpen azért összegyűjtik a konkolyt és megégetik: akképpen lesz a világnak végén.
A konkoly annyira hasonlít a búzára, mint a képmutató vakhit az igaz hitre. A közel-keleti gazdák nem tudják megkülönböztetni a konkolyt és a búzát. Az egyik haszonnövény, a másik mérgező, és egymás mellett növekednek. Csak a világ végén lesz szétválasztva és megítélve a kettő. Különbséget kell tenni a tradiciók és a vakhit, és az igaz Istenben való hit között.
'többre fogja
értékelni a józan ész tiszteletét, mint a vak félelemét.'
Ez így igaznak tűnik, csakhogy ki van csavarva a gondolatmenet. Ugyanis a vak félelmet azonosítja az élő Istenben való hittel, és így hamis értékítéletet mond a hitről.
A hit nem félelemben gyökerezik, a hit ellentétben áll a félelemmel:
Márk 4:40 És monda nekik: Miért vagytok ily félénkek? Hogy van, hogy nincsen hitetek?
A bibliai hit az emberi értelemben sem található, hanem ez a fajta hit bizalom Isten szavában. Abban hogy amit Isten mond azt meg is teszi, mert Isten és a szava is mindenható. Nála az igen, igen, és a nem, nem. Az ész éppen attól lesz józan és tiszteletre méltó, ha belátásra jut az Igazságot illetően, ragaszkodik hozzá, és megtisztul az Isten ismerete ellen emelt hazugságoktól:
Róm 1:21 Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem neki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag(értelmetlen) szívük megsötétedett.
Több ismerete van a szerzőnek a félelemről mint a hitről. A félelem valóban vak mert nem tekint az Igazságra, az igaz hit viszont ezekre a láthatatlan és örökkévaló dolgokra tekint. A félelem a rettegett dolgokat teszi valósággá, a hit pedig a reménylett dolgokat.
Utolso valaszolo, kerlek kimelj meg a Bibliabol vett idezeteiddel.Nem erdekel , h ki hogy tud idezni a Bibliabol.Akkor sem , ha Teged az villanyozott fel.
En az emberek onallo gondolatait es sajat , mindentol elvonatkoztatott velemenyet tobbre ertekelem.
Az ember pedig azert fejlesztette ki a mondatokat, hogy ne toszavakban kelljen megszolalnia.Igy ,innentol kezdve foloslegesnek tartom az idezet szavankenti boncolasat.Valoszinuleg minden szot es ertelmezest ki lehet forgatni tetszes szerint a sajat szank izere.Ebben nehanyan nagyon tehetsegesek es szinte mesteri szinten uzik, eleg irritalo tud lenni ez az olyan emberek szmara , akik mindezen tehetseg szinten birtokosai es atlatnak rajta.Csakhogy az idezet nem arrol szol , amit Te a fentebb irt valszodban probaltal belemagyarazni.
A " ha ugyanis van Isten", nem egyenlo azzal, hogy az idezet megfogalmazoja megkerdojelezi Isten letet.Az idezet arra vonatkozik, hogy a szkepticizmusbol kiindulas es a dolgok megkerdojelezese elindithajta az embert az igazsag megismeresehez. Csak talan a modszer mas, es igen meggyozodesbol jobb hinni.Aki pedig kitartoan keres , az talal. A vak felelem pedig nyilvan azokra a hivokre vonatkozik akik pl beleszuletnek egy vallasba, de maguktol nem gondolkodnak el a mierteken, nem ereznek kesztetest ra,hogy valoban tudjak is mit fogadnak el igaznak, valosagnak.Csak termeszetesnek es nyilvanvalonak tartjak.Te peldaul szinten kutakodsz, keresel(feltetlezem a Bibliat olvasod es ertelmezed),ami teljesen normalis.De az idezet nem is ezt biralja.A nem Bibliabol tajekozodo egyen is keresheti Isten , csak talan mas szemszogbol es megkozelitesbol.
Eloszor sztem jo lenne definialni kinek mit jelent a vakon hivo fogalma, a tovabbi felreertelmezesek elkerulese vegett.
Ez a vak hit:
2Kir 17:29 De azért mindenik nép külön isteneket csinált magának, és behelyezték azokat a magaslatok házaiba, amelyeket a Samaritánusok építettek, mindenik nemzetség a maga városában, amelyben lakott.
Olyan isten imádása aki/ami nem isten, az élő Istenről pedig nincs ismeretük. Bocsánat hogy idéztem, de ez a vallás rovat. Keresztény vallású vagyok.
Buddha legutolsó szavai ezek voltak: "Most, ne higgyetek el semmit csupán azért, mert egy Buddha mondta, hanem mindent ellenőrizzetek ti magatok. Nézzétek meg, hogy a tanítások megegyeznek-e tapasztalataitokkal, és legyetek önmagatok vezérlő fénye."
A "vallásalapítók" közül egyedül Buddha volt korrekt, bár ő a szándéka szerint nem vallásalapító volt, hanem tanító. Tanításának egyik sarkalatos pontja, hogy mindenkinek magának kell megtalálnia útját a megvilágosodáshoz, lényegében a szabadsághoz. Az, hogy van-e teremtő Isten vagy a világ öröktől fogva létezik-e, teljesen lényegtelen.
Na igen, ez pl egy tipikus esete volt a vakon hivesnek.Balvanyokat imadni kulonosebb ertelem es erzelem nelkul.pfuuuj.:)Sajnos most is kisebb modositasokkal vannak ilyen vak emberek.
Egyebkent gondoltam , h kereszteny vagy.:)
"C. S. Lewis, az Oxfordi Egyetem egykori tanára ateista volt, majd később keresztény lett. Írásaiban Lewis kihangsúlyozta, hogy az ember nem lehet semleges Jézus Krisztussal kapcsolatban. Ezt írja:
Most éppen azt próbálom megakadályozni, hogy valaki azt a valóban ostoba dolgot mondja, amit oly gyakran mondanak Róla: „Jézust hajlandó vagyok elfogadni, mint nagy erkölcsi tanítót, de nem fogadom el azt az állítását, hogy ő Isten.” Nos, ezt az egyet nem szabad mondanunk. Az olyan ember, aki pusztán ember, és olyasmiket mond, mint Jézus, nem nagy erkölcsi tanító, hanem vagy őrült - ugyanúgy, mint az, aki buggyantott tojásnak tartja magát -, vagy pedig maga a pokolbéli ördög. Választaniuk kell. Ez az ember vagy Isten Fia volt, és még most is az; vagy pedig őrült, sőt annál is rosszabb. Bezárhatják, mint valami bolondot, leköpdöshetik és megölhetik, mint démont; vagy leborulhatnak a lábai elé, s Úrnak, Istennek szólíthatják. De hagyjunk már fel ezzel a leereszkedő sületlenséggel arról, hogy nagy ember, nagy tanító volt. Ezt a lehetőséget nem hagyta nyitva számunkra. Nem is akarta."
Jézus csak egy jó ember volt? Ha őszinték akarunk lenni és logikusan gondolkodunk, nem tételezhetünk fel semleges területet.
"Jézus egyedülálló a világ vallási alakjai között abban, hogy Istennek vallotta magát.
Buddha sohasem mondta, hogy ő Isten.
Mózes sohasem mondta, hogy ő Jehova.
Mohamed sohasem mondta, hogy ő Allah.
Jézus Krisztus azonban az IGAZ és ÉLŐ Istennek vallotta magát!
A feljegyzések azt mutatják, hogy Jézust nem azért feszítették keresztre, mert feltámasztotta a halottakat, mert visszaadta a vakok látását, vagy mert meggyógyította a bénákat. Jézust azért feszítették meg, mert azt állította, hogy Ő Isten. Ez teszi istenségének kérdését rendkívül fontossá.
Buddha csak azt mondta: „Tanító vagyok, aki az igazságot keresi.”
Jézus azt mondta: „Én vagyok az igazság.” Konfuciusz azt mondta: „Sohasem állítottam, hogy „szent vagyok.”
Jézus azt mondta: „Ki tud rám bűnt bizonyítani?”
Mohamed azt mondta: „Nincs reményem, hacsak Isten rám nem borítja kegyelme köntösét.”
Jézus azt mondta: „Ha nem hisztek bennem, meghaltok bűneitekben.”
Jézus vagy Isten, vagy hazug. Lehet, hogy azt vonod le következtetésként, hogy Jézus nem Isten, és úgy döntesz, hogy elutasítod őt, de - mint azt Lewis professzor mondta, ne mondd, hogy csak egy jó erkölcsi vezető, tanító volt."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!