Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mik az azonosságok a Bibliában...

Mik az azonosságok a Bibliában, a Koránban, a Talmudban, a Védákban és a Zend Avestában?

Figyelt kérdés
2012. aug. 3. 23:03
 1/6 anonim ***** válasza:
Nem tudom, de a Talmud kakukktojás, mivel az nem szent könyv :) A Tórára gondoltál, nem? Akkor viszont a Bibliával elég sok helyen megegyezik a tartalma :)
2012. aug. 3. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, a Tórára.
2012. aug. 3. 23:10
 3/6 anonim ***** válasza:
inkább a különbségek az érdekesebbek
2012. aug. 3. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Hazardteam ***** válasza:
Kézzel írták őket.
2012. aug. 4. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Én az eredetmondákban és egyes történeti elemekben keresem az azonosságot.
2012. aug. 4. 06:16
 6/6 anonim ***** válasza:

A Qur’ān és a Biblia

„Leküldötte reád [ó próféta] az Írást az Igazsággal ama [kinyilatkoztatások] bizonyságaképpen, amik előtte voltak. Leküldötte a Tórát és az Evangéliumot korábban útmutatás gyanánt az embereknek” (szúra 3:3, 4 S. R.).

„A Korán szinte valamennyi történelmi beszámolójának megvan a bibliai párhuzama . . . Ádám, Noé, Ábrahám (mintegy hetvenszer kerül említésre huszonöt különböző szúrában, nevét a 14. szúra címe is tartalmazza), Ismáel, Lót, József (neki szentelték a 12. szúrát), Mózes (akinek a neve harmincnégy különböző szúrában fordul elő), Saul, Dávid, Salamon, Illés, Jób és Jónás (akinek nevét a 10. szúra viseli). A teremtés történetére és Ádám bukására ötször, a Vízözönre nyolcszor és Szodomára is nyolcszor történik utalás. A Qur’ān több hasonlóságot mutat a Pentateuchusszal, mint a Biblia bármely más részével . . .

Az Újszövetségből csupán Zakariás, Alámerítő János, Jézus (‛Īsa) és Mária fordul elő . . .

A Qur’ān és a Biblia beszámolóinak . . . összehasonlító tanulmányozása . . . nem mutat szó szerinti szoros kapcsolatot [nincs szó szerinti idézet]” (History of the Arabs).


Talmud.

Isten neve, bár itt tiltja annak kiejtését.


A „hirdessétek nevét” (héberben: קראו בשמו) kifejezés úgy is fordítható, hogy „hívjátok őt az ő nevén”. (Vö. The New English Bible.) Ugyanez a héber nyelvtani szerkezet található a Mózes első könyve 12:8-ban: „[Ábrám] szólította az Örökkévaló nevét.”


A rabbik a szóbeli törvényt írásba foglalták, magyarázatokat fűztek hozzá, majd kiegészítették a magyarázatok magyarázataival; mindez együtt a Talmudként vált ismertté. (Lásd a kiemelt részt a 221. oldalon.)

23 Mi lett az eredménye ennek a sokféle hatásnak? Max Dimont azt írja Jews, God and History című könyvében, hogy bár a farizeusok hordozták a zsidó ideológia és vallás fáklyáját, „magát a fáklyát a görög filozófusok gyújtották meg”. Míg a Talmud nagy része szigorúan ragaszkodott a törvény betűjéhez, szemléltetései és magyarázatai egyértelműen a görög filozófia hatását tükrözték vissza.


zend avensta

A gonoszról, az ördögről ír, hogyan lett a jóból rossz csak más névvel behelyesítve

Az iráni zoroasztrizmus azt tanította, hogy a legfőbb istenség, Ahuramazda, más néven Ormuzd teremtette Angra Mainjut, vagyis Ahrimant, aki a gonoszság útjára tért, és így a Gonosz Szellemmé, azaz a Pusztítóvá lett.

2012. aug. 4. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!