Mik az azonosságok a Bibliában, a Koránban, a Talmudban, a Védákban és a Zend Avestában?
A Qur’ān és a Biblia
„Leküldötte reád [ó próféta] az Írást az Igazsággal ama [kinyilatkoztatások] bizonyságaképpen, amik előtte voltak. Leküldötte a Tórát és az Evangéliumot korábban útmutatás gyanánt az embereknek” (szúra 3:3, 4 S. R.).
„A Korán szinte valamennyi történelmi beszámolójának megvan a bibliai párhuzama . . . Ádám, Noé, Ábrahám (mintegy hetvenszer kerül említésre huszonöt különböző szúrában, nevét a 14. szúra címe is tartalmazza), Ismáel, Lót, József (neki szentelték a 12. szúrát), Mózes (akinek a neve harmincnégy különböző szúrában fordul elő), Saul, Dávid, Salamon, Illés, Jób és Jónás (akinek nevét a 10. szúra viseli). A teremtés történetére és Ádám bukására ötször, a Vízözönre nyolcszor és Szodomára is nyolcszor történik utalás. A Qur’ān több hasonlóságot mutat a Pentateuchusszal, mint a Biblia bármely más részével . . .
Az Újszövetségből csupán Zakariás, Alámerítő János, Jézus (‛Īsa) és Mária fordul elő . . .
A Qur’ān és a Biblia beszámolóinak . . . összehasonlító tanulmányozása . . . nem mutat szó szerinti szoros kapcsolatot [nincs szó szerinti idézet]” (History of the Arabs).
Talmud.
Isten neve, bár itt tiltja annak kiejtését.
A „hirdessétek nevét” (héberben: קראו בשמו) kifejezés úgy is fordítható, hogy „hívjátok őt az ő nevén”. (Vö. The New English Bible.) Ugyanez a héber nyelvtani szerkezet található a Mózes első könyve 12:8-ban: „[Ábrám] szólította az Örökkévaló nevét.”
A rabbik a szóbeli törvényt írásba foglalták, magyarázatokat fűztek hozzá, majd kiegészítették a magyarázatok magyarázataival; mindez együtt a Talmudként vált ismertté. (Lásd a kiemelt részt a 221. oldalon.)
23 Mi lett az eredménye ennek a sokféle hatásnak? Max Dimont azt írja Jews, God and History című könyvében, hogy bár a farizeusok hordozták a zsidó ideológia és vallás fáklyáját, „magát a fáklyát a görög filozófusok gyújtották meg”. Míg a Talmud nagy része szigorúan ragaszkodott a törvény betűjéhez, szemléltetései és magyarázatai egyértelműen a görög filozófia hatását tükrözték vissza.
zend avensta
A gonoszról, az ördögről ír, hogyan lett a jóból rossz csak más névvel behelyesítve
Az iráni zoroasztrizmus azt tanította, hogy a legfőbb istenség, Ahuramazda, más néven Ormuzd teremtette Angra Mainjut, vagyis Ahrimant, aki a gonoszság útjára tért, és így a Gonosz Szellemmé, azaz a Pusztítóvá lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!