A kutya és a farkas története jól kifejezi az istenhívő/ateista ellentétet?
"Egyszer egy szörnyen kemény télen a farkas napok óta éhezve nem bírt a vackában maradni, és kiment a fagyos hidegbe, hogy valami táplálékot találjon. Kóborolt egész nap korgó gyomorral, mardosta az éhség, ráadásul rendkívüli módon fázott is, így kezdte elhagyni az ereje.
Bár nem szokott az ember közelébe menni, most az éhség rávette. Óvatosan az ember házához lopózott, érezte a meleget és a hús illatát. Egyszer csak kisétált az udvarra a kutya, hogy lefekvés előtt még körbenézzen felségterületén, az udvaron. Észrevették egymást, de nem morogtak, sőt a kutya rávigyorgott a farkasra:
- No mi van, szelídítetlen rokonom, tán csak nem éhezel? Látod, hogy csöpög a húslé a számból, most adott a gazda enni. Körbenézek még az udvaron, aztán a meleg kályha mellett leheveredek, és holnap megint kapok enni.
- És ezért mit teszel, kedves szelídített rokonom?
- Ó, semmi különöset, őrzöm a házat, elkísérem vadászni. Szóval hasznossá teszem magam.
- És mitől húzod a lábad?
- Ja, csak belerúgott a gazdám, amikor nem mentem a hívó szavára. Nem szereti azt sem, ha elszököm, de szeret ő engem, néha megsimogatja a fejem.
- És mi az a seb az arcodon?
- Ja, csak rácsapott a pálcával a gazdám, amikor nem nyaltam meg a kezét, sőt még morogtam is. De akkor is jobb dolgom van mint neked, hisz van táplálékom meg meleg hajlékom.
Mire a farkas büszkén kihúzta magát, és csak ennyit mondott:
- Lehet, hogy kényelmesebb az életed, de én nem adom fel semmiért a szabadságom és a függetlenségem. Oda megyek ahova akarok, azt csinálok amit akarok, és senki nem ver össze, ha nem a parancsait követem. Éld csak tovább a szolga életed.
Azzal megfordult és boldogan visszaszaladt az erdőbe."
Én úgy értelmezem,a kutya a hívő,a farkas az ateista.Ha így van,értem a megközelítés lényegét,de
1.,az a helyzet,hogy egy megrögzött ateista ugyanúgy lehet a megrögzött felfogásának a rabszolgája-ez ugyanúgy nem ad valódi szabadságot,mint egy vallásos esetében a dogmákhoz való ragaszkodás.
2.,Ha a gazda jelképezi Istent,akkor szerintem helytálló az a tézis,hogy a keresztény Isten önző uralkodó,aki nem szeret feltétel nélkül.Más kérdés,hogy vannak vallásosok akiket ez nem zavar,elégedettek azzal amiben hisznek.
Amikor ezt írod Péter, mire gondolsz?
"Amennyiben a kutya jelképezi a történetben az ateistát, és a farkas az Istenhívőt, úgy talán mondhatjuk, hogy van benne valami."
Ismét megkérdezem, mivel szabadabb egy hívő egy ateistánál?
Az én "fordított" példámban a kutya, mint ateista látszólagosan nagyobb szabadsággal rendelkezik, mint a farkas, istenhívő. Behódolt az embernek (Világi értékeknek), de ez adott neki szabadságot, hogy élvezze az ember (Világ) adta jókat.
A farkas látszólag "rab", az erdő rabja, nem mehet az emberek közé, nem élvezheti simogatásukat, finom ételeiket, viszont valójában az erdő mindezt megadja neki. De egy szelídített kutya elfelejti mit nyújtott számára az erdő, az Atya. Mivel már az ember kezei közt született (bűnben).
A kutya mindaddig nem térhet vissza az erdőbe, amíg nem adja fel az ember iránti hűségét, amíg nem szakad el a Világtól. A farkas / hívő számára világos mit nyújthat az ember /Világ, de ő az erdőt /Istent választja.
A mai világban az ateistáknak látszólag sokkal nagyobb szabadságuk van a hívőkkel szemben. Nincsenek korlátaik az élvezkedésben. A hívők sem azért élnek visszafogottabban, mert törvény szabja nekik, hanem mert belső kényszerük van rá.
Sziasztok!
Köszönöm szépen az előző 14-es válaszolónak szépen leírta, amire gondoltam én is. A valódi szabadság a jó cselekvése, ezt a bűn által megrontott önző emberi természetünk nem engedi. Ezért vagyunk hitetlen állapotunkban kutyák, akiket kötnek a bűn törvényei, cserébe a világ adja a kosztot. A hívő embert Krisztus szabaddá teszi a bűntől, alkalmassá válik a jót tenni önzetlenül. Cserébe viszont le kell mondania a világi hívságokról, az önzésről.
A példa azért sántít mert mindannyian kutyák vagyunk, és ebből lehetünk farkasokká...
Üdv. Péter
Természetesen a farkast gondoltam ateistának, de nem állok le vitázni veletek, inkább figyeljétek meg a dolgot ebből a szemszögből:
Egy vallásos hívő bizonyos szabályok szerint éli az életét TEHÁT keretek között TEHÁT korlátok között. Nem távolodhat el az Istentől, mindig a félszemét rajta kell tartani illetve a törvényein, mintahogy a kutya is az udvaron él bezárva, és nemszaladhat ki gruppenezni a többi kutyával.
Egy ateista több mindent megtehet, és most ne ragadjunk le az unalomig ismételt sertéshúsevésen vagy gruppenszexen. Inkább gondoljatok az őssejt-kutatásra, klónozásra, illetve az aminosavakból élőlény-"előállításra" és más egyéb istent játszó tevékenységre.
Összefoglalva: a farkas leszaladhat a tóhoz klónozni, amikor csak akar illetve ha megvannak a szükséges eszközök, míg a kutya büntetlenül ezt nem teheti meg, illetve csak az ember kíséretében, ami azt jelenti hogy összeül valami vallási zsinat/tanács és esetleg engedélyezi.
Kedves Kérdező,
a Bibliában a kutya is, a farkas is hitetleneket jelent, ill. a kutya vallásos tévtanítót.
A hívőt a bárány jelenti. Akit felfalnak a farkasok. Ha nincs ott a pásztor. De ha ott van a pásztor, akkor kinek jobb? A farkasnak, akit a pásztorok lelőnek (régebben leparittyáztak), vagy a báránynak, akinek csak az a dolga, hogy legeljen?
Amennyiben arra gondolsz, hogy a hívő szabályokhoz van kötve, akkor két dolgot említenék:
- Isten, mint "gazda" sohasem rugdossa a kutyáit. Sohasem kötözi meg őket, és nem veri bottal. Még így is jobb a farkasnak?
- Sosem láttam még senkit, aki úgy vált volna hívővé, hogy írt egy listát arról, hogy mit NEM SZABAD ezek után tennie, és holnaptól úgy is élt. Lehetetlen. Mert a valóságban azok, akik újjászületnek, tényleg valóságos változáson mennek keresztül, és már NEM AKARNAK úgy élni, mint addig. Tehát senki nem tiltja azt, hogy verekedjenek, káromkodjanak, csak már nem akarnak ilyeneket tenni. A megtérés így működik, nem pedig szabályrendszerek betanulásából. Ez belülről ható változás, ami során a viselkedés is megváltozik.
De ha nem hiszed el, akkor javaslom, írj egy listát arról, hogy mit szabad és mit nem, és élj annak megfelelően egy pár napid. Ha akarnád, akkor sem tudnád megtenni. Mint ahogy senki.
Mint ateista lenne néhány észrevételem!
"A hívőt a bárány jelenti. Akit felfalnak a farkasok. Ha nincs ott a pásztor. De ha ott van a pásztor, akkor kinek jobb? A farkasnak, akit a pásztorok lelőnek (régebben leparittyáztak), vagy a báránynak, akinek csak az a dolga, hogy legeljen?"
A farkas azt tehet, amit jónak lát, van szabad akarta, igaz keményen megdolgozik minden falatért. Mit tesz/tehet a bárány? Legel, és követi a pásztort. Más választása nem nagyon van.
"- Isten, mint "gazda" sohasem rugdossa a kutyáit. Sohasem kötözi meg őket, és nem veri bottal. Még így is jobb a farkasnak? "
Nem? Hát, nem tudom ki minek nevezi azt, mikor próbára teszi a hitet, nem éppen humánus módszerekkel! Sokszor csak állok értetlenül, mikor egy hívő embert tragédia ér, és megtartja hitét, mondván ez az ő próbatétele.
Én ezt r@hadt nagy rúgásnak látom!
Bocsánat minden hívőtől, de nekem nagyon sok minden van a vallásban, ami elfogadhatatlan.
Én nem bántanám soha azt, akit szeretek, aki fontos nekem, ehhez képest a Bibliában több olyan történet van, ahol igencsak meghurcolja az Isten a hívőt, csak azért, hogy az bizonyítsa a hitét. Ha képes rá, akkor nézzen az ember lelkébe, úgyis meglátja a valóságot. Miért kell kínozni azt a szerencsétlent?!
Akkor már legyek farkas, aki megküzd mindenért, de nem tartozik senkinek elszámolással, és maga fele a tetteiért.
Isten szabályai a TE érdekedet szolgálják. Mivel Isten = Szeretet az nem igaz, hogy egy hívő korlátozott. Isten szabaddá tesz téged, azáltal, hogy szabad akaratoddal rendelkezhetsz...de a következményekért TE vagy a felelős, nem Isten.
Számomra a szabadság azt jelenti, hogy nem hajszolom agyon az érzékszerveimet (itt a mohóságra gondolok).
Akkor vagy szabad igazán ha TE vagy életed irányítója, nem pedig a mohóságod. Itt egy festmény: [link]
A lovak az érzékeket jelképezik, a szekérhajtó az elme, amint enged a lovak (érzékek) húzásának, az utas pedig a lélek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!