Mik az alternatív iskolák és a református hitoktatás módszertani kérdései? Miben különböznek, van-e valamiben hasonlóság?
Milyen alternatív iskolákra gondolsz?
A református hitoktatás helyzete egészen más a református iskolákban és az önkormányzati iskolákban. Konkrétan mire vonatkozik a kérdésed?
Milyen tárgy oktatója teszi fel a kérdést?
Valóban zavaros a kérdés. A hittanoktatás is megvannak a módszertani kérdései, mint tantárgynak, de ezeket nem lehet összehasonlítani az alternatív iskolák módszereivel, ahol az egész tanítási rendszert áthatja egyfajta szellemiség.
Jó példa erre a Waldorf pedagógia. Bár nincs erről pontos ismeretem, de valószínűtlennek tartom, hogy ott lehetne felekezeti hittanórákat tartani, hiszen ők elkötelezték magukat a Waldorf-pedagógia mellett. A Waldorf-pedagógiát pedig a Rudolf Steiner által kitalált antropozófia eszméje hatja át, ami ellentétes a keresztyénséggel, még ha belekevernek is 1-2 bibliai gondolatot esetleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!