Az alábbi Igékben szereplő Kőszikla a két szövetségben az valójában egy? Elsősorban tanúk válaszát várom...
Mózes itt Istent mondja Kősziklának:
5Móz 32:4 Kőszikla! Cselekedete tökéletes, mert minden ő útja igazság! Hűséges Isten és nem csalárd; igaz és egyenes ő!
Ézsaiás is Istent mondja Kősziklának:
Ézs 44:8 Ne féljetek és ne rettegjetek! Hát nem mondtam-e meg és nem jelentém előre? Ti vagytok tanúim! Hát van-e rajtam kívül Isten? Nincs Kőszál, nem tudok!
Pál apostol ezt a Kősziklát Krisztusnak nevezi amit előzőleg Mózes Istennek mondott:
1Kor 10:4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
Pál ezt a fundamentumot Jézussal azonosítja:
2Tim 2:19 Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentoma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az övéit; és: Álljon el a hamisságtól minden, aki Krisztus nevét vallja.
Jézus ebben a példázatban, a beszédének való engedelmességet nevezi Kősziklára való építkezésnek, amelyben a Kőszikla ő maga vagyis ugyanaz mint Mózesnél Ézsaiás prófétánál és Pál apostolnál.....
Máté 7:24 Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, aki a kősziklára építette az ő házát:
Máté 7:25 És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; de nem dőlt össze: mert a Kősziklára építtetett.
Akkor ez igazolja azt hogyan lehet az Atya és Jézus egyek....
Szia
Az általad idézett verseknek semmi köze az utolsó megállapításodhoz.
Azt írta Sámuel: „Nincs olyan kőszikla, mint a mi Istenünk” 1Samuel 2:2
Miért írja a Biblia azt Jehováról, hogy olyan, mint egy kőszikla?
A Biblia azért hasonlítja Jehovát egy kősziklához, hogy segítsen még jobban megértenünk, milyen Isten ő. Gyakran ezzel a szóképpel hangsúlyozza, hogy milyen páratlan tulajdonságai vannak. Először az 5Mózes 32:4-ben találkozunk ezzel a kifejezéssel. Később az imájában Anna így fogalmazott: „nincs olyan kőszikla, mint a mi Istenünk” 1Sám 2:2. Habakuk a kősziklájának nevezte Jehovát Hab 1:12. A 73. zsoltár írója pedig ezt mondta róla: „Isten az én szívem kősziklája” Zsolt 73:26. És volt, hogy Jehova is kősziklaként utalt magára: Ézsaiás 44:8.
Ahogyan egy hatalmas szikla alatt menedéket találhatunk egy viharban, úgy Jehova is menedéket nyújt nekünk az élet viharaiban. ("De Jehova a biztos menedékemmé lesz, menedékem kősziklája az én Istenem. Zsoltárok 94:22.) Jehova minden segítséget megad ahhoz, hogy megóvjuk a vele ápolt kapcsolatunkat, és nem engedi, hogy bármi is maradandó kárt okozzon nekünk.
Hogyan kereshetünk menedéket Jehovánál? Például úgy, ha imádkozunk hozzá. Ő olyan békét tud adni nekünk, amely megőrzi a szívünket és a gondolkodóképességünket, ahogyan erről a Filippi 4:6, 7 ír.
Ahogyan egy kőszikla az idő múlásával is ott marad, ahol van, úgy Jehova is mindig ott lesz számunkra. Megbízhatunk benne, mert ő „az örök kőszikla”. ("Megvéded azokat, akik teljesen rád bízzák magukat, és tartós békét adsz nekik, mert benned bíznak. Örökké bízzatok Jehovában, mert Jah Jehova az örök kőszikla." Ézsaiás 26:3, 4.) Mivel örökké létezni fog, bízhatunk abban, hogy mindig megtartja az ígéreteit, meghallgatja az imáinkat, és támogat minket a nehézségek idején.
Ahogyan egy kőszikla is szilárd, úgy Jehova személyisége és szándéka is az ("Mert én vagyok Jehova, én nem változom meg. Malakiás 3:6). Például amikor Ádám és Éva fellázadt ellene, nem változtatott a szándékán. Pál apostol azt írta róla, hogy „nem tagadhatja meg önmagát” 2Tim 2:13. Ez azt jelenti, hogy bármi történjen is, és bármit tegyenek is mások, mindig hű lesz önmagához, és ragaszkodni fog a szándékához és az irányadó mértékeihez. Ezért számíthatunk rá, hogy a nehézségek idején is mellettünk áll, és valóra váltja az ígéreteit.
Zsoltárok 62:6, 7
"Ő az én kősziklám és megmentőm, biztos menedékem. Nem ingok meg soha. Istentől függ a megmentésem és dicsőségem. Erős kősziklám, menedékem Isten."
Ha elmélkedünk Jehova tulajdonságain és a szándékán, jobban fogunk bízni benne, és úgy fogunk tekinteni rá, mint a kősziklánkra, mint védelemre.
Az, hogy a Bibliában több helyen is kősziklaként utal a teremtőre, az elsősorban a tulajdonságaira, védelmére irányítja a figyelmünket.
És mi a véleményed Pál apostol megállapításáról:
1Kor 10:4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
Az általad idézett verseknek semmi köze az utolsó megállapításodhoz.
Van köze csak ez az igazság ellentmond a ti teológiátokkal...
Ezt írod:
A Biblia azért hasonlítja Jehovát egy kősziklához, hogy segítsen még jobban megértenünk, milyen Isten ő.
Felhívom a figyelmedet hogy a Biblia Jézust is kősziklához hasonlítja ezt valahogy lefelejtetted....
Szia, Kedves Kérdező
Jézus nem kőszikla, hanem alapszegletkő amire a Isten gyülekezete, Istennk járó tiszta imádata épül, ezért nem ugyan az a kettő.
Ő mutatta meg hogyan kell élni, Istennek imádatot bemutatni, gondolkodni, másokkal beszélni, tanítani, segíteni, stb.
Erre kell épülnie, vagy is ezzel egységben kell lennie a gyülekezet többi tagjainak is.
#2,3
Az 1Korintusz 10:4-ről kérdeztél.
Azáltal, hogy a tanítványai Uruknak ismerték el Jézus Krisztust, valamint azt, hogy általa részesülnek megmentésben, őhozzá járultak mint „élő kőhöz”. Az ,élő kő’ kifejezés igen találó. Jézus Krisztus nem egy közönséges, hideg, halott kőszikla, amelyből semmi életfenntartó dolgot nem lehet nyerni. Az Isten Fia ahhoz a sziklához hasonlít, amelyből az izraeliták a pusztában csoda által vizet fakasztottak. „A sziklatömb pedig Krisztust jelentette”, ahogy azt az ihletett Pál apostol leírta. Ez Isten Fiának jelképe vagy festői ábrázolása volt:1Korinthus 10:4. Jézus is ezt mondta:
„Ha valaki szomjazik, jöjjön énhozzám és igyon” János 7:37. „Aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, egyáltalán soha meg nem szomjazik, hanem az a víz, amelyet én adok neki, örök életet nyújtó víz forrásaként buzog fel benne” János 4:14.
Isten Fia ezzel értésünkre adta, hogy ha az ő tanítását mint frissítő vizet fogadjuk el, az megmentéshez, vég nélküli élethez vezet. Azonkívül Jézus Krisztus rendelkezik életadó erővel is. Így tehát Atyjához hasonlóan, engesztelő áldozata alapján életet adhat másoknak és feltámaszthatja őket a halálból, ahogyan erre rávilágít a János 5:28, 29.
2
Jézus abban az értelemben "szikla", hogy Ő biztosítja az emberiség jövőjét, amiből "víz", vagy is élet származik. A halálával, visszavásárolta az élethez való jogot az embereknek.
Aki "iszik" ebből a "sziklából", elfogadja azt, hogy Jézus a megváltó, aki biztosítja az életet, és összhangban is él azzal.
Maga Péter is utalt arra, hogy Jézus az alapszeglet kő, mint akire a gyülekezet épül, vagy is az Ő oktatására tanítására, vezetésére.
(1Péter 2:7, 8) . . .Ám azoknak, akik nem hisznek, „a kő, amelyet az építők elvetettek, az lett a fő szegletkő”, 8 továbbá „botlásnak köve és botránkozásnak sziklája”.. . .
Sokan botránkoztak meg Jézus szavain, tettein, és nem is fogadták el, mint alapot, amire épül Isten gyülekezete.
Jehova személye más értelemben "kőszikla".
Erről Zitus részben már említést tett.
Az alapszögletkő esetben kell a más értelmezést alkalmazni mert itt Újszövetségbeli értelmezés az egyház felépítésére vonatkozik,
de amikor leírom a két Igét amely megerősíti és igazolja azt az állítást hogy Isten a kőszikla (amely az ember életének a belső szellemi építkezéséről van szó) és mivel Jézus Isten is mivel az Atyának a Fia így a Kőszikla is. Mert megmondta Mózes és ezt erősíti meg Pál apostol is miért írtok ellene azoknak az igéknek amely ezeket állítják az elméteken lévő homályosság miatt???
Nagy-nagy érdeklődéssel várom a következő a Bibliában leírtakkal szembeni ellentmondásaitokat......
Jézus nem mindenható Isten, és a létezése, a saját szavai alapján sem egyenlő az Atyjának a jogaival, vagy létezésével.
Leírtam, hogy Jehova milyen értelemben kőszikla, és azt is, hogy mi a különbség a Jézus esetében használt szikla kifejezésnél.
Ezeket nem fogadod el, mivel Jézust egyenlő hatalmú és jogú Istennek tekinted, ezért érted másként.
Jézus isteni származású, mivel emberré válása előtt, olyan formában élt, hogy Istent láthatja, beszélhet vele, mint más angyalok is.
Az ember nem élt a azelőtt, hogy a földre született, vagy teremtetett.
Még is "isteni származásúnak" nevezhető, mert Isten hozta létre.
Még sem válik Istennel egy hatalmúvá vagy jogúvá.
Jézus is ebben az értelemben isteni származású, mivel közvetlen Isten hozta létre minden külső segítség nélkül. Csak nem fizikai létformában, hanem szellemi testben, ami hasonló Istenhez, De nem ugyan az.
Ha valami hasonlít az eredetihez, attól még nem változik az eredetivel egyé.
Sajnos ezért van, hogy nem értünk egyet, mert a versekben ezt szeretnétek magyarázatként látni.
Az lehet hogy te leírtad amit leírtál amit a szervezetnél tanítottak neked én amit leírtam a Bibliában találtam....
A kőszikla héber görög megfelelői között nem található az Ef 2,20 alapján az általatok említett szegletkő !!!
tsur G39 hagios
tsur G998 boethos
tsur G2316 theos
tsur G2962 kurios
tsur G3173 megas
tsur G3735 oros
tsur G4073 petra
tsur G4731 stereos
tsur G5441 phulax
(Cúr)
Szegletkő:
G204 ἀκρογωνιαῖος, α, ον (akrogóniaiosz, a, on)
1) szeglet-, sarok-, alap- (kő)
2) a legszélső sarokhoz tartozó (kő)
Látjátok a Biblia eldöntötte a vitát amint említettem kétféle építkezés van az egyik az ember belső szellemi építkezése a másik pedig az egyháznak az építése.
ezért én itt le is zárom részemről nincs mit írni erről a témáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!