A Jehova Isten és a tamplomokban lévő hivek Istene az miért nem ugyanaz?
@ "Önmagát pedig ettől az "EGYEDÜLI igaz Istentől" elválasztva említi úgy, mint akit elküldött ez az egyedüli igaz Isten!"
Természetesen ha az Atyát egyedüli Istennek nevezi, akkor ő nem tartozik bele. Tehát abban az értelemben, amelyben az Atya az egyedüli Isten, abban az értelemben ő nem Isten, hanem csak a Fia. De vegyünk egy másik példát:
@ "Miért mondasz engem jónak? – kérdezte Jézus. Senki sem jó, csak egyedül Isten. (LK 18,19)
Jézus tehát nem jó, mert csak egyedül Isten jó? Hogyne lenne jó az Isten Fia! Isten abban és csakis abban az értelemben egyedül jó, hogy ő minden jóság forrása. Ha a Fiú jó, azért jó, mert a jósága az egyedül jó Istentől származik.
Ha az Atya az egyedüli igaz Isten, akkor a Fiú nem igaz és nem Isten? Már hogyne lenne Isten az Egyszülött Isten (Jn 1,18), aki által minden lett (Jn 1,3)! Ki mást nevezzünk Istennek, ha nem azt, aki megalkotta a világot? Az Atya abban és csakis abban az értelemben egyedüli Isten, hogy ő minden létező egyedüli forrása. A Fiú léte is az Atyától van, hiszen a Fia. A Fiú azonban maga is Isten, hiszen Isten minden hatalmát megkapta, ezért volt képes megteremteni a világot.
@ "ha valaki mást, valamiben "egyedülinek" nevezel, akkor kizárt dolog hogy vele "egyenlőnek" tartsd magad.
Krisztus nem egyenlő az Atyával, mert a Fia. Krisztus annyiban kisebb, hogy ő, mint Fiú mindent az Atyától kap. De mivel ténylegesen mindent megkapott, ezért ha nem is származásában, de lényegében egyenlő az Atyával.
@ "ennélfogva nem lehet vele egyenlő sem semmiféle háromságban!"
Mindenesetre a fontosságát az egyedül igaz Isten fontossága mellé emeli:
"Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit küldtél, Jézus Krisztust."
@ "De ugyanígy beszélt jóval Jézus feltámadása és égbemenetele után Pál apostol is az 1Korintusz 8:5,6-ban. Számunkra csak "egy Isten van", és Ő nem Jézus Krisztus,"
Pál is Krisztus jelentőségét az Istennel teszi egy sorba:
"Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, amint sok isten van és sok úr, nekünk mégis egy Istenünk van, az Atya, akitől minden van, s akiért vagyunk; és egy Urunk van, Jézus Krisztus, aki által minden van, s aki által mi is vagyunk."
A pogányoknak sok istene és sok ura van. Nekünk azonban csak egy Istenünk és egy Urunk, mert az angyalok ezrei, nem számítanak isteneinknek és urainknak, azok nem említhetők Istennel és Krisztussal egy sorban. De Krisztus viszont ténylegesen egy sorban van az Atyával, hiszen ők ketten azok, akitől és aki által minden van.
Ráadásul Krisztust egyedüli urának nevezi, ami káromkodás volna, ha nem lenne szentháromság. Ki más Úr, mint az Isten? Hogy merészéli elvenni Istentől és Krisztusnak adni az egyedüli Úr címet?
Nos Isten maga is Úr, ahogy Krisztus maga is Isten, hiszen mind a ketten teremtők. Nekünk azonban nincs két istenünk, nincs két urunk és nincs két teremtőnk, mert az Atya és a Fiú közös és egyetlen Lelkük által egy Isten, egy Úr és egy Teremtő.
"Ha az Atya az egyedüli igaz Isten, akkor a Fiú nem igaz és nem Isten?"
Ez helytelen érvelés. Mert ugyanis akit Jézus az "egyedüli igaz Istennek" szólított, az egyszersmind a Mindenható Isten is. Tehát a válasz semmiképpen sem jó, mert Jézus nem az egyedüli igaz és Mindenható Isten!
Tehát mivel az Atya az egyedüli ilyen tulajdonságokkal rendelkező lény a világegyetemben, nem lehet vele senki sem egyenlő.
A "senki sem jó, csak az Atya" válasszal kapcsolatban honnan tudod, hogy Jézus hogyan értette? Miért állítod, hogy gyakorlatilag Jézus ugyanolyan legfelső szinten érezte magát jónak, csak a protokoll miatt beszélt így? Nem véletlenül a háromság befolyásol?
Szerintem az a helyes és alázatos viselkedés volt Jézusban, ami szerint nem volt egyenlő Istennel semmiféle háromságban, és elismerte, hogy senki sem érhet fel ezekben a tulajdonságokban Istennel.
@ "mert Jézus nem az egyedüli igaz és Mindenható Isten!"
A Fiú az Isten minden hatalmát megkapta, hiszen "minden hatalom neki adatott". A minden az természetesen tényleg minden. A Fiú pusztán annyiban és azért nem mindenható, mert a fiúsága révén nincs hatalma az Atya fölött. Az Atya a Fiú feje, mert ő szülte és ő örökítette rá minden hatalmát, s nem fordítva.
Végülis mondhatod, hogy egyedül csak az Atya a mindenható Isten, csak azt nem, hogy a Fia nem valóságos Isten. Egyrészt azért nem mondhatod, mert a Biblia maga állítja, másrészt mert a Fiú maga is teremtő. És ki más nevezhető Istennek, mint a teremtő.
Az Atya mindent a Fiá által teremtett, vagyis a Fiú valóságos teremtő. Mert amit valaki által csinálunk, az maga is csinálja azt, amit mi.
Ha nincs háromsag, akkor Pál hazudik, hogy csak egyetlen Isten van, mert egyszerűen csak istenekről volt szó, nem pedig mindenhatókról. És hatalmasat káromkodik, hogy Krisztust egyetlen Úrnak nevezi.
@ "Miért állítod, hogy gyakorlatilag Jézus ugyanolyan legfelső szinten érezte magát jónak"
Nem azt mondja, hogy nem vagyok annyira jó, hanem hogy egyáltalán nem is jó. Krisztus az Isten képmása és visszatükröződése, s aki őt látja az Atyát látja, ez az Isten jóságára vonatkozik.
"A Fiú az Isten minden hatalmát megkapta, hiszen "minden hatalom neki adatott". A minden az természetesen tényleg minden. A Fiú pusztán annyiban és azért nem mindenható, mert a fiúsága révén nincs hatalma az Atya fölött."
Ahogy mondod! De akkor a "minden" mégsem tényleg minden? Mert hogy ez így csak viszonylagosan minden, természetesen az Atyján kívül. Ezek szerint Jézus nem mindenható.
És még abban kellene javítani, hogy a teremtettsége miatt nem, hiszen a "született" kifogás csak a szavak játéka.
"Hiszek az egy Úrban, Jézus Krisztusban, Isten egyszülött Fiában, aki az Atyától született az idő kezdete előtt. Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől. Született, de nem teremtmény, az Atyával egylényegű és minden általa lett."
A teremtés mindig egy alacsonyabb rendű létrehozását jelenti, a szülés pedig egy azonos lényegűt. A szülők ugyebár szülik s nem teremtik a gyermekeiket. A Fiú mindenben azonos az Atyával, kivéve abban, hogy ő Fiú.
A pogányoknak sok istene és sok ura van. Ez a két szó itt szinonima. Jehova tanúinak csak kettő, ők két isten hívők. Van egy mindenható Istenük, meg egy kisebb hatalmú. Ahogyan két uruk is van, hacsak nem akarják a mindenható Istenüket megfosztani ettől a címtől. S persze két teremtőjük, mert logikusan, aki által Isten teremt, az maga is teremt, vagyis teremtő.
A hagyományos keresztény hit szerint azonban az Atya és a Fiú bár egyaránt Isten, Úr és teremtő mégsem két isten, két úr és két teremtő, hanem közös és egyetlen Lelkük által csak egyetlen egy.
Az Isten egyedi. Nincs jó hasonlat lénye jelképezéséhez.
Az ember,csupán árnyéka Istennek,mégis van szellemisége,mely határokat nem ismer és pillanatok alatt bejárhatja a világot. Van éltető lehelet benne,ami által él. Ettől a háromtól élő ember.
Mint írtam Isten és az ember között,a valóság és az árnyék szintű a hasonlóság.
Így az egy Isten lénye része az emberré lett "Fia",a mindenütt jelenlévő szellemisége,a Szentlélek,és az Atya Isten. Míg az ember teste működésképtelenné válása a halálát okozza, Isten Fia megfeszíttetése nem rengette meg lényét,hisz isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!