Mi motiválhatta az érdekelteket abban, hogy i.sz. 910.09.11-én a franciaországi Cluny-ban megalapították a reformkolostort, ami a Katolikus Egyház történetének egyik leglényegesebb eseménye volt?
Nem alapítottak semmilyen reformkolostort, hanem Aquitániai Vilmos alapított egy magán kolostort itt, ami olyan szempontból volt különleges abban az időben, hogy nem volt alárendelve a földesúrnak, se a helyi püspöknek, hanem közvetlenül a pápa fennhatósága alá tartozott.
Később pedig ott lett jelentősége, hogy innen indultak meg a cluny reformok. De ez már néhány évtizeddel később kezdődött.
Igen, de a reform mozgalom csak néhány évtizeddel később indult, még akkor is, ha lepontozol érte :)
Ha azt is elolvasod amit írtam, felfedezhetted volna benne ezeket az információkat, például az alapító kilétét. Sőt azt is leírtam, hogy miért volt különleges a többi apátsághoz képest. Hogy az alapítás pontosan mikor történt, már érdekesebb kérdés, mert ebben nem minden forrás egyezik. De elképzelhetőnek tartom, hogy az építkezés már korábban megkezdődött és 910-ben vették birtokba a bencések.
Cluny-ból indult ki a keresztény világot megreformáló Benedek rendi cluny mozgalom és innen kerültek ki abban az időben a megválasztott pápák is. A hagyományos Benedek rendi kolostorokkal ("Imádkozzál és dolgozzál" - "Ora et labora") ellentétben a cluny mozgalom kolostoraiban nem végeztek fizikai munkát a szerzetesek a szervezet anyagi jólétének a következtében. A cluny mozgalom a pápa fennhatósága alá tartozott ugyanúgy, mint a két évszázaddal később megalakult Templomos Rend.
Véletlennek tekinthető-e az, hogy a cluny kolostorokban naponta elimádkozott Ószövetségből származó zsoltárok száma közel négyszeresére, más források szerint viszont hatszorosára emelkedett a Szt. Benedek (Bencés rend megalapítója) által előírtakéhoz képest?
Mi lehetett ennek vajon az oka?
Hogy ne maradjon megoldás nélkül a felvetett téma, ezért itt röviden utalnék a Németországban élő mitológiakutatónak, Klaus L. Matefinek az ezzel kapcsolatos kutatási eredményeire. A véleménye szerint a napjainkban már közel 25 esztendős ószövetségi Messiás, Immánuel ( [link] ) születését szignáló 1999.08.11-én ( [link] ) létrejött, teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt, amit a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) kozmikus forrásait felépítő égitestek alkottak, 1089 évvel korábban már realizálódott közel ugyanott a zodiákusban, de csak gyűrűs napfogyatkozás kíséretében 910.08.07-én ( [link] ) jeruzsálemi idő szerint éjjel.
A Magyar Katolikus Lexikon ( [link] ) eképpen nyilatkozik a clunyi reformmal kapcsolatosan:
"A pápaság a →sötét század zűrzavarában képtelen volt megújulást elindítani. A jobb érzésű pp-öktől és főuraktól támogatva Cluny lett a megújulás tűzhelye. - A clunyi ktort a világiaktól függetlenül s a p. védelme alatt azért alapították, hogy az imádság hajléka legyen. Aniane-i Szt Benedek hagyományára támaszkodva Szt Odo formálta meg a clunyi reformmal szokásrendszerét. A clunyi reformmal lényege a lit. és a felebaráti szeretet újrafelfedezése volt; az a fölismerés, hogy Isten országát először a hívők tanítóinak, a szerz-ek és papok lelkében kell kialakítani, s ebből megszülethet a megújult ker. társad. Ezért Clunyben mindennél fontosabbá vált a lit., abból a meggondolásból, hogy Istent, aki a királyok Királya, s az Úr Krisztust, aki a Király, a legnagyobb és állandó hódolat illeti meg. E hódolat a szerz-ek dolga, az „opus Dei”."
Az idézetből kitűnik, hogy a Clunyben a reform által praktizált liturgia központjába "Krisztus Király" (JHVH) került, "aki" a népek felett majdan megtartja (1999.08.11-én megtartotta) az ítéletet:
A III. Ince pápa által bevezetett pápai címereken ( [link] ) két kivétellel a tiara (világi hatalom jelképe) helyezkedik el két kulcs kíséretében, melyek tollában minden esetben kereszt látható el. Ez a két keresztkóddal ellátott kulcs szinte biztosra vehetően Jézus keresztre feszítésekor kialakult kozmikus keresztre ( [link] ), illetve "Krisztus Király" által megtartott ítéletet szignáló kozmikus keresztre ( [link] ) utal. A két utóbbi pápa (XVI. Benedek és Ferenc) címerén nem ok nélkül már csak püspöksüveg (mitra) figyelhető meg. 1964.11.13-án VI. Pál (1897 - 1978) pápa lemondott a földi hatalomnak, a tiarának a viseléséről, amit 1968.06.30-a óta Washington D.C.-ben, a Szeplőtelen fogantatás Bazilika kriptájában őriznek. A pápák azóta nem viselnek tiarát, de II. János Pál címerén még ott szerepel. II. János Pál az említett teljes napfogyatkozást 1999.08.11-én helikopterből tekintette meg a Vatikán fölött. Biztosan ennek is volt valamilyen szimbolikus jelentősége.
"Hogy ne maradjon megoldás nélkül a felvetett téma"
Nem maradt, fentebb részletesen megválaszoltam az antikrisztus okoskodása nélkül is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!