Jézus Istensegének alapja az "Én és az Atya egyek vagyunk", mi az alapja a Szentlélek Istensegének?
“Hát nem a tied maradhatott volna, ha meg akartad tartani? Vagy ha eladtad, nem rendelkezhettél szabadon az árával? Miért vetemedtél ilyesmire? Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek!" (ApCsel 5,4)
Meg még van egy pár helyen a Szentírásban, de én személy szerint ezt tartom a legkézenfekvőbbnek.
Az egyházak gyakran idézik a János 10:30. versét, hogy megpróbálják támogatni a háromság tanát, jóllehet itt szó sincs ebben a versben valamiféle harmadik személyről. Jézus itt azt mondja: „Én és az Atya egyek vagyunk.” Vagy más fordítások szerint "...egységben vagyunk".
Jézus azt akarta mondani, hogy egy gondolaton és egy szándékon volt az Atyával. Ez a János 17:21, 22-ből is látható, ahol Jézus azért imádkozott Istenhez, hogy a tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy, ahogyan te, Atyám, egységben vagy velem és én veled, ők is egységben legyenek velünk. . ., hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott volna, hogy az összes tanítványa mind egyetlen istenségben legyen? Nem, ő azért imádkozott, hogy egységben legyenek, egyazon gondolatmenetben és szándékban, ahogyan Jézus és Isten is voltak.
Az itt alkalmazott 'hen' szó is ezt támasztja alá!
A bibliában nem létező háromság-dogmát a Biblia önmaga képes megcáfolni.
A megszemélyesítés még nem teszi személlyé a szent szellemet: Igaz, Jézus azt mondta a szent szellemről, hogy „segítő”, és úgy beszélt róla, mint ami „megtanít”, ’tanúskodik’, „tanúbizonysággal szolgál”, „bevezet”, „szól”, „hall” és ’kap’. Továbbá a görög szövegben Jézus a „segítő” szóra olykor hímnemű személyes névmásokkal utalt. (Vö.: Jn 14:16, 17, 26; 15:26; 16:7–15.) Csakhogy nem szokatlan, hogy a Szentírás megszemélyesít valamit. A Példabeszédek könyve is megszemélyesíti a bölcsességet (1:20–33; 8:1–36), és az eredeti héber szöveg nőnemű névmásokkal utal rá. A Máté 11:19 és a Lukács 7:35 is megszemélyesíti a bölcsességet, amikor úgy ír róla, hogy „cselekedetei”, illetve ’gyermekei’ vannak. Pál apostol megszemélyesítette a bűnt, a halált és a ki nem érdemelt kedvességet, és ’királynak’ nevezte ezeket (Ró 5:14, 17, 21; 6:12). Azt írta a bűnről, hogy ’indíttatást kap’, ’mohó kívánságot hoz létre’, ’tévútra vezet’ és ’megöl’ (Ró 7:8–11). De nyilvánvaló, hogy Pál nem gondolta, hogy a bűn személy.
Tehát a szövegkörnyezet alapján kell megvizsgálni János evangéliumában azokat a szavakat, amelyeket Jézus mondott a szent szellemről. Jézus megszemélyesítette a szent szellemet, amikor úgy beszélt róla, hogy a „segítő” (ez a görög nyelvben a hímnemű pa·raʹklé·tosz főnév). János ezért joggal utalt hímnemű személyes névmásokkal a szent szellemre mint ’segítőre’. Ám ugyanebben a szövegkörnyezetben, ahol a görög pneuʹma szó fordul elő, János egy semleges nemű névmást használt a szent szellemre, a pneuʹma ugyanis semleges nemű. Így hát, amikor János a pa·raʹklé·tosz szóra hímnemű személyes névmással utalt, akkor ezzel a nyelvtani szabályokat követte, és nem egy tantételt akart bevezetni (Jn 14:16, 17; 16:7, 8).
A Cselekedetek 5:3,4-ben említve van a szent szellem és Isten is. A fentiekből egyértelműen kitűnik, hogy ha a helyenkénti bibliai megszemélyesítést önkényesen értelmezzük, és kiragadva spekulálunk, akkor bizony bele lehet magyarázni az Írásba mindent. De ha korrektek vagyunk, akkor egyértelműen látszik minden alkalommal, hogy a szent szellem Isten tevékeny ereje, nem pedig egy isteni személy! Mindig csak azt teszi, amit Isten akar hogy el legyen végezve. Ezért nincs külön neve, ezért nincs a Szentírásban a szent szellemmel dialektus, stb.
Tehát Anániás és Zafira azzal hogy a szent szellemnek hazudtak, Istennek hazudtak! Nem azért mert a szent szellem is Isten, hanem azért mert a szent szellem Isten elválaszthatatlan része, tevékeny ereje, amivel alkot és kommunikál.
Ha azt mondjuk hogy "szól a rádió", akkor ugye nem azt értjük alatta, hogy ténylegesen a rádió vált élőlénnyé, aki megszólalt? Nem, szó sincs róla! Tudjuk hogy valahonnan távolról veszi a jeleket és beszél, tanít, segít, stb.
#6
Lehet, hogy Jézus se volt akkor személy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!