Mikorra és hol várható a Templom felépítése Jeruzsálemben?
Az Ószövetségben hangoztatott jeruzsálemi Templom felépítése előtt állunk, ami előre vetíti az ószövetségi messianisztikus elképzelések 1999.08.11-én ( [link] ) világra jött Messiásának, Immánuelnek a közeli fellépését is. Annyit itt megjegyeznék, hogy az itt megadott források, idézetek, ábrák a Németországban elő mitológiakutatónak, Klaus L. Matefinak a 4 kötetesre tervezett tanulmányából ( [link] ) származnak.
Az ábrahámita vallások meggyőződéssel hiszik, hogy az első jeruzsálemi Templomot Salamon király ( [link] ) építtette az i.e. IX. században.
A Tel-Aviv-i Egyetem Régészeti Intézetének volt igazgatója, Israel Finkelstein (1949 -) professzor és az USA-ban elő Neil A. Silbermann (1950 -) régészprofesszor a közösen megírt "Keine Posaunen vor Jericho" című könyvben többek között arról számolnak be, hogy a mózesi törvényekről első alkalommal i.e. 300-ban történt említés Izraelen kívül (336. old.). Azt is hangoztatják, hogy a zsidók egyiptomi tartózkodásának, a kivonulásuknak és a 40 évig tartó pusztai vándorlásuknak nincsen semmilyen nyoma az Ószövetségben írtakon kívül, és szerintük Dávid és Salamon királyok ugyanúgy az emberi fantázia termékei voltak, mint a brit legendák Artúr királya. Dávid és Salamon nevével fémjelzett birodalomnak a legcsekélyeb nyoma se található a Biblián kívül (71-75. old.).
A két régészprofesszor tisztában kell legyen az állításuk súlyával, hiszen nemcsak az Ószövetségének, hanem az Újszövetségének is az elválaszthatatlan részei a Dávid és Salamon királyokkal kapcsolatos elbeszélések:
- Dávid: Máté 1,1; 1,6; 1,17; 1,20; 9,27; 12,3; 12,23; 15,22; 20,30-31; 21,9; 21,15; 22,42-45; Márk 2,25; 10,47-48; 11,10; 12,35-37; Lukács 1,27; 1,32; 1,69; 2,4; 2,11; 3,31; 6,3; 18,38-39; 20,41-44; János 7,42; Apostolok cselekedetei 1,16; 2,25; 2,29; 2,34; 4,25; 7,45; 13,22; 13,34-36; 15,16; A rómaiakhoz írt levél 1,3; 4,6; 11,9; Pál II. levele Timóteusnak 2,8; A zsidókhoz írt levél 4,7; 11,32; Jelenések könyve 3,7; 5,5; 22,16
- Salamon: Máté 1,6-7; 6,29; 12,42; Lukács 11,31; 12,27; János 12,23; Apostolok cselekedetei 3,11; 5,13; 7,47).
A Koránban is több utalást találunk a két királynak vélt egyénre, akiket prófétaként tisztelnek a muszlimok (Korán 2,101-102; 4,163; 17,55; 21,78-82; 27,15-44; 34,10-14; 38,17-39; etc.).
A XVIII. század elején elsőként Angliában nyilvánosan fellépő szabadkőművesség (1717.06.24-én öt londoni páholy egy nagypáhollyá egyesült) alapmítosza a Salamon királynak tulajdonított jeruzsálemi Templom felépítéséről szól. Ez a misztériumokba burkolódzó titkos szervezet JHVH-t a "Világegyetem Nagy Építőmestereként" ("Allmächtige Baumeister aller Welten - Großer Baumeister aller Welten"; "Grand Architecte de l´Univers; Great/Grand Architect of the Universe"; "Universi terrarum orbis summus architectus"; etc.) részesíti vallásos tiszteletben.
A legendák szerint Salamon királynak birtokában volt a Schemhamphoras ( [link] 4.html ) titkának ismerete, sőt saját szolgálatába állította ezeket. Salamon személyével kapcsolatos leglogikusabbnak és legelfogadhatóbbnak tűnő hipotézis Johann Nepumuk Sepp (1816 - 1909) történész és vallástörténész professzortól származik, nevezetesen, hogy az ószövetségi Salamon király valójában egy mítikus király kellett legyen, akit nem emberi, hanem egy szellemi lényként kell elképzelni, 72 dzsinnek (tűzszellemnek) vezetőjeként, akik segítségével nemcsak a legendabeli jeruzsálemi Templomot építette fel, hanem a teremtés aktív szereplőjeként folyamatosan tevékenykedik és azóta az egész földön uralkodik (forrás: Vierter und fünfter Jahresbericht der Geographischen Gesellschaft in München, 1875, S.129-131).
A Templom közelgő felépítésének előzményei a következők nagyvonalakban:
1, Izrael megalapításának tervét 1897.08.29-31-én, a héber naptár szerint 5657 elul 1-3-án a bázeli I. Cionista Világkongresszuson fogalmazták meg, "ha akarjátok, az álom valósággá válik" mottó jegyében, melyek a Pesten született Herzl Tivadar (1860 - 1904) szavai voltak. Ez a kiemelkedő esemény nem teljes 3 hónappal történt a Schemhamphoras, azaz "Isten 72 szelleme" kozmikus forrásait felépítő égitestek 1897.11.24-i ( [link] ) együttállása előtt.
2, Izrael létrehozásának kivitelezésében oroszlánrésze volt Mayer Amschel Rothschild (1744 - 1812) unokájának, Lionel Walter Rothschild (1868 - 1937) bárónak, az angol zsidóság akkori vezetőjének. Arthur James Balfour (1848 - 1939) angol külügyminiszter (1916 - 1919) az 1917.11.02-én keltezett levelében Lionel Walter Rothschild-ot arról tájékoztatta, hogy az angol kormány maximálisan támogatja a cionista törekvéseket Izrael életrehívását illetően.
3, 1897.11.24. és 1999.08.11. között félidőben, 1948.05.14-én (5708 ijjár 5-én) életre hívták Izraelt, aminek a mai napig a Tóra az alkotmánya. Izrael teokratikus államformájára az is utal, hogy ott csak zsidók közti vallásos házasságkötés lehetséges, az egyház és az állam nincsen szétválasztva, az anyakönyvvezetés és a származás eldöntése is vallási kézben van David Ben Gurion (1886 - 1973) döntése nyomán.
4, A Közel-Keleten 1967.06.05-től tartó hatnapos háború izraeli győzelemmel végződött, aminek eredményeként az addig jordán fennhatóság alatt álló Siratófal (Kotel) izraeli ellenőrzés alá került, ahol azóta ismét imádkozhatnak a zsidók messiásvárás céljából. Immánuel világra jötte (1999.08.11.) óta kifejezetten közkedvelt zarándokhellyé vált a pápák és politikusok számára is ez a kultikus hely. II. János Pál (1920 - 2005) pápa 2000.03.26-án; XVI. Benedek (1927 - 2022) pápa 2009.05.12-én; Ferenc (1936 -) pápa 2014.05.26-án látogatott oda, ahol mindegyikük az ottani szokásokhoz híven egy cédulára felírt vágyaikat a fal repedésébe rejtették, majd ezt követően áhítatosan imádkoztak. Az ismertebb személyek közül a sort a Dalai Láma (1935 -) nyitotta meg 1999.06.14-én, majd őt az országok vezető politikusainak egy része követte. 2015.07.17-e óta minden diplomáciai látogató programjába be van iktatva a Siratófal meglátogatása és ott az előbb említett messiásvárási rituál elvégzése.
5, Gershon Salomon 1967-ben hozta létre a Temple Mount and Eretz Yisrael Faithful Movement ortodox zsidó szervezetet, a Templomnak a Templom-hegyen történő felépítése érdekében.
6, 1987-ben Jiszraél Ariel (1939 -) főrabbi vezetésével megalakult Jeruzsálemben a "Szentély Intézet" (Máchon Hámikdás, The Temple Institute - [link] , [link] , https://www.youtube.com/@TheTempleInstitute ), ami a Templom felépítését tűzte ki céljául. A templomi szertartásokhoz szükséges papi öltözékek, eszközök, berendezések, áldozati oltár, etc. elkészítése folyamatban van, illetve már el is készültek. 2014-ben nemzetközi szinten pénzgyűjtés kezdődött a Templom felépítése érdekében.
7, Gershon Salomon 1998.10.18-án (5759 tisri 28-án) a "Temple Mount and Eretz Yisrael Faithful Movement" ortodox zsidó szervezet tagjai, izraeli zászlókat lengetve és sófárt fújva megpróbáltak behatolni a Templom-hegyre, mivelhogy szerintük elérkezett a Templom felépítésének ideje.
8, 1999.08.11-én, szerdán a már említett teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt égisze alatt megszületett Immánuel. Ez az égi jelenség jelentette a "mennyei Jeruzsálem landolását" a Földön, ami a Kab-hegy melletti Úrkútnál valósult meg helyi idő szerint pont délben (Ámósz 8,9).
9, Ariel Sharon (1928 - 2014) és kísérete 2000 szeptember 28-án (5760 elul 28-án) demonstratív módon látogatást tett a Templom-hegyen, ami a zsidók számára vallási meggondolásból tiltott volt. Ennek hatására robbant ki a palesztin felkelés (II. intifádá - Al-Aqsa-intifádá), ami 2005.02.08-ig tartott.
10, 2004 októberében, közel 1600 év elteltével ismét megalakult a Szanhedrin ( [link] ), ami alapfeltétele a Messiás fellépése előkészítésének ( [link] ).
11, Egyre több izraeli rabbi hangoztatja a Messiás közeli fellépését ( [link] , [link] , etc,).
Továbbra is a feltett kérdés az, hogy "mikorra és hol várható a Templom felépítése Jeruzsálemben?"
A Jeruzsálemi templom soha nem lesz felépítve, mivel Isten mint valamikori választott népét elutasította mint "nemzetet". Az írásokban sehol nincs arra utalás, hogy egy vörös tehén megjelenése a jele a fizikai templom felépülésének.
Egy helyen olvasunk a vörös tehénről, ami a tisztulási folyamatnak volt egy szertartásos része. Azonban ez Jézus, vagy is a messiási király személyét, és áldozatát árnyékolta előre. Egy állat áldozata, csak ideiglenesen "tisztította" meg az embert a bűntől. Jézus halála viszont olyan nagy értéket képviselt, hogy minden emberre érvényes lehet, ha él ezzel a lehetőséggel.
Egy állat nem válthatja meg az embert.
Egy ember által jött be a bűnre való hajlam, ezért egy ember áldozata által is lehet azt eltörölni.
Akármennyi állatáldozatot is ajánlanak fel, nem fedezi az az összes emberre elterjedt bűn eltörlésének értékét.
Őszintén sajnálom az Izraelitákat, akik egyébként ki tudták számolni, hogy a messiás mikor jön el. Dániel próféciája pontosan adja meg ezt az időszakot, és valóban arra az időre datálták az emberek és mondogatták is.
Ha Jehova megengedné, hogy a templom felépüljön, akkor a saját szavának és ígéreteinek mondana ellent.
A próféciák az emberi világhatalmak felemelkedését, és bukását is tartalmazzák, valamint azt is, hogy Isten nem választ magának földi képviseletet.
A próféciák szerint olyan kevés az idő, hogy a templom felépítésére egyébként sem lenne már lehetőség.
#14
Egy rohadt Biblia idézetet nem tudsz hozni ami alátámasztja azt mit eddig írtál.
Üdv: aládnyúlok32
15
Rohadt Biblia idézet?
Tudod mit?
Legyen szép estéd.
#16
Tipikus túlérzékeny hívő magatartás, aki inkább besértődik, mert mást nem tud.
Sok szerencsét az életben, mert így tuti nem sokra viszed.
Üdv: aládnyúlok32
17
Tévedsz Kedves felebarátom, aki megsértődik az bolond.
(Prédikátor 7:9) . . .a sértődés az bolondok keblében nyugszik.
Mindössze nem szolgáltam rá sem Én, sem pedig Isten szava arra, hogy úgy kezelj, mint valami lábtörlőt.
Ha ilyen stílusban folytatod, neked lesz rövid az életed, és nagyon kevés őszinte kedves barátra fosz szert tenni.
#18
Te zárkóztál el nem én.
"Ha ilyen stílusban folytatod, neked lesz rövid az életed, és nagyon kevés őszinte kedves barátra fosz szert tenni."
Hát el kell szomorítsalak, az emberek nagy része nem ilyen hiperérzékeny és semmitmondó, mint pl. te.
Üdv: aládnyúlok32
Bölcsebb lett volna a kérdés ha nem azt kérdezed mikor hanem azt, hogy mik a jelei.
A vég idejének is vannak jelei, az antikrisztusnak is van jele, stb.
Egyenlőre csak az antikrisztus eljövetelének a jele látható.
"Bekövetkezik előbb a szakadás és megjelenik a bűn embere a veszedelem fia". Vagyis hitehagyás az egyházban és csak utána tud eljönni a hazugság ereje.
A jelei ennek pl a szekularizáció (pl teremtés helyett evolúció), erkölcsi abszolútumok tagadása (homoszexualitás legalizálása), valamint mindenkinek oda van téve a zsebébe az eszköz ami rabolja a lelkeket.
Jézus halálával a Jeruzsálemi templom kárpitja ami elválasztja a szentek szentjét és több hüvelyk vastag, felülről lefelé elhasadt. Azaz a mennyből tépték szét ami azt szimbolizálja, hogy Isten az emberekkel akar lakozni nem épületben. Az ember, egész pontosan a hívő teste lett az Isten temploma. Amig az egyház a Földön végzi szolgálatát addig nem lesz Izraelben templom. Amig bekövetkezikma hitehagyás az egyházban és megjelenik az antikrisztus aki szövetséget köt sokakkal. A zsidókkal is, akik felépithetik a templomot ott a helyén ahol mindig is állt. A zsidók a Messiást várják, de először az antikrisztus fog jönni.
Valamennyit beszél erről az újszövetségben Jézus, Pál és János apostol is de nagyon keveset. Nem lehet behatárolni konkrétan az időt, mivel Jézus szerint a vég hirtelen jön, mint egy csapda úgy lep meg mindenkit. Az emberek állapotától fog függeni, hogy ki esik bele ebbe a csapdába és ki kerülheti ki. Olyan nyomorúságos lesz az antikrisztus fellépésének utolsó 3 és fél éve ami a világ teremtése óta nem volt. Senki sem élné túl ha nem röviditették volna le ezt a korszakot.
És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán pusztít, amíg az enyészet és ami elhatároztatott, a pusztítóra szakad. (Dán 9:27)
És seregek állanak fel az ő részéről, és megfertőztetik a szenthelyet, az erősséget, és megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felteszik a pusztító utálatosságot. (Dán 11:31)
És az időtől fogva, hogy elvétetik a mindennapi áldozat, és feltétetik a pusztító utálatosság, ezerkétszáz és kilencven nap lesz. (Dán 12:11)
Boldog, aki várja és megéri az ezerháromszáz és harmincöt napot. (Dán 12:12)
----> Krisztus ezer éves királyságának megkezdése Jeruzsálemben.
Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg): (Máté 24:15)
Akkor, akik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre; (Máté 24:16)
Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. Mert nem [jön az el addig], mígnem bekövetkezik előbb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia, (2Thess 2:3)
Aki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát. (2Thess 2:4)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!