25Békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled, hogy át ne adjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a szolgának, és így börtönbe kerülj. 26Bizony, mondom néked, ki nem jössz onnan, amíg meg nem adod az utolsó fillért is.
21 Ezután Péter lépett hozzá, és megkérdezte: „Uram, hányszor kell megbocsátanom az Isten családjába tartozó testvéremnek, aki többször is vétkezik ellenem? Akár hétszer is?”
22 „Nemcsak hétszer, hanem akár hetvenszer hétszer[a] is — válaszolta Jézus. — 23 Mert Isten Királysága hasonlít ehhez: egyszer egy király elhatározta, hogy a szolgáival megfizetteti mindazt, amivel tartoztak neki. 24 Miközben elszámolt velük, eléje hozták az egyiket, aki tízezer talentummal[b] tartozott. 25 Mivel a szolga nem tudta megfizetni az adósságát, a király megparancsolta, hogy adják el őt rabszolgának a feleségével és a gyermekeivel együtt, és adják el minden vagyonát is. Amit pedig ezekért kapnak, abból törlesszék az adósságot. 26 A szolga ekkor leborult a király előtt, és így könyörgött: »Kérlek, légy türelmes hozzám! Minden adósságomat meg fogom fizetni!« 27 A király megsajnálta, szabadon engedte, sőt az összes adósságát is elengedte.
28 Miután ez a szolga elment, találkozott egyik másik szolgatársával, aki viszont neki tartozott száz ezüstpénzzel. Torkon ragadta, fojtogatni kezdte, és azt mondta: »Add meg, amivel tartozol!«
29 Az meg az első szolga lába elé borult, és így könyörgött: »Kérlek, légy türelmes hozzám! Minden adósságomat meg fogom fizetni!«
30 Az első szolga azonban nem akart megkönyörülni rajta, hanem börtönbe záratta a szolgatársát, amíg az minden tartozását vissza nem fizeti. 31 Amikor annak szolgatársai meglátták ezt, nagyon megdöbbentek, majd elmentek a királyhoz, és elmondták, mi történt.
32 Ekkor a király behívatta az első szolgát, és ezt mondta neki: »Te gonosz szolga, én minden adósságodat elengedtem, mivel kegyelemért könyörögtél! 33 Neked is ugyanúgy könyörülnöd kellett volna a szolgatársadon, ahogyan én könyörültem rajtad!« 34 Majd a király haragjában átadta ezt a szolgáját a börtönőröknek, hogy tartsák fogva, amíg ki nem fizeti minden adósságát.
35 Bizony, így bánik veletek Mennyei Atyám is, ha szívből meg nem bocsáttok annak a testvéreteknek, aki vétkezett ellenetek!”
Nem, nem létezik ilyen. Aki meghalt, az kifizette a bűnért járó büntetést, tehát felmentették a bűne alól.
Isten az életmegvonását nevezte meg büntetésnek, további büntetés nincs.
"Aki meghalt, az kifizette a bűnért járó büntetést, tehát felmentették a bűne alól."
Én úgy tudom, hogy egyedül Jézus Krisztus megváltó kereszthalála "fizeti ki" büntetésünket és ment fel a bűnök alól... Erre mi magunktól a halálunkkal nem vagyunk képesek.
5
Sokaknak azt tanították, hogy a haláluk után bűnhődni fognak a múltban elkövetett tetteik miatt. Ez a vers ezt cáfolja meg. Arról biztosít, hogy nem fognak azért feltámadni, hogy a múltban elkövetett bűnökért további büntetéseket kapjanak. Éppen ezért az alapján lesznek megítélve, amit a feltámadásuk után tesznek, nem pedig az alapján, amit a haláluk előtt tettek tudatlanságukban.
Hiszen Isten határozottan a halált nevezte meg a büntetésnek, és visszatér oda ahonnan származik. /a föld alkotó elemeibe/
A bűnös természetünknél fogva rászolgáltunk a halálra, vagy is mindenki azt kapja amit megérdemel.
Krisztus halála pedig arra ad jogot, hogy feltámadjanak és lehetőséget kapjanak a messiási királyság alatt élni, és bizonyítani a hűségét Istenhez, még azoknak is, akik nem ismerték el, vagy nem fogadták el Istent, és meghaltak.
A Róma 6:23 írja:
(Róma 6:23) 23 Mert a bűnért járó fizetség a halál, . . .
Amint láthatod, a halálával megkapta a büntetést.
Azonban a vers így folytatódik:
(Róma 6:23) . . .az ajándék pedig, amelyet Isten ad, örök élet Krisztus Jézus, a mi Urunk által.
Vagy is Isten kezdeményezi a békülést, és úgy tette biztossá ezt az ajándékot, hogy olyasmiről gondoskodott, ami elfedi az Ádám törvényszegéséből eredő veszteséget.
Krisztus egy biztosíték Isten ígéretére, mint egy pecsét egy okirat hitelesítésére.
Ezért ne gondolja senki, hogy az élet automatikusan mindenkinek jár, mint ami természetes.
#9
Első állításra:
"Ha valaki az Emberfia ellen beszél, bocsánatot nyer, de ha a Lélek ellen beszél, nem nyer bocsánatot sem ezen, sem a másvilágon."
"Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap."
(Sok teológus szerint itt a kevés verés szintén a purgatoriumra utal.)
Második állításra:
"Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."
"Ezt a harmadik részt tűzbe vetem, és kiégetem, amint az ezüstöt is kiégetik; megtisztítom őket, amint az aranyat is megtisztítják."
Szívesen, 8-as voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!