Szia Luci
Ha őszintén szeretnéd, akkor Isten megbocsátó tud lenni.
Ha pl a Katolikus "vezeklésről" beszélünk:
A gyóntató a vezeklővel penitenciaként gyakran bizonyos számú „miatyánkot” vagy „üdvözlégyet” mondat el.
Persze ez ellent mond Isten szavának.
Máté 6:7, Katolikus.: „Amikor imádkoztok, ne szaporítsátok a szót [vagyis ne ismételgessetek értelmetlenül], mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy ha ömlik belőlük a szó, nyomban meghallgatásra találnak!”
Vagy egy másik:
Máté 6:9–12, Katolikus.: „Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy . . . bocsásd meg a vétkeinket.”
A Biblia sehol sem utasít arra, hogy Máriához vagy Mária közbenjárásával imádkozzunk. Vagy akár valamelyik "szenthez". Tehát az "üdvözlégy" ima igazából Biblia ellenes.
A vezeklés, vagy is az őszinte megbánáshoz, őszintén felkell tárnod a hibáidat Istennek, persze nem azért, mert nem tud róla.
Sokkal inkább azt közvetíted, hogy mélyen sajnálod, és bánkódsz. Ez az alázat egyik jele, mikor valaki elismeri a korlátait.
Isten nem leli örömét a büntetésben, de nevelő célzattal alkalmazza azt.
A büntetés mértéke függ az elkövetett vétektől, és annak körülményeitől.
Isten nem csak azt látja, hogy elkövetted, hanem azt is, hogy milyen körülmények miatt történt. Ő elsősorben szeretne mentséget keresni, nem minden áron büntetni.
Én gyónni szoktam. Keresztényként.
de egy ilyen ájulásig korbácsolós dzsemboriba szivesen beszállnék.
"Tehát az "üdvözlégy" ima igazából Biblia ellenes."
Annyira, hogy a Bibliából van idézve jelentős része. :)
De lehet, hogy ezt az UV hamisításból kihagyták az brooklyni őrtorony kft vezetői.
#4
Köszönöm az Egyház tanításaival szembeni jóindulatodat. Ha megengeded, leírnám, hogy MI hogy gondoljuk:
Primo, a gyóntató sokszor a kötött szövegű imán kívül mást nem tud adni penitenciaként (ami egyébként jelképes értékű), bár a szentírási szakaszok elolvasását is szokták adni. Találkoztam olyan atyával, aki saját szövegű imát adott elégtételnek. A Szentírás (és az egyházatyák) három magatartást javasolnak a bűnbánat jeleként: a böjtöt, az imádságot és az alamizsnát. Az utóbbira meg ha felszólít a pap abból ugye botrány lesz; a második a jellemző cselekedet, mert egyszer kell megtenni.
Secundo, mit mond Jézus? Ne attól várjuk a MEGHALLGATÁST, hogy hosszan imádkozunk. Ezzel nem azt mondja, hogy imádkozz kb. 2 másodpercet, mert többet az bűn; az Úr nem a hosszú imát tiltja meg, hanem azt a gondolkodást, hogy "ha jó hosszan imádkozom, biztos meghallgat az Isten." Lehet úgy imádkozni a kötött szövegű imádságokat, hogy nem csak megtanult szövegként mondod őket. Az Istennek kedves, ha időt áldozol Neki.
Megjegyezném, hogy az Üdvözlégy nagy része a Szentírásból van idézve.
Ami e kapcsán elő szokott jönni, az a rózsafüzér. Az egy elmélkedő imádság, melynek célja, hogy a monotonabb szövegkörnyezetben mondott titokról tudj elmélkedni. A rózsafüzérről rengeteg magánkinyilatkoztatást ismer Egyházunk.
Remélem nem mondok újat, van a hitnek egy, a Szentírással egyenrangú forrása: a Szenthagyomány.
Tertio, a halottak nem alszanak, hanem különítéletben részesülnek haláluk után. S akik az Isten országába jutottak, azok hallják szavunkat és tudnak imádkozni értünk. Továbbá az angyalok is, akiket az Isten szolgálatra rendelt szintén segítenek bennünket (vö.: Zsolt 34,8; 91,10-13). Miért is teszik? Mert Krisztus szeretetével teljesek, s emiatt szeretnék, hogy mi is üdvözüljünk. Ezt Jób 33,23-24; Zak 1,12; és legfőképp a Tób 12,12 (ez mondjuk deuterokanonikus) szépen megmutatja. A Boldogságos Szűz Máriát (Maria beata virgo) meg ugye boldognak hirdeti minden nemzedék (vö.: Lk 1,48).
Továbbá a Szenthagyomány is tartalmaz a szentek tiszteletére vonatkozó dolgokat, beleértve maguknak bizonyos szenteknek az életét is.
Ezen felül rengeteg csoda történt a megdicsőült egyház tagjainak közbenjárására. Nem hozzájuk imádkozunk (az imádat egyedül a Mindenhatót illeti meg), hanem a közbenjárásukat kérjük.
A következő antikatolikus állítás az ereklyék tiszteletével szemben szokott lenni, ezért javaslom olvassa el a következő igehelyeket: 2Kir 2,14; 13,21; ApCsel 5,15; 19,12.
Kedves Luci!
A vezeklés olyan értelemben nem szükséges, hiszen Krisztus magára vállalta bűneinket a kereszten. Vezeklésként a gyónási elégtételt (pænitentia) szokták még nevezni.
6. csakhogy Istenhez senki nem imádkozza a Biblában azt az imát. ennyivel a teremtést is elimádkozhatod, mert a Bibliában van.
vezeklés nincs a kereszténységben. senki nem lett tőle jobb ember. más módja van, hogy jobb ember legyél.
#9
Miért ne lenne vezeklés a kereszténységben? Már 2000 éve van ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!