Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézis miért a saját testét...

Jézis miért a saját testét adta oda az utolsó vacsorán az apostoloknak, miért nem a többiekét?

Figyelt kérdés

febr. 6. 23:13
 1/6 anonim ***** válasza:
80%
Abban mi az önfeláldozás, ha másét adod?
febr. 6. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
37%

Mert a prófécia szerint kellett, hogy történjen minden.

Egyébként pedig a tanítványai tökéletlen emberek voltak, öröklött bűnre való hajlammal.

Áldozatnak pedig egyenlőnek kellett lennie, a bűnbe esése előtti első ember, Ádám tökéletességével.

Senki nem tudott ilyen áldozatot felmutatni, mivel Ádám egyik leszármazottja sem örökölte a tökéletességet.


Mivel a halál kizárólag a bűnért jár, Jézus vállalta, hogy bűn nélkül fog meghalni. Így "helyet cserélt" Ádámmal, az utódok érdekében.

Senki sem válthatja meg még a testvérét sem Isten előtt.

Mindenki a saját felelősségét hordozza, a másik bűnéért Isten nem vonja felelősségre. Igazságtalanság.

Ezért is mondható, hogy bizony nagy áldozatot hozott.

Sokan még a jogosságban sem szívesen mondanak le az életükről, nem hogy jogtalanul.

Ennyire szereti az embereket, az Atyjával együtt.

Vajon melyik ember tudja ezt átérezni...az biztos, hogy a hálás ember változtat az életén.

febr. 7. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
50%

2.Hsz!


Azt hiszem,megfogtad a lényeget!


Az isteni rend,amit Krisztus bemutatott,az egyedüli út a boldogsághoz.

A gond az,hogy ezt az egyedüli utat képtelenek vagyunk önmagunktól követni.Csupán a krisztusi áldozatért érzett hála képsíthet a Szentlélek által,azt követni.


Amikor nem érzünk elég erőt követni Őt,gondoljuk át mit tett értem,érted, hogy örök életünk lehessen! A hála képsíthet erre.

febr. 7. 02:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
24%

János evangéliuma egyértelműen összekapcsolja a kenyeret és a tanítást. Az utolsó vacsorán pedig a kenyeret és Krisztus testét. Ez teljesen természetes, logikus (LOGOSZi :D) rendszer.


Isten maga a rend. Teste a rend. Aki megtarja az a rendben lesz. Körülötte és benne is rend lesz. Azaz Istenben lesz, és Isten benne lesz.

rendben lesz szó szerint: benne lesz a rendben, azaz Istenben.



János 6. fejezetében 5000 ember megvendégelése egy db kenyérrel és két hallal megfeleltethető a szinoptikusokban részletezett "hegyi beszéd" történetnek.

János 6.

35. Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.


És itt látszik meg a teljes egység is, ami összekapcsolja János evangéliumát a többivel. A kenyérről ugyanis már hallottunk a megkísértés történetében:

Máté 4.

3. És hozzámenvén a kisértő, monda néki: Ha Isten fia vagy, mondd, hogy e kövek változzanak kenyerekké.

4. Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, a mely Istennek szájából származik.



Továbbá Jézus mondja:

Én vagyok az út, az igazság és az élet.

Az igazság az amit tanításai során szétoszt. Az igazság, azaz a helyes világlátásból fakad az élet.

János 11:

10. De a ki éjjel jár, megbotlik, mert nincsen abban világosság.


Jézus szóhasználatában a vak is és a halott is a megtévedt (Istent nem követő) ember.

"hadjátok a halottakat a halottakra"

"év vagyok a világnak, ama világossága" (Magyarban a világ= szeme világa= látás)



Lázár feltámasztása is ugyan ezt a tanítást magyarázza: Jézus távollétében Lázár nem látja az igazságot=meghal. Jelenlétében visszanyari életét.



Ilyen módon mások testének szétosztásának semmi értelme nem volna.



Lk 5,

37.

És senki sem tölti az új bort ó tömlőkbe; mert különben az új bor megszakasztja a tömlőket, és a bor kiömöl, és a tömlők is elvesznek.

38.

Hanem az új bort új tömlőkbe kell tölteni, és mind a kettő megmarad.

39.

És senki, a ki ó bort iszik, mindjárt újat nem kiván, mert azt mondja: Jobb az ó.


Ebben a helyzetben a boros példát Jézus az új szokás/rend és a régi hagyomány közti váltás érzékeltetésére mondja.

Az ó hagyomány=szokásrend az öreg tömlő, a bor pedig a tanítás=a világ ismerete az Isteni rend ismerete.

Ez utóbbi értelmezéssel a hasonlat kerek egésznek, az az ellentmondásmentesnek és következetesnek tűnik:

Isten Krisztuson keresztül ismét megosztja bölcsességét az emberekkel. Ez a tanítás az ember élethez és a világhoz való viszonyulásáról szól.

A régi tanítás már nem teljes. Megkopott, szövete már foltozhatatlanul feslett. (textil - textus = szövet - szöveg). A régi tanítás immár elérhetetlen, az új tanítás szálai pedig nem szőhetők a régi közé.

A régi keretek közt, az az a régi közösségi-szakrális szokásrendben élve (ó tömlő) nem lehet az új tanitást (új bor) befogadni. A kettő nem illik össze. Az új tanítás, ami ÚJ SZÖVETSÉG néven is összefoglalható, felborítja a régi "társadalmi berendezkedést", szétfeszíti a régi közösségi szokásokat. Így felborult rendben az új tanítás sem maradhatna fenn. Elveszne értelme.

febr. 7. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
68%
Azért mert az nem lett volna önfeláldozás. Csak Jézus halhatott meg értünk, mivel Ő a megtestesült Isten, egyedül az Ő áldozata tette lehetővé a megváltást.
febr. 7. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
57%
Krisztus teste, isten bölcsessége. Másét nem tudja adni, mert az szimbolikusan nem értelmezhető, vagy értelmezhető, de nincs értelme, mert krisztus a fenségesség képviselője, nem valami ember, aki követi Jézust. Jézusban a krisztusi fény testét adja, nem valami fizikai dolgot, főleg nem másét, azt a fényt, amit ő kap istentől.
febr. 7. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!