Jézis miért a saját testét adta oda az utolsó vacsorán az apostoloknak, miért nem a többiekét?
Mert a prófécia szerint kellett, hogy történjen minden.
Egyébként pedig a tanítványai tökéletlen emberek voltak, öröklött bűnre való hajlammal.
Áldozatnak pedig egyenlőnek kellett lennie, a bűnbe esése előtti első ember, Ádám tökéletességével.
Senki nem tudott ilyen áldozatot felmutatni, mivel Ádám egyik leszármazottja sem örökölte a tökéletességet.
Mivel a halál kizárólag a bűnért jár, Jézus vállalta, hogy bűn nélkül fog meghalni. Így "helyet cserélt" Ádámmal, az utódok érdekében.
Senki sem válthatja meg még a testvérét sem Isten előtt.
Mindenki a saját felelősségét hordozza, a másik bűnéért Isten nem vonja felelősségre. Igazságtalanság.
Ezért is mondható, hogy bizony nagy áldozatot hozott.
Sokan még a jogosságban sem szívesen mondanak le az életükről, nem hogy jogtalanul.
Ennyire szereti az embereket, az Atyjával együtt.
Vajon melyik ember tudja ezt átérezni...az biztos, hogy a hálás ember változtat az életén.
2.Hsz!
Azt hiszem,megfogtad a lényeget!
Az isteni rend,amit Krisztus bemutatott,az egyedüli út a boldogsághoz.
A gond az,hogy ezt az egyedüli utat képtelenek vagyunk önmagunktól követni.Csupán a krisztusi áldozatért érzett hála képsíthet a Szentlélek által,azt követni.
Amikor nem érzünk elég erőt követni Őt,gondoljuk át mit tett értem,érted, hogy örök életünk lehessen! A hála képsíthet erre.
János evangéliuma egyértelműen összekapcsolja a kenyeret és a tanítást. Az utolsó vacsorán pedig a kenyeret és Krisztus testét. Ez teljesen természetes, logikus (LOGOSZi :D) rendszer.
Isten maga a rend. Teste a rend. Aki megtarja az a rendben lesz. Körülötte és benne is rend lesz. Azaz Istenben lesz, és Isten benne lesz.
rendben lesz szó szerint: benne lesz a rendben, azaz Istenben.
János 6. fejezetében 5000 ember megvendégelése egy db kenyérrel és két hallal megfeleltethető a szinoptikusokban részletezett "hegyi beszéd" történetnek.
János 6.
35. Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.
És itt látszik meg a teljes egység is, ami összekapcsolja János evangéliumát a többivel. A kenyérről ugyanis már hallottunk a megkísértés történetében:
Máté 4.
3. És hozzámenvén a kisértő, monda néki: Ha Isten fia vagy, mondd, hogy e kövek változzanak kenyerekké.
4. Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, a mely Istennek szájából származik.
Továbbá Jézus mondja:
Én vagyok az út, az igazság és az élet.
Az igazság az amit tanításai során szétoszt. Az igazság, azaz a helyes világlátásból fakad az élet.
János 11:
10. De a ki éjjel jár, megbotlik, mert nincsen abban világosság.
Jézus szóhasználatában a vak is és a halott is a megtévedt (Istent nem követő) ember.
"hadjátok a halottakat a halottakra"
"év vagyok a világnak, ama világossága" (Magyarban a világ= szeme világa= látás)
Lázár feltámasztása is ugyan ezt a tanítást magyarázza: Jézus távollétében Lázár nem látja az igazságot=meghal. Jelenlétében visszanyari életét.
Ilyen módon mások testének szétosztásának semmi értelme nem volna.
Lk 5,
37.
És senki sem tölti az új bort ó tömlőkbe; mert különben az új bor megszakasztja a tömlőket, és a bor kiömöl, és a tömlők is elvesznek.
38.
Hanem az új bort új tömlőkbe kell tölteni, és mind a kettő megmarad.
39.
És senki, a ki ó bort iszik, mindjárt újat nem kiván, mert azt mondja: Jobb az ó.
Ebben a helyzetben a boros példát Jézus az új szokás/rend és a régi hagyomány közti váltás érzékeltetésére mondja.
Az ó hagyomány=szokásrend az öreg tömlő, a bor pedig a tanítás=a világ ismerete az Isteni rend ismerete.
Ez utóbbi értelmezéssel a hasonlat kerek egésznek, az az ellentmondásmentesnek és következetesnek tűnik:
Isten Krisztuson keresztül ismét megosztja bölcsességét az emberekkel. Ez a tanítás az ember élethez és a világhoz való viszonyulásáról szól.
A régi tanítás már nem teljes. Megkopott, szövete már foltozhatatlanul feslett. (textil - textus = szövet - szöveg). A régi tanítás immár elérhetetlen, az új tanítás szálai pedig nem szőhetők a régi közé.
A régi keretek közt, az az a régi közösségi-szakrális szokásrendben élve (ó tömlő) nem lehet az új tanitást (új bor) befogadni. A kettő nem illik össze. Az új tanítás, ami ÚJ SZÖVETSÉG néven is összefoglalható, felborítja a régi "társadalmi berendezkedést", szétfeszíti a régi közösségi szokásokat. Így felborult rendben az új tanítás sem maradhatna fenn. Elveszne értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!