Ha Jézust a rómaiak feszítették keresztre akkor miért gondolják a JW szervezetnél hogy ez valami perzsa vagy zsidó eredetű kínzó oszlop lehetett és nem egy szabályos keresz forma vízszintes és függőleges elemekből?
Keresztforma azért lett mert a bálvány imádáshoz jó ,ki olyan hogy ahol megölik a gyerekét azt a nyakában hordja mint Jézus esetében .
Magyarán valakinek a gyerekét , valakijét leszúrják akkor egy kést fog a nyakában hordani láncon ?
Ez csak a reklám része, és igen Ő egy fán szenvedett ki Longinus, miatt hamar vége lett a szenvedésnek .
A rómaiak is használtak többfélét, volt amikor rögtönözni is kellett. Ha ezer embert keresztre feszítettek egyszerre, akkor nem valószínű, hogy sokat adtak arra, hogy egyformák legyenek.
Egy sima oszlopra egyébként nehéz ráfogni, hogy ilyen vagy olyan eredetű, az oszlopot mindenhol ismerték, nem egy bonyolult dolog, kb. ugyanolyan mindenhol.
Én úgy tudom, római kínoszlop volt, haránt deszka nélkül. Hisz több fát kellett volna kivágni és amikor Spartacust és katonáit oszlopra szögeszték, egyszerűbb volt.
Bibliai értelemben pedig több helyen oszlopnak fordított szó a stauros áll. És ha két karja széttárva lett volna, nem fulladt volna meg, de nem tudott a lábával felegyenesedni így a tüdejében víz keletkezett. A prófécia is beteljesedett rajta, nem kellett eltörni a lábszár csontját hogy levehessék az oszlopról, mert jött az ünnep. A jw szervezet sok minden másban az igazságot tanítja az embereknek, pl. A Háromságban is.
A Bibliában van utalás a kereszt formájára, pl a zsidók pusztai vándorlása során a sátor tábor elrendezése keresz alakban történt a másik példa Jézus azt mondja mindenki vegye fel az ő keresztjét ez azt jelképezi hogy van Istennek akarata a mennyből ez a függőleges oszlop az én akaratom a kereszt vízszintes alkotórêsze a kettő találkozásánál van az ó természet kivégzése vagyis az engedelmesség Istennek a kereszt üzenete ez azt gondolom Isten használta ezt a formát egy fontos dolog közlésére és nem az ezüst vagy arany keresztforma ékszer vallásos viselése van mögötte ami miatt a tanúk félre tanítják ezt a dolgot.
Sajnos a JW sok minden másban nem az igazságot tanítja az embereknek...
Szia
Miért a kezeivel a feje fölött oszlopra szegezve ábrázolják Jézust Jehova Tanúi kiadványai, és nem a hagyományos módon keresztre feszítve?
Az a szó, melyet sok modern bibliafordítás „kereszt”-nek (az ÚV „kínoszlop”-nak) fordít, a görög nyelvben a sztau·roszʹ. A klasszikus görögben ez csupán egyenes oszlopot vagy karót jelentett. Később olyan kivégzőoszlopra is alkalmazták a megjelölést, amelyre keresztgerendát erősítettek. Ezt a The Imperial Bible-Dictionary a következőképpen erősíti meg: „A keresztnek [sztau·roszʹ] megfelelő görög szó helyénvalóan oszlopot, egyenes rudat vagy karódarabot jelölt, melyre bármit fel lehetett akasztani, vagy amelyet egy darab föld bekerítésénél használhattak . . . Úgy tűnik, hogy a crux szó (amelyből a mi kereszt szavunk származik) még a rómaiak körében is eredetileg egyenes rudat jelentett” (P. Fairbairn kiadásában [London, 1874] I. köt., 376. o.).
Ilyen oszlopot használtak Isten Fiának a kivégzésénél is? Figyelemre méltó, hogy a felhasznált eszközre a Biblia a xüʹlon szót is alkalmazza. A dr. Varga Zsigmond J. szerkesztette Görög—magyar szótár az Újszövetség irataihoz szerint a szó jelentése: „(száraz)fa, fadarab (az élettelen fáról); épületfa, gerenda; (élő)fa; faoszlop.” Ezt is mondja: „Újsz. [Újszövetség] ApCsel 5,30; 10,39 . . . (a keresztfa)” (Budapest, 1992, 660. h.). Ezekben a versekben azonban a Kár., a KNB és a Csia a xüʹlon szót „fá”-nak fordítja. (Vesd össze ezt a Galácia 3:13-mal és az 5Mózes 21:22, 23-mal.)
J. D. Parsons a The Non-Christian Cross című könyvében ezt írja: „Az Újszövetséget képező számtalan görög szövegben egyetlen olyan mondat sincs, amely az eredeti görögben akárcsak közvetett bizonyítékot is szolgáltatna arra, hogy a Jézus esetében használt sztaurosz más lett volna, mint a közönséges sztaurosz; arra pedig még kevésbé utal, hogy itt nem egyetlen darab, hanem két, kereszt alakban egymáshoz összeerősített fáról lenne szó . . . Meglehetősen félrevezető, hogy tanítóink a görög egyházdokumentumok lefordítása során a sztaurosz szónak ’kereszt’ értelmet tulajdonítanak, s ezt a tényt még azzal is megtoldják, hogy a lexikonjainkban a sztaurosz jelentését ’keresztnek’ adják meg, miközben nem fűznek hozzá pontos magyarázatot, hogy a szó eredeti jelentése az apostolok napjaiban egyáltalán nem ez volt, s hosszú ideig azután sem ez volt az első jelentése, hanem ezt az értelmet csakis azután kapta, miután a hiányzó bizonyítékok ellenére valamilyen okból úgy következtettek, hogy annak a bizonyos sztaurosznak, amelyen Jézust kivégezték, ilyen meghatározott formája volt” (London, 1896, 23—4. o.; lásd még: The Companion Bible [Thetford, Anglia, 1974] 162. függelék).
A bizonyítékok sokasága tehát amellett szól, hogy Jézus egyenes oszlopon halt meg, és nem a hagyományos kereszten.
A forrásanyagot ellenőrizheted.
Írod: "vándorlása során a sátor tábor elrendezése keresz alakban történt" - ezt nem tudod a Bibliából igazolni, viszont, ha akkor, madártávlatból szemlélted volna Izrael pusztai táborozását, mit láttál volna? Sátoroknak egy óriási, de rendezett sorát, amely hárommillió vagy még több embernek is otthont adhatott, akik háromtörzses felosztásokban alkottak csoportokat észak, dél, kelet és nyugat felé. Közelebbről vizsgálódva, egy másik csoportot is észrevettél volna, amely közelebb volt a tábor közepéhez. Ez a négy kisebb sátorcsoport Lévi törzse családjainak adott otthont. A tábornak pontosan a közepén egyedülálló építmény állt egy olyan területen, amelyet vászonból készült fal különített el. Ez volt a „gyülekezet sátora” vagy a hajlék, amelyet az „ahhoz értő” izraeliták készítettek el Jehova terve szerint.
4Mózes 1:52, 53
Minden izraelita férfi a számára kijelölt táborban állítsa fel a sátrát csapatonként, ott, ahová a törzse be van osztva. A törzsek hármasával táborozzanak. A léviták pedig táborozzanak a hajlék körül, ahol a szövetségláda van, nehogy megharagudjak az izraeliták közösségére. A léviták felelőssége, hogy ellássák a teendőket a hajlék körül, ahol a szövetségláda van.”
4Mózes 2:3, 10,
A keleti oldalon három törzs táborozzon csapatonként. Júda tábora legyen középen. Júda fiainak a fejedelme Nahson, Amminádáb fia."
A déli oldalon is három törzs táborozzon csapatonként. Rúben tábora legyen középen. Rúben fiainak a fejedelme Elicúr, Sedeur fia.
4Mózes 2:17, 18, 25
Amikor útnak indulnak a találkozás sátrával, a léviták tábora a táborok között menjen, középen.
Abban a sorrendben vonuljanak, ahogy táboroznak, mindenki a maga helyén, ahogy be vannak osztva a törzsek hármasával. A nyugati oldalon is három törzs táborozzon csapatonként. Efraim tábora legyen középen. Efraim fiainak a fejedelme Elisáma, Ammihud fia. Az északi oldalon is három törzs táborozzon csapatonként. Dán tábora legyen középen. Dán fiainak a fejedelme Ahiézer, Ammisaddai fia.
Mózes 35:10
Jöjjön el közületek minden hozzáértő ember, és készítse el mindazt, amire Jehova parancsot adott:"
Szia!
Megértem, hogy a tanúk azért félnek a két elemből álló keresztől mert pogány jelkép és ezért még lexikonokból is igyekeznek alátámasztani állításukat, így amit írtam Jézus szavai a kereszt felvételről jelentéktelenné válik mert nincs semmi értéke számukra nem a ti véneitek mondták így nem kell komolyan venni,viszont én jobban hiszek az evangélium leirásainak amit az ószövetség is alátámaszt.
Jézus kezeit szögekkel erősítették a keresztfához!!!!
Most egy kis elmélet erről:
valószínűleg a két lator kezeit is ez a pont a tenyér és a csukló belső része közepén található kitapintható pont a két karcsont találkozásánál található rész ezt úgy kellett kivitelezni hogy az főeret ne roncsolja ne vérezzen el néhány perc alatt az elítélt.
Ez nem is történt meg mert az Evangélium beszámolókból tudjuk a két lator még élt Jézus viszont már halott volt.
Ha oszlophoz kötözték volna őket akkor hol vannak a szögek?
Ha oszlophoz szögezik őket az alul lévő csukló részt nem látható amikor beleütik a szögeket ennél a kivégzési módnak a lényege hogy elnyújtva szenvedést okozon és sokak számára látható legyen elrettentést okozzon,nem gondolom hogy a rómaiak vagy sikerül vagy nem alapon végezték a keresztre feszítést.
Zitus 7-es válaszoló vagyok:
Ebben a két Igében többes számba beszélnek kezekről és szegekről:
Zsolt 22:17 Mert ebek vettek körül engem, a gonoszok serege körülfogott; átlyukasztották kezeimet és lábaimat.
Ján 20:25 Mondának azért neki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda nekik: Ha nem látom az ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az ő oldalába, semmiképpen el nem hiszem.
Számtalan történelmi forrás van, hogy a rómaiak leggyakoribb kivégzőeszköze (a nem állampolgárok számára) a kereszt volt, nem valami oszlop. Tehát valószínűleg az tényleg kereszt volt.
De az evangélium is írja, hogy Jézus tábláját a kereszten feje fölé tették. Ha oszlop lett volna, akkor keze fölé tudták volna tenni, mert aligha fért volna be a fej és felette lévő kezek közé.
Ezt a téves nézetet valószínűleg azért találták ki, mert a keresztények számára fontos szimbólum a kereszt (aminek köze sincs a pogánysághoz), s ettől akartak minél jobban elhatárolódni, szóval kitalálták ezt a mesét.
Amúgy mondok egy tippet kérdező, amiket idézték különböző forrásokat, olvasd el, hogy ott ténylegesen mi szerepel. Mert nem ritkán ezeket úgy emelik ki, hogy valójában az író teljesen mást akar mondani, néha meg is hamisítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!