Hány olyan keresztény felekezet van, ahol nincsennek kötött, előírt imák?
Talán nem is az a lényeg, hogy mennyi ilyen felekezet van, hanem hogy maga Isten mit gondol erről.
Ezt olvashatjuk a Máté 6: 7- ben:
"Amikor imádkoztok, ne beszéljetek sokat, és ne ismételgessétek sokszor ugyanazt, mint azok, akik nem ismerik Istent! Ők azt hiszik, hogy akkor teljesül a kérésük, ha sokszor elmondják!" (EFO: BIBLIA: Egyszerű fordítás)
Jézus arra figyelmeztette a követőit, hogy ne imádkozzanak gondolkodás nélkül. Nem arra célzott, hogy helytelen megismételni egy kérést. Az viszont nem lenne helyes, ha gondolkodás nélkül, „újra meg újra” bemagolt frázisokat ismételgetnénk.
Isten nagyon szeretné ha szólnánk hozzá, mert szeretne meghallgatni minket. A Bibliában el is mondja, hogy mi kell ehhez. Az egyik ilyen vonás volt az előbbi gondolat is. A többit is fontos megismerni, és ebben tud segíteni nekünk egy díjmentes bibliatanfolyam.
#6
Ha ez így lenne, Jézus maga nem tanított volna imát, a Miatyánkot.
"A többit is fontos megismerni, és ebben tud segíteni nekünk egy díjmentes bibliatanfolyam."
Ami tedd hozzá, valamelyik szekta térítése. Amúgy még jó, hogy díjmentes, utána a tized elég sokba fog fájni.
#7
Valóban igaz, hogy Jézus tanította a követőit imádkozni. Elmondta, hogy mik a legfontosabb dolgok amiket helyénvaló kérni Istentől.
De van egy másik gondolat is, amit figyelembe kell vennünk. Erről beszél nekünk a Zsoltárok 62: 8:
"Mindig bízz benne, ó, nép! Öntsétek ki előtte a szíveteket! Isten a mi menedékünk."
Isten arra kér, hogy őszintén mondjuk el neki az érzéseinket, vágyainkat, fájdalmunkat is. Mindezt csak a saját szavainkkal tudjuk megtenni. (Nagyon sok ima van a Bibliában feljegyezve, ezek mind példát mutatnak nekünk) Mindemellet azok a kérések, amikről Jézus a Miatyánkban beszél, szintén nagyon fontosak. Mindezeknek benne kell lennie az imáinkban.
#8
Értem, tehát ez alapján kimondhatjuk, hogy mind a kötött, mind a kötetlen ima teljesen biblikus, még akkor is, ha egyes felekezetek a kötött imába szinte már gonosz dolgot látnak bele.
S talán azt is kimondhatjuk, hogy nem az ima formája számít Istennek, hanem az, hogy az imát milyen szívvel mondjuk. Mert lehet valaki csak a Miatyánkot mondja el, de odaadó és tiszta szívvel, míg más fél órán keresztül átkozódik kötetlen imában (lásd Németh Sándor nevű lelkész egyik régebbi imaalkalmát, amikor más nyelvének elakadásáért és egyebekért imádkozott). Szerintem egyértelmű, hogy a két ima közül melyik lesz Isten előtt kedves és melyik talál meghallgatásra.
Olvasd el bármelyik evangéliumban,hogy mit kért Jézus a tanítványaitól:
1.Ezt imádkozzátok,vagy
2.így imádkozzatok.
Egy szülő,vagy szerelmes ember arra vágyik,hogy a szeretett személy a világirodalom legszebb verseit,idézeteit szajkózza neki,vagy inkább szívéből fakadó gondolatait ossza meg vele?
Ha mi emberek szeretteinktől őszinte szavakat várunk el,Istennek miért mondunk mások,más helyzetekben megfogalmazott szavait?
Nem tartom bűnös gyakorlatnak mások imái szajkózását csak akkor,ha azt saját őszinte szavaink HELYETT tesszük.
Tapasztalataim szerint az "Újprotestáns"felekezetek kerülik a mások által fogalmazott imákat,kivéve az énekek imádságait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!