A jehovisták azért tiltják az ünneplést, hogy a tagokat elszigeteljék a más felekezetű, nem tag barátoktól, rokonoktól stb.?
Most vetődött fel bennem, mivel már az ószövetségi zsidók is ünnepeltek. Sok pogánynak bélyegzett ünnep, illetve szokás valójában nagyon is keresztény, vagy éppen zsidó, esetleg zoroasztriánus (pl.: hímes tojás, ami először mezopotámiai kereszténeknél jelent meg a novruz hatására), vagy pont hogy abszolút világi, kultúrafüggetlen, globális eredetű (pl. születésnap, a világon tartalmában megegyezően, minden kultúrájú, bármely vallású környezetben létezett) eredetű.
Lehetséges?
Azért tiltják mert a legtöbb esetben pogány alapja van egy-egy ünnepünknek pl. karácsony = yule vagy Jézus születésnapja megegyezik a téli napfordulóéval ezért pl. Mithrászéval.
Persze nem kizárt hogy ez a szándék is benne van.
Alapvetően nem azzal van a baj hogy megemlékezünk karácsonykor Jézusról. A probléma azzal van hogy ez a megemlékezés párosult sok nem keresztény szokással!
Jehova tanúinak az a legfőbb érve, hogy a karácsony egy pogányságból átvett ünnep amelybe beleadaptálták Jézust is.
És ez igaz is. De jó ideig Jehova tanúi is ünnepelték a karácsonyt. Majd eljött egy olyan irányvonal a szervezet vezetésében amely azt irányozta elő hogy minél jobban különbözni kell más egyházaktól.
#1.
Ugye nem lehet annyira agymosottan szektás valaki, hogy azt feltételezi, hogy a karácsony a yule-ra alapszik, úgy, hogy csak jóval a karácsony megszilárdulása, nemhogy ünneplése után került egyáltalán kapcsolatba a kereszténység a germánokkal? Már Nagy Konstantin előtt is ünnepelték a karácsonyt a keresztények. A yule dátuma amúgy eltért, és a hozzá kötődő szokások is különböztek, még akkor is, ha skandináv területeken például a karácsonyi sörözés fennmaradt.
A korai keresztény közösségek is ünnepeltek már decemberben és januárban, bár a dátum ekkor még nem volt egységes. Jézus születésének idejéről nem beszél konkrétan a Biblia, azonban utalást tesz rá. Keresztelő Szent János apja, Zakariás főpap éppen áldozatot mutatott be a templom szentélyében, és kimondta Isten négy betűs legszentebb nevét (amit a jehovisták félrefordítottak), amikor értesült arról, hogy felesége, Erzsébet szíve alatt hordja Jánost. Ez csak jom kippurkor (XD egy zsidó ÜNNEPEN) volt lehetőséges. Ez ősszel van október tájékán. Rá 9 hónap. János után félévvel született Jézus. Ez alapján télen. Bár ez csak egy utalás, ezért mások márciusban, megint mások novemberben ünnepeltek. Mivel egyértelműen nem említ dátumot a Biblia, ezért az egységesülő keresztényeknek a hagyományokra kellett hagyatkoznia. A zsidókeresztény hagyomány szerint ugyanis Jézus hanuka (XD megint egy zsidó ünnep, pedig szerintük az ókori zsidók nem ünnepeltek, kiszlév 25-én) alatt született, illetve a prófétákhoz hasonlóan megegyezett a fogantatásának napja a haláláéval. Megint egy kis matek... Ezenkívül a karácsony előtt volt a szaturnália, amin a keresztények nem vettek részt, így pedig volt egy kis idejük a bulizós ünnep után csöndben, családiasan megemlékezni. Érdekes, hogy a Mithrász-kultuszra többször is pont a kereszténység hatott, mivel elég hosszú utat tett meg Perzsiától Rómáig. Szóval annyi igaz az egész vallásellenesek és szektások által terjesztett legendából, hogy az ünnep véglegesítésében Konstantin alatt szerepért játszott az is, hogy voltak ekkor más fontos ünnepek is.
https://www.gyakorikerdesek.hu/unnepek__karacsony__11518768-..
Első válasz.
Bocs, rettenetesen bosszantó és rossz egy hangyányi telefonon másolgatni, meg regényt írni.
A puritánok is ünnepelték, szóval kicsit fura, hogy ők még náluk is jobban "odateszik magukat".
Gondolom világos, de azért megjegyezném: csúnya, gonosz, bálványimádó történelmi egyház követője vagyok.
#4
Bocsánat, én ezt személyesen egy tanú ismerősömtől hallottam részben utánanéztem ennek a "yule" ünnepnek és úgy látszik benyaltam.
Én magam nem vagyok tanú ha rám próbáltál meg utalni.
#7.
Nem, dehogy. Meg sem fordult a fejemben. Lehet, hogy egy kicsit határozottabban írtam, de pont azért, hogy abban az esetben, ha látják tanúk is, akkor talán egy kicsit elgondolkozzanak, hogy biztosan Jézust követi-e az a közösség, ami szép lassan, de a teljes életük tulajdonlására törekszik. Jézus ilyet soha nem tanított. Fontosnak tartom, hogy keresztényként felszólaljak mindennemű hasonló vallási mozgalom ellen, mivel sajnos sokszor a hamis tanítókat vetíti ki a média, illetve más területei a közéletnek az egész kereszténységre.
A pogányozás után jön a következő lépcsőfok: sehol nem kérte Jézus, hogy megemlékezzünk, vagy ünnepeljük ünnepeket. A Biblia nem életmódtanácsadás úgy, ahogy ők értelmezik. Bár vannak benne igen, ilyen részek is, sőt, a vallások nagyon is keményen foglalkoznak pszichológiai dolgokkal, Jung például egyenesen könyvet szentelt az egésznek. Ugyanakkor a Biblia szerinti életet nem úgy kell értelmezni, hogy az életem, vagy akár a hitem csak és kizárólag az abban leírtakra korlátozom le. A Biblia például sehol nem írja, hogy kellene esküvő után nászutat tartani, temetés után halotti tort rendezni stb. A Biblia azt sem írja sehol, hogy el kellene menni nyaralni, meg kellene kóstolni más népek nemzeti ételeit is. Ugyanakkor nem is tiltja sehol. Van egy olyan szabály a morálteológiában, hogy mindent szabad, kivéve amik tilosak. Ez a hit terén is érvényes. A Biblia nem ad utasítást arra, hogy gyertya/füstölő mellett, vagy anélkül imádkozzanak a hívek, ugyanakkor nem eretnekség természetesen semelyik, de a gyertya segít az imára hangolódni. De hogy azért itt se lustuljam el a cáfolatot: a keresztényeknek Jézus élete szerint kell élniük (a szenteket, boldogokat elismerő egyházakban ilyen emberek voltak a szentek, akik példaképként állhatnak mindenki előtt), meg kell emlékezniük az alapító mesterről, így nyilván az egész életéről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!