Keresztények! Nem rossz érzés megismerni vagy jó kapcsolatot ápolni egy olyan emberrel aki nem keresztény ezáltal tudod, hogy nem fog üdvözülni hited szerint? Én is kereszténynek vallom magam de valahogy ezt a részét nem tudom megemészteni.
Bennem rengetegszer felmerül ez a gondolat ha egy számomra szimpatikus ember nem keresztény.
A kérdésnek nem célja a provokáció, kérlek ne essünk egymásnak a kérdés miatt.
A legjobb amit tehetsz hogy imádkozol érte és próbálod akár érvekkel, akár a példáddal megtéríteni őket. Persze nem erőszakosan, mielőtt megint megkapom, de ha szóba jön ne csak bólogass és sajnálkozz magadban mert attól nem tér meg. Tegyél érte ha fontos neked. Ém például egy teljesen vallástalan családból vagyok és minden este elimádkozok egy tized rózsafüzért a megtérésükét.
Egyébként ha már szóba jött a nem tudhatjuk biztosra dolog. (Katolikus vagyok, értelemszerűen a katolikus álláspontot mondom, egy protestáns majd leértékel és vitába száll valószínűleg) A Szentírásból tudjuk, hogy Jézus alapított egy egy egyházat, ami apostoli és Péter a feje. Az a Péter, aki később rómába megy és ott tevékenykedik, majd ott is leli halálát. Ez az egyház szerintünk katolikusok szerint a Katolikus Egyház. Ennek az egyháznak megígérte Krisztus, hogy "az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt" Mt 16,18. Ezt mi úgy értelmezzük, hogy a tanításban, a fontos hitbeli dolgokban tévedhetetlen és annak ellenére hogy követtünk el bűnöket valljuk hogy a tanítás tiszta maradt és Istentől származik. Tehát igenis tudhatjuk, hogy ha valaki egyáltalán nem él keresztény életet az sajnos a pokolra jut. Nem lesz olyan hogy egy ateista, egy muszlim, egy taoista vagy tudom én mi majd meglepődve tapasztalja hogy a Mennybe került, ahogy egy előttem hozzászóló ezt elképzelte. Annyi kitételt teszünk hogy hiszünk abban, hogy Isten az ő különleges kegyelmével a dzsungel közepén élő maha-mihi törzs pogányát képes üdvözíteni a katolikus egyháza nélkül is, ha az emberünk igaz szívvel keresi Istent és Isten megkönyörül rajta és bár nem olyan tökéletes módon, mint ahogy mi katolikusok azzal tisztában vagyunk, de megvilágosítja őt és ezáltal tud üdvözülni. De egyrészt ez azért érezzük hogy mekkora kegyelem szükséges ehhez és mennyire ritka sorba megy és itt is könnyen lehet a pogány volta kizáró ok. De nem kell a dzsungelig mennünk, van egy mostanában egyrecsak rejtegetett hittételünk, az "Extra Ecclesiam Nulla Salus", azaz az Egyházon kívül nincs üdvösség, amin ugyan manapság lazítottunk és próbáljuk jóhiszeműbben és reménytelibben értelmezni, hogy a protestánsok is üdvözülhetnek, de ez sem csak úgy pusziból történik, bár könnyebb dolga van ilyen téren egy evangélikusnak mint a dzsungel közepén élő pogánynak. Tehát mi katolikusok igenis tudjuk hogy mi kell az üdvösséghez és bár valljuk, hogy az utolsó pillanatban is megtérhet valaki, de valljuk be ritkaság. Ha embert ölsz pokolra jutsz. Ha nem hiszel Jézusban szintén, ahogy akkor is ha nem keresztelkedtél meg. Jó soká nyújtottam ezt a kis irományt lehet hogy néha kicsit zavaros is lett, elnézést kérek, telefonról írok és nem látom át, de ami a lényeg: valljuk hogy Krisztus a feje az Egyháznak, így az tévedhetetlen és ha azt tanítja a Szentszék hogy ha ezt meg ezt csinálod akkor pokolra jutsz akkor pokolra is jutsz. Végül egy idézet amin el lehet gondolkodni:
"Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt.
Neked adom a mennyek országa kulcsait. Amit megkötsz a földön, a mennyben is meg lesz kötve, s amit feloldasz a földön, a mennyben is fel lesz oldva.”
Mt 16,18-19
13: A protestánsok vannak egyházon belül, és ti vagytok kívül, a sok marhasággal amit a politika miatt hozzáköltöttetek, és Jézus sose mondta.
Ettől nem vagytok rossz emberek, csak tartsátok észben, hogy ki kezdett hozzákölteni, és ki metszette le a hazugságokat.
#18 Azért más dolog, hogy a római gyülekezet, a római hívek által kiválasztott, majd egy másik püspök által kézrátétellel beiktatott vezetője elnököl egy zsinatot, amelyben a többi gyülekezet beiktatott vezetői tanácskoznak és közösen hoznak egy határozatot valamiről.
Az ókeresztény egyházban kb. ez volt a római püspök szerepe. Ha visszamegyünk az ősegyházba, még a későbbi ókori egyháznál is kevesebb hierarchia van.
Ezzel szemben a középkorban a római püspök a papi/világi uralkodóosztály által kiválasztott uralkodó-egyházfő, akinek van egy fejedelemsége és pápaként országok feletti politikai jogokat követel, mint ami a Dictatus papae-ban van leírva (most hagyjuk a "saeculum obscurum"-ot).
Mert a nagy kelte-nyugat szakadás a költések jó része után jött.
Tudod, van olyan hogy írott történelem, lehet tudni mit mikor talált ki a katolikus egyház.
De ne menjünk egymásnak, mi egy hajóban (kéne) evezünk, az ateizmussal szemben.
Közös hang keresés jegyében hozzáteszem, hogy a katolikus egyháznak is (a reformáció után) volt egy nagyon erős megújulása, ami óvatos, de azt mondom inkább jól átgondolt módon azóta is tart, és hogy is mondjam, ezt egy elvakult protestáns is látja, és örömmel látja.
Most mondok valamit amit meg nem fogsz szeretni: Még ezer év, és utoléritek a reformációt.
De ebben is lásd meg a pozitív véleményt: Van még ezer év.
Amúgy igen, Kálvin nem volt jobb mint egy inkvizítor (de Luther igen), és a református egyháznak most is lenne miért magába néznie. (Hatalomhoz dörgölődzés) Ezzel is egyetértek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!