Ha rózsafüzért akasztok a nyakamba Szent Rita képével , akkor az bűnös dolognak számít hozzá fohászkodom most nagyon nagy szükség lenne a segitségére?
#21
"Nem akarom továbbá, atyámfiai, hogy tudatlanságban legyetek azok felől, akik ELALUDTAK, hogy ne bánkódjatok, mint a többiek, akiknek nincsen reménységök. Mert ha hisszük, hogy Jézus meghalt és feltámadott, azonképpen az Isten is előhozza azokat, akik ELALUDTAK, a Jézus által ő vele együtt."
A következő két vers pedig teljesen egyértelmű:
"Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban; Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk AZOKKAL EGYÜTT a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk."
Tehát mi nem előzzük meg őket, ők pedig nem előznek meg minket. Akik előttünk haltak meg, azok Jézus visszajövetelekor támadnak fel, azaz akkor nyerik vissza testüket, ezúttal megdicsőült állapotban. Igen, ott vannak az örökkévalóságban, de ez még csak egy várakozó állapot. Mózes és Illés speciális elhívással rendelkeztek, őket ne keverjük ebbe bele.
Újra ismétlem: nincs olyan a Bibliában, hogy bárki egy elhunyt személyhez imádkozna.
Kérdező, ne Szent Ritához imádkozz, hanem Jézushoz. Ő az egyetlen közbenjáró az Atyánál, senki más:
"Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus"
1Tim 2:5
"És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét."
Zsid 9:15
"És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét."
Zsid 12:24
"A Biblia Mózest is közbenjárónak nevezi"
Mózes egy próféta, aki ÉLETÉBEN járt közben Izraelért Istennél. Ez volt az elhívása, és ez elhívás történelmi jelentőségű volt. Ne keverjük őt össze a nagyival...
"az angyalokról is írja, például az őrangyalokról"
Az angyalok Isten közvetlen jelenlétében vannak, akik pedig előttünk elhunytak, még nincsenek.
"sőt a Szentlélek is közbenjár értünk"
A Szentlélek a Szentháromság harmadik személye, tehát Isten. Őt sem illik ám összekeverni a nagyival.
"Akkor ellentmondásos a Biblia nálatok, vagy ezeket a részeket is kitöröltétek belőle?"
Nincs ellentmondás, és nem töröltünk ki semmit, ami nem volt kétséges eredetű.
De most ők közbenjárók, vagy sem?
A Szentlélek pedig lehet, hogy a Szentháromság harmadik személye, de Jézustól külön álló személy. Közbenjáró vagy sem?
Jeremiás próféta halála után imádkozik szüntelen népéért. Akkor ő mit csinál?
"De most ők közbenjárók, vagy sem?"
Kik?
"A Szentlélek pedig lehet, hogy a Szentháromság harmadik személye"
Nemcsak lehet, hanem így is van.
"de Jézustól külön álló személy. Közbenjáró vagy sem?"
Ugyanakkor egylényegű Jézussal, aki az egyetlen közbenjáró az Atyánál. Erre csak Ő méltó.
"Jeremiás próféta halála után imádkozik szüntelen népéért."
Hol olvastad ezt?
"Erre csak Ő méltó."
Akkor a Szentlélek se méltó rá? Hiszen két különálló személyről van szó továbbra is. Ne mossuk össze a Szentháromság személyeit. Mert a végén az jön ki, hogy az Atya is közbenjárhat saját magánál.
"Hol olvastad ezt?"
Szentírásban.
"Akkor a Szentlélek se méltó rá?"
A mennyei közbenjárás Jézus hivatala, sehol nem szerepel a Bibliában, hogy a Szentlélek közbenjár értünk az Atyánál.
"Szentírásban."
Idézd, kérlek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!