Teológiai szempontok alapján a zsidó vagy az iszlám vallás áll közelebb a kereszténységhez?
Az iszlám.
Mind az iszlám mind a kereszténység azt tanítja, hogy ez a világ csak egy próba, és jön utána a Menny vagy a Pokol. Az iszlám is elismeri Jézust, csak Isten Fia helyett prófétának.
A zsidó ezzel szemben egy materialista vallás, amit az ezen világban elért siker érdekel, és nem foglalkozik vele, hogy mi lesz a halál után. Jézusról egy szót se szól.
Mind a kereszténység mind az iszlám ellenzi az uzsorakamatot. A zsidó vallás szereti.
Mind az iszlám mind a kereszténység szocialista vallás. A zsidó kapitalista.
Mind az iszlám, mind a kereszténység univerzalista vallás. Aki felveszi, az felülemelkedik a nemzet fogalmán, és a vallási közössége lesz a legfőbb hovatartozása. A zsidó ellenben törzsi vallás. A zsidó nem csak egy vallás, hanem egy faj és egy nép is.
Basszus...
Csak szólok, hogy úgy os hívják, hogy zsidó- keresztény valláskör.
Bakker, a kereszténység a zsidó vallásból alakult ki...
Lepontoztátok pl a 7.-et, pedig igaza van.
Azt tudtátok amúgy, hogy maga Jézus is zsidó volt?
#8 Nem, teljesen hülyék vagyunk, és alapvető dolgokkal nem vagyunk tisztában, ellentétben azokkal a tájékozott gyakoris kommentelőkkel, akik az iszlám vallást a Szulejmán sorozatból, a Lányom nélkül sohából és egyéb, szakmai alaposságú művekből ismerik.
Ha a kettőből kell választani, én is azt mondanám, hogy az iszlám áll közelebb a kereszténységhez; ők maguk úgy tartják, hogy a három ábrahámita vallás egymásra épül, és az övék a legfejlettebb. Elismerik Mózest és Jézust is, a hozzájuk fűződő történeteket igaznak fogadják el, a legfőbb különbség az, hogy Jézust nem Isten fiának tartják, hanem prófétának, mint (többek közt) Mózest és Mohamedet. Emellett mindkettő térítő vallás, míg a zsidó nem az.
Ugyanakkor olyan is van, amiben az iszlám közelebb áll a zsidósághoz, mint bármelyikük a kereszténységhez, pl. Isten egy személye a Szentháromság helyett; nem imádkoznak máshoz, mint Istenhez, tehát Máriához és a szentekhez se (tudom, keresztények se mind, most a két legnagyobb részt – az ortodox és a katolikus egyházat – tekintettem a kereszténység képviselőjének).
Magához az iszlámhoz egyébként az itt nem említett bahái vallás áll a legközelebb, ami az iszlám továbbfejlesztésének tartja magát, csak őket meg az iszlám nem ismeri el, mert ütközik azzal a hitelvvel, hogy Mohamed után nem jön új próféta, így Baháulláhot sem tarthatják annak.
Az, hogy melyik vallás melyikből nőtt ki, nem érv, mert az iszlám is merített a zsidóságból és a kereszténységből is, tehát effektíve ebből a kettőből nőtt ki (annyira, hogy eredetileg nem Mekka, hanem Jeruzsálem felé leborulva kellett imádkozni, csak aztán Mohamed összekülönbözött valamin a helyi zsidókkal és változtatott ezen). Az, hogy a 7-es válaszoló a zsidót és keresztényt már hallotta egy mondatban, a többit meg nem, megint nem érv (a zsidó-keresztény kultúra az európai kultúrkör szinonimája, nem a két vallás közelségére utal, pont ahogy az „afroamerikai” se jelenti, hogy Amerikához Afrika a legközelebbi kontinens).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!