Az iszlám teológiában van megváltás? Hogy van ott a bűnrendezés?
Nagyon röviden: a főbűnöket el kell kerülni. Ami a kisebb bűnöket illeti, az a lényeg hogy a jócseledetekből több legyen a Feltámadás Napjáig mint a rosszakból.
Ezt nem feltétlenül "darabra" kell érteni, mert az egyes cselekedetek nem esnek egyforma súllyal latba. És a Kegyelmes Allah már azt is értékeli ha szándékod nemes volt, de a cselekedeted mégsem sikerült valamiért.
Számomra a megváltás teljesen értelmezhetetlen komolyan mondom.
Egy igazi muszlimnak arra kell törekednie, hogy a lehető legtöbb tevékenységét istenszolgálatként élje meg. Ez lehet egyébként a becsületes munka a munkahelyeden. Kedveskedni valamivel a feleségednek. Vagy egyéb teljesen hétköznapi dolgok is.
Az Irgalmas Allah ezt üzeni nekünk muszlimoknak:
"És nem közeledik egy szolgám sem Hozzám olyannal, ami kedvesebb lenne Számomra, mint az, amit előírtam neki (a kötelező cselekedetekkel).
És a szolgám addig-addig közeledik Hozzám a szorgalmi cselekedetekkel (önkéntes istenszolgálatokkal), amíg megszeretem.
És amikor megszerettem, akkor Én leszek a hallása, amellyel hall, és a látása, amellyel lát, és a keze, amellyel lecsap, és a lába, amellyel jár.
S ha kér Tőlem, bizony megadom azt neki, és ha menedéket kér Nálam, bizony megadom neki a menedéket."
Az ítélet a Feltámadás Napján lesz, amikor minden ember újra lesz teremtve és ellesz számoltatva mindazért amit földi életében tett.
Abdullah
A kereszténység ellenben azt tanítja, hogy az ember a bűn miatt a szellemi halál állapotába került, és jó cselekedetekkel ezen nem lehet változtatni. Azok csak annyit érnek, mint a halott púderezése, lehet, hogy szebbnek néz ki tőlük a hulla, de életre nem kel tőlük. Mivel halott vagy, valakitől el kell venned az életét, akinek van! És az egyetlen ember, aki bűn nélkül megélte a felnőttkori kiteljesedett állapotot, az Jézus volt. Ő az egyetlen, akitől elveheted az életet, hogy újra életre kelj, mert mindenki más halott a bűnei miatt. Jézus odaadta az életét a kereszten, hogy aki ki akar kerülni a halott állapotából, az az ő feltámadt élete révén újraszülethessen.
Jó cselekedetekről sok szó van a Bibliában, mint amit hálából tesz az ember azért a szeretetért, amiért Isten elküldte a saját Fiát, aki elszenvedte helyettünk a bűneink büntetését, és ezért megszabadított, megváltott. Az viszont ellentétes a kereszténység tanításával, hogy a jó cselekedetei révén bárki is meg tudna igazulni, azaz el tudná törölni a bűneit. Ez egyfajta önmegváltás lenne. Mint Münchausen báró a mesében, aki a mocsárból a saját hajánál fogva kihúzta magát lovastól.
Úgy tudom, hogy az iszlám vallás Jézust egyik prófétának tartja. Jézus mondta: "Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet, senki sem mehet az Atyához, csakis általam." És olyanokat is mondott Jézus, hogy: "Én és az Atya egy vagyunk." és "Aki engem lát, látja az Atyát." A kérdésre, amikor a főpap vallatta a keresztre feszítése előtt, és megkérdezte tőle, hogy "Te vagy-e az Áldottnak Fia?" Jézus azt válaszolta, hogy "Én vagyok, és mostantól meglátjátok az Emberfiát, amint a Hatalmas jobbján ül."
Na, most aki ilyeneket állít magáról, az vagy őrült, vagy hazug, vagy valóban Isten Fia. Az, amit a muszlimok állítanak, hogy Jézus egyik próféta a sok közül, tarthatatlan. Ha ugyanis nem volt Isten, akkor vagy hazudott (ha tudatában volt ennek), vagy őrült volt (ha nem volt tudatában ennek). E két esetben nem lehetett próféta, hacsak nem elfogadható az iszlám számára, hogy egy próféta hazug vagy őrült legyen. Tehát ez a három lehetőség van: Jézus vagy hazug volt, vagy őrült, vagy Isten. Az, hogy Jézus egy jó tanító vagy egy próféta volt, az logikailag nem lehetséges.
Mohamed nem mondta magáról, hogy ő Isten, sem nem támadt fel a halálból. Te döntöd el, hogy kinek hiszel, valakinek, akiről Isten bizonyságot tett a rengeteg csodával és isteni erőkkel, valamint a feltámadásával, vagy egy önjelölt prófétának, Mohamednek, aki számtalan helyen ellentmond az újszövetség tanításának.
Nagyon egyszerű a dolog, az iszlámban lényegében egy pontgyűjtő rendszer van. Mindig kísér két angyal, akik feljegyzik a jó és a rossz cselekedeteidet, amikre pontok járnak. Halálod után ha mínuszban vagy, akkor Pokolba kerülsz, ha pluszban vagy, akkor a Kertbe. Ennyi.
A nagyobb bűnökre sok mínusz pontot kapsz, szóval érdemes őket kerülni, a kissebekre keveset, szóval azokat még kitudod egyenlíteni a plusz pontjaiddal. Plusz pl. hogy imádkozol napi 5x, olvasol bizonyos Korán verseket stb. Egyes hádíszok szerint pl. mínusz fél pont naponta, ha kutyát tartasz a házban. De te nem tudod, hogy állsz, majd halálod után az elszámolásnál derül ki.
A jócselekedetek mindig többet érnek mint a rosszak.
Hiszek abban, hogy a sajàt cselekedeteim vihetnek a Paradicsomba, és nem egy szerencsétlen ember kínhalàla a kereszten !
Hiszen mi közöm van nekem ahhoz hogy màs szörnyethalt a kereszten ?
Csak a sajàt jósàgom vihet a Paradicsomba.
Abdullah
5:
Mi van akkor, ha valakinek sok nagy bűne van? Neki ad valami reményt?
Akiket bántottunk, azokat meg kell próbálni kárpótolni? Mi van akkor ha erre nincs lehetőség?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!