Valaki elmagyarázná, hogy ez, hogy értendő?
Érdekel, hogy ezt hogyan kell érteni, sokat gondolkodtam rajta de egyszerűen nem tudom, hogy ezt hogyan értelmezzem.
Tehát arról lenne szó, hogy itt vannak ezek a bibliai versek, amik arról szólnak, hogy a föld nem múlik el.:
Zsoltárok 37:29:
Az igazságosak öröklik a földet, és örökké rajta laknak.
Zsoltarok 104:5:
Ő szilárdította meg a földet annak alapjain; sohasem fogják elmozdítani azt a helyéről.
Prédikátor 1:4:
Az egyik nemzedék megy, a másik nemzedék jön, de a föld örökké megmarad.
És itt ezt a verset "nem értem". :
Máté 24:35:
Az ég és a föld elmúlik, de az én szavaim semmiképpen nem múlnak el.
Ezt Jézus mondta ugye,mikor a tanítványok megkérdezték tőle, mikor lesz a világrendszer befejezése.
Arra utalhatott ezzel, hogy el múlik minden addigi rossz dolog? Mármint úgy értem, hogy olyan értelemben múlik el a föld és az ég, hogy jelképesen azaz az addigi gonoszságok múlnak el?
Jehovás "kérdés"...
Tudom, "nem". Fölösleges kiírnod :)
"Az ég és a föld elmúlik"
Ez az igazság.
Az meg, hogy örökké megmarad, az nem igaz.
Ez van.
Isten amikor megalkotta a Földet, akkor látta, hogy az jó.
Az ég pedig, Isten és az angyalai lakhelye, életközege.
Azzal amit Jézus mondott, túlzó szemléltetést alkalmazott, ahogy máskor is tette. Pl amikor azt mondta, hogy a Tevének könnyebb a Tű fokán át menni....
Pedig lehetetlen.
Isten a hetedik napon lezárta a teremtést, és elégedett volt a munkájával. Nem fog új teremtésbe kezdeni.
Ezért a Föld marad, hiszen a terve az volt, hogy emberek töltsék be azt.
Ádám butasága miatt, nem hagyott fel ezzel a tervével, és megvalósítja.
Amit megmondott, azt véghez viszi, ebben senki nem akadályozhatja.
(4Mózes 23:19) 19 Isten nem ember, hogy hazudjon, nem is embernek fia, hogy meggondolja magát. Vajon mond olyasmit, amit nem tesz meg? Beszél olyasmiről, amit nem visz véghez?
Nem a föld vétkezett, hanem a rajta élők.
Az eget, ahol Ő lakik, miért is pusztítaná el?
Az ég sem vétkezett.
Isten nem bánt semmit és senkit, ami kedves neki. A munkája pedig értékes, nem fogja elpusztítani.
"a Tevének könnyebb a Tű fokán át menni...."
Aki nem ért hozzá, minek ír?
Akkoriban a tevéknek bizony néha át kellett menni a tű fokán... ez egy ajtó volt a várfalon.
Nem volt egyszerű, de ha menni kell, akkor menni kell.
A Föld pedig meg fog majd semmisülni, nem tart örökké.
Ahány felekezet annyiféleképpen értelmezi a Bibliát, mert mindegyik szakérti, hogy mit kell képletesen és mit szó szerint érteni.
Ott van például a héber "ólám" szó, amit általában úgy fordítanak, hogy örök noha nem csak ezt, hanem alapvetően beláthatatlanul hosszú időszakot jelent. A Biblia tele van "ólám" vagyis úgymond "örök" parancsokkal, amit persze az Újszövetség fényében már senki sem tart meg, mert valójában mégsem örök parancsok. A legtipikusabb példa erre a körülmetélkedés, ami ugye egy nemzedékről-nemzedékre megtartandó örök(ólám) parancs (1Móz 17,9-14). Az Újszövetségből pontosan tudjuk, hogy nem kell szó szerinti értelemben körülmetélkedni. (Kol 2,11)
@ "Az egyik nemzedék megy, a másik nemzedék jön, de a föld örökké megmarad."
Ugye itt is az "ólám" szó szerepel, tehát egyáltalán nem biztos, hogy ténylegesen örökké.
A jelenlegi ég és föld természetesen elmúlik, viszont új eget és új földet várunk:
"Mint a tolvaj, úgy jön el az Úr napja. Ezen a napon az egek nagy robajjal elmúlnak, az elemek a tűz hevétől felbomlanak, a föld és ami rajta van, elenyészik. Mivel így minden elpusztul, minden tekintetben szentül és vallásosan kell élnetek, hiszen várjátok és siettetitek Isten napjának eljövetelét, amikor is az egek lángba borulnak és felbomlanak, az elemek a tűz hevétől megolvadnak. Mi ígérete alapján új eget és új földet várunk, az igazságosság hazáját." (2Pét 3,10-13)
"Új eget és új földet láttam. Az első ég és az első föld ugyanis elmúltak, és tenger sincs többé." (Jel 21,1)
Mit jelent ez? Nos a katolikus álláspont szerint valamiképp valami módon az anyagi világ is megdicsőül, ahogy az anyagi testünk is. Egészen más lesz, de mégis annak a szerves folytatása, ahogy például a magzat teste is egészen más, mint a felnőtt emberré, de mégis annak szoros folytatása.
Jehova tanúinak az a tanítása, hogy vannak, akik mennyei módon, s vannak, akik földi módon üdvözülnek nem állja meg a helyét. A Biblia sehol, de sehol nem beszél kétféle üdvösségről, noha ezt a fontos dolgot nagyon egyszerűen el lehetett volna mondani. Az persze igaz, hogy az ószövetség még elég földiesen mutatja be az üdvösséget, amibe például még a halál is belefért, míg az újszövetség eléggé hangsúlyozza, hogy egészen másmilyen lesz, például nem lesz házasság sem és halál sem.
"Boldogok, akik megmossák ruhájukat (a Bárány vérében). Hatalmuk lesz az élet fája fölött, és a kapukon mennek be a városba. A kutyák, csalók, erkölcstelenek, gyilkosok, bálványimádók és mindazok, akik a hamisságot szeretik és művelik, kinn maradnak." (Jel 22,14-15)
Vagyis harmadik lehetőség nincs.
Én nem látom a nagy ellentétet. Szerintem egyszerűen minden szöveget külön-külön kell értelmezni. Minden különösebb utána olvasás, szövegkörnyezet nélkül, én így értem ezeket:
Zsoltárok 37:29 Itt az igazságosak jutalmáról van szó, tehát az örök életről. Nem a föld örökkévalósága a lényeg, hanem hogy a megigért földön fognak örökké lakni. Az Újszövetségben az ígéret földje annak a helynek a jelképe, ahová azok kerültek, akik feltámadnak az örök életre.
Zsoltarok 104:5 Itt Isten, mint a világ teremtője van bemutatva. Ha megnézzük a szöveget, azt írja: "sohasem fogják elmozdítani azt a helyéről" 1. Ebben nincs benne, hogy Isten sem fogja elmozdítani. 2. Itt inkább arról lehet szó, hogy az embereknek nincs akkora befolyása, hogy megváltoztassa a dolgokat.
Prédikátor 1:4 Itt sem az a lényege a szövegnek, hogy a föld örökkévaló, hanem hogy az emberi generációk váltakoznak, a föld mégis ugyanaz. Itt az időről van szó és az emberi élet rövidségéről, a nagy összképhez, a történelem egészéhez képest.
Máté 24:35: Őszintén szólva, én nem hiszem, hogy itt a nagy világkormányról vagy ilyesmiről lenne szó. Szerintem szó szerint érti. A mondanivalójának a lényege, hogy a teremtett világ múlandó, de az ő kijelentései isteni tekintéllyel rendelkeznek és túlmutatnak a mulandó dolgokon. Olyan igazságok, amik örökkévalók, olyan ígéretek, amik nem múlnak el.
Ha megnézzük a szövegkörnyezetet, Jézus a Zsidó nemzetnek mondta az "ég és a föld" elmúlását, más szóval az „ennek a nemzedéknek” az „egére és földjére” — vagyis uralkodóira és alávetettjeire — gondolt.
A megbánást tanúsító személyeket, akik kezdtek hitet gyakorolni a Krisztus általi irgalmas gondoskodásában, kimentették e „nagy nyomorúságból”.
A dolgok zsidó rendszerének ’ege és földje’ — az egész nemzet, a vallási vezetőivel és az emberek gonosz társadalmával együtt megszűnt Isten ítélete által, amire a Rómaiakat használta fel.
A másik beteljesedése pedig ugyan ez vár azon a napon is az emberekre.
Azzal a különbséggel, hogy maga lesz Isten a Bíró, és Jézus az angyalaival az ítéletvégrehajtó.
Ahogy akkor sem múlt el a szó szerinti Föld, és az ég, akkor sem lesz másként. Az emberi társadalom hűséges tagjai menekülnek meg, vagy is Isten szava alapján túlélői lesznek.
Isten soha nem vitte el a hűségeseit az égbe, hanem a szemük láttára, közvetlen mellettük hajtotta végre az ítéleteket, és a Túlélők ezt látva még jobban megerősítették a bizalmukat Istenben.
9-es
Vagy forditasi hibak vannak benne, vagy mas volt a kozonseg es a tema stb.
Attol meg, hogy telerakod zsargonnal a valaszodat, nem lesz ertelmesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!