Mit gondoltok Lilithről?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Próbálj már meg különbséget tenni mese és mítosz között!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10-es
Pedig pontosan ez történt:
Fogtak egy rakás mítoszt és mendemondát tanmesét meg régi zsidó törvénykönyveket aztán összeollózták a nekik tetsző részeket. Úgy gondolom ezt hittől függetlenül el kell fogadnunk. Meglehet a részleteket Isten ihlette de a szerkesztést szortírozást sorbarendezést és adott esetben a cenzúrát emberek végezték - akiknek az elsődleges céljuk nem az eredetiség megőrzése volt.
A politika régen is pont olyan mocskos volt mint manapság.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze, görög műfaj, mert görög neve van, mi?
Ha nagyon mélyre megyünk, akkor igen, a mese és mítosz ugyanonnan gyökerezik. Csak a mai szóhasználatban a mese kifejezést csak a gyerekeknek szóló történetekre használjuk. Ezért kell megkülönböztetni a mítosztól. A mítosz és a gyerekmese összemosása rosszindulatú ferdítés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
15-16: A SZENTIRATOK egy külön műfajt képeznek. Nem mítologémák, nem irodalmi/történelmi dokumentumok, nem filozófiai eszmefuttatások, főleg nem tudományos művek. (csak zárójelben, pl egy kitűnő Hegel szöveg sem adja meg magát, ha diszkurzív gondolkozást követően nem gondolom át meditatíve)
Ami megkülönbözteti a befogadó részéről, az a velük való foglalkozás tudatállapota. Ezeknél veszélyes a spekulatív–diszkurzív gondolkozás, félreviszi azt, amiért születtek, és ami a tudatállapot szempontjából lényegi.(csak zárójelben- Mansournak ajánlva-, pl egy kitűnő Hegel szöveg sem adja meg magát, ha diszkurzív gondolkozást követően nem gondolom át meditatíve)
A szentiratokat intuitív megközelítéssel lehet felfogni, meditatív átélésben.
Így is születtek: ihletett tudatállapotban.
Így találhatjuk meg "a maguk eredeti rendeltetésének megfelelő értéket, amennyiben azok ... nem csupán információk, irodalmi emlékek, nem a közönséges értelem témái, hanem a meditatív átélés kiindulópontjai lesznek."
a teljesség igénye nélkül:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semmi gond, még segíti is a meditatív átélést! :)
Teljesen igazad van egyébként, de a mai ember már "elfelejtette" ezt a tudatállapotot. Sajnos a keresztények jó része is csak racionális gondolkodással képes a bibliai szövegeket értelmezni. Néhányan talán ösztönösen és esetlegesen ráéreznek a megfelelő tudatállapotra.
Igazból én már annak is örülök, ha valaki eljut odáig, hogy mondjuk a Biblia nem hazugság és nem mese, amit valaki "kitalált".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"de a mai ember már "elfelejtette" ezt a tudatállapotot"
-vagy nem akar tudomást venni róla (Miért? lehet hogy azért, mert a létszemlélet váltással az egész életét át kellene rendezni, és ahhoz már fáradt/ megkövült. A -jelenleg az ébrenléti tudatállapotról beszélve- a tudatállapotok hierarchikusak! Ezt saját magán tapasztalhatja bárki - aki eleve nem zárkózik ettől el (és nem ragad bele a materialista szurokba, miszerint a szentiratok hazugság/mese/felhőnülő/gonosz/de nincs is stb. alacsony szintű dolgokba).
Más szinten van a tudatállapotom, ha fáradtam bambulok magam elé, ha matematikai feladat megoldásán gyötrődöm, ha egy vers szíven üt, és katarzist okoz, ha ihletetten alkotok, ha intuitív pillanataim vannak (ilyen minden embernek van, de nem emlékszik rá, nem figyel rá).
A hierarchia fokmérője:
a metafizikai éberség.
És aki szellemi utat akar járni, az keresi, miként érheti el az éberség fokozását.
És keresi a megfelelő műveket/helyzeteket/állapotokat - amelyek nem lehúzóak, hanem segítőek ezen az úton.
Ez szerintem elég egyéni, minthogy minden embernek egyéni életútja van. (Pl. a szentiratok közül a Popol Vuh a Maja-Kicse indiánok szentkönyve - elfogadom, hogy szentnek tartották,mert nem "véletlen" egy ilyen magas szoláris kultúránál, hogy mit tartanak "szentnek" - de számomra az utamon mégsem segítség, csak érdekesség (nyelvi, kulturális alapok hiányoznak, hogy megértsem)
a szentiratok használati útmutatások a szellemi úthoz.
Kivétel nélkül arról szólnak:
a létesült létesüléskor ember kiesett a teljességből (bűnbeesés)- a Létből-,
rész lett,
mely az örök és végtelen hordozója ugyanakkor, és gyakorlati útmutató, miként térhet vissza.
Esse est Deus - mondták a skolasztikusok- Isten a Lét.
"a szerte határtalan űrben
mutatom valódi hazánk." - a nagy költők, mint Weöres - nagy segítségünk lehetnek az "örök visszatérésben"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!