Ezek a keresztény személyek valóban elfogadták a reinkarnációt?
Fél perc Google:
"In Greco-Roman thought, the concept of metempsychosis disappeared with the rise of Early Christianity, reincarnation being incompatible with the Christian core doctrine of salvation of the faithful after death. It has been suggested that some of the early Church Fathers, especially Origen, still entertained a belief in the possibility of reincarnation, but evidence is tenuous, and the writings of Origen as they have come down to us speak explicitly against it."
Szóval legjobb esetben is csak eljátszott a gondolattal Origenész, de a fennmaradt műveiben egyértelműen ellene foglal állást.
Gondolom a többit is hasonlóan könnyű lenne cáfolni.
Jusztinosz
Ír arról, hogy kereszténysége előtt beszélt egy kereszténnyel, aki meggyőzte a lélekvándolás téves voltáról:
..Így tehát a lelkek nem látják az Istent, és nem is vándorolnak egy másik testbe, mert így tudatában kellene lenniük, hogy büntetés alatt állnak, és félnének attól, hogy bármi módon a legkisebb bűnt is elkövessék, csak ezután már büntetésre ne jussanak…-Igazad van- válaszoltam rá. (Párbeszéd a zsidó Trifónnal IV.7. ók-8/140)
.mert abban is reménykedünk, hogy halott, földbe temetett testünket egykor visszanyerjük.. (I.Apológia XVIII.6. ók-8/79)
A próféták két eljöveteléről beszéltek, az egyik, mely már megtörtént… de a másik az lesz, amikor dicsőségben jön el a mennyből, együtt angyali seregével, mint jövendölték, akkor majd minden valaha élt ember testét feltámasztja, és az arra méltókat a halhatatlanságba öltözteti; míg a gonoszok testét, mindörökre megmaradó érzékeléssel a gonosz démonokkal együtt örök tűzre veti. (LII. 3. ók-8/104)
Alexandriai Kelemen
De ha valamelyik igaz nem terheli a lelkét a hús megevésével, az övé egy ésszerű érv előnye, nem úgy, ahogy Püthagorasz és követői álmodnak a lélek vándorlásáról. (Szőnyegek VII.6.)
Origenész
A tanítványok megkérdezték, mondván: Miért mondják akkor az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?"…Ezen a helyen úgy látom, hogy nem Illés lelkéről van szó, különben a lélekvándorlás tanába esnék, ami idegen az Isten egyházától, nem az apostolok fektették le, és sehol sem jelentik ki az Írásokban..( Kommentár Máté evangéliumához XIII)
Nüsszai Gergely
Nem egyezünk meg azonban abban, hogy mi azt mondjuk: a lélek az ugyanazokból az elemekből létrejött ugyanazon testtel egyesül. Ők viszont úgy vélik, a lélek egyszerű értelmes, máskor állati, ismét máskor nem érzékelő természetbe öltözik. Velünk együtt tartják a kozmosz részeiből való keletkezést, de eltérnek abban, hogy szerintük a lélek nem ugyanazokkal az elemekkel fog ismét egyesülni, melyekkel a testi lét kezdetén...( A lélekről és feltámadásról ók-6/618)
..de azokat sem követjük, akik úgy gondolják, hogy férfi testből női testbe száll át a lélek, s fordítva, női testből férfi testbe költözik, vagy férfiből férfibe, nőből nőbe, mert azokat követjük, akik megtalálták az igazságot. (6/622)
Jeromos
(Origenészről) Ezután, nehogy Püthagórasszal együtt lélekvándorláshittel lehessen vádolni, gonosz érveléssel fejezi be, amellyel sebet ejtett Olvasóján, mondván: "Nem kell ezekből a dolgokból dogmát csinálnom, csak találgatásként vannak közzé téve, hogy megmutassam, egészében véve nincsenek ellenőrizve." (Levél Avitusnak CXXIV)
Ágoston
Mennyivel helyesebb dolog azt hinni.. amit az Evangéliumnak szerte a világon való hirdetése végett elküldött apostolok is mondottak. Tehát, amint mondom, mennyivel helyesebb dolog volna azt vallani, hogy a lélek csak egyszer lép be saját testébe, mintsem azt vélni, hogy nagyon sokszor különböző testbe tér vissza. (Isten városáról X.30)
bővebben:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!