Az iszlámban miért csak a férfi vehet el eredetileg nem muszlim vallású nőt, és a nő miért nem mehet hozzá eredetileg nem muszlim, megtért férfihoz?
A mondat második részét nem biztos, hogy tisztán értem, de muszlim nő később muszlimmá vált férfihez feleségül mehet, azzal semmi probléma nincsen, hiszen az a férfi már ugyanolyan teljes értékű muszlim, mint bárki más (eleve maga az iszlám is később muszlimmá vált emberekkel kezdődött).
Logikus magyarázat több szempontból van. Egyrészt, az iszlám rengeteg olyan jogot adott a férfival szemben a nőnek, ami a kereszténységben, judaizmusban nincsen meg. Ezek főképp anyagi természetű jogok, és nem úgy nyilvánulnak meg, hogy "legyetek jók a feleségeitekhez, ne nélkülözzenek", hanem világosan le van fektetve, hogy ezt és ezt kell anyagilag nyújtanod a családodnak, a feleségednek, még egy esetleges válás után is. Egy muszlim nő ezeknek a jogainak a csorbulását kockáztatná, ha belemenne egy ilyen házasságba (fordítva ugye egy muszlim /muszlim férfinek, ha keresztény vagy zsidó nőt vesz is el, ugyanúgy le van fektetve világosan, hogy ugyanazt meg kell tennie anyagilag a feleségéért), sok más joga mellett. Emellett pedig Isten tisztában van a nők nagyobb fokú alkalmazkodóképességével, illetve arról a nagy fokú vággyal, hogy boldoggá tegye a férjét, ez pedig akár azt is magába foglalhatja, hogy a férje kedvéért esetleg eltérne az iszlámtól, kevésbé gyakorolná. Aztán ezek mellett még ott van az is, hogy az iszlám nem olyan vallás mint a kereszténység (szóval egyébként, ha engem kérdezel, én még nőként is azt mondom, hogy vallásgyakorló muszlim férfinek nem jó keresztény nőt feleségül vennie), hogy aki vallásosabb az misére jár, jobban megéli vallásilag az olyan témájú ünnepeket vagy esetleg nagyböjtöt tart meg elmegy az éjféli misére, és néha még a Bibliát is olvassa. Az Iszlám egy életmód, "életvezetési mód", ami kiterjed mindenre az anyagiaktól kezdve a ruházkodáson át a meghozott döntésekig. Egy nem muszlim férfival csak problémák lennének ezekből, hiszen lehet, hogy nem hagyná, hogy a nő megfizesse a zakátot (hiszen honnan menne ez házasság esetén? Közös kasszából), illetve hogyan tudna zarándoklatra menni a nő? A férje nem kísérheti el, családtagja lehet nincsen. Ismét csak akadályoztatva van a hitének megélése. És még millió ilyen példát lehetne mondani. Szóval, ennek a tiltásnak az értelme ilyen gyakorlati dolgokból látszódik.
Azét, mert ott a feleség átveszi a férj vallását.
A kitérésért pedig náluk halálbüntetés jár, a Saria szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!