Ez bizonyítja Isten létét?
Tényleg jól mondja Isten szava a Szentírás. És itt a gyakorin látható csak igazán.
"...az istentelenek közül SENKISEM érti, de az értelmesek értik."
Aki nem akarja az nem is fogja érteni a profeciákat. Aki ilyen, olyan kifogással lesöpri. Mert még ahoz is lusta, hogy utánna járjon. Jobban hisz annak amit mások mondanak, minthogy saját maga le ellenőrizné.
Erre mit lehet mondani? Így járt.
"Virtually all scholars who have investigated the history of the Christian movement find that the historicity of Jesus is effectively certain, and standard historical criteria have aided in reconstructing his life."
Miért bizonyítaná?
Városok épülnek, dicsőülnek és pusztulnak, és néha újra épülnek, szerte a világon.
Vagy volt talán valami specifikusabb is ezekben a jóslatokban?
P.T.
Dániel keletkezését már át kéne tegyék az V. sz-ra mert még mindig prófécia marad a római birodalom kettészakadása. xd
Olyan prófécia sehol egy szent könyvben vagy jóskönyvben sem szerepel mint a Bibliában a Dániel könyvében, amely a világtörténelemről ad prófétikus vázlatot. Leirja i.e. VI. sz-tól Krisztus második eljöveteléig a nagy világ birodalmak sorrendjét és ezzel a nemzetek történetét, amelyben még szerepel előttünk álló beteljesedetlen prófécia bőven, nevezetesen pl, hogy a római birodalom az utolsó időkben 10 királyságból, 10 nemzetből fog állni, amely egy szuper birodalom lesz, élén egy olyan vezetővel aki Izraelt és az (hamis) egyházat fogja üldözni. A végső hatalom nem Brüsszel lesz hanem Róma. Rómát a Jelenések szerint olyan földrengés fogja elpusztitani ami még nem volt. Ennek a világhatalomnak, illetve az összes emberi világhatalomnak nem emberi erőlködés fog véget vetni az evangélium hirdetése által hanem Jézus fogja elpusztitani ezeket a Dániel könyve szerint és egy új örökre fennálló birodalmat fog alapitani.
@Titus Pullo
"Virtually all scholars who have investigated the history of the Christian movement find that the historicity of Jesus is effectively certain, and standard historical criteria have aided in reconstructing his life."
Az általad idézett pont nem történészekről szól, hanem bibliakutatókról.
Az egyik legismertebb közülük, aki tanít is, Bart D. Ehrman. Sok jó könyve jelent meg, a tudományos alapú érveléseivel nem lehet vitatkozni. Javaslom, hogy hallgass bele valamelyik érdekesnek tűnő vitájába a youtube oldalain. Biztos vagyok benne, hogy számodra is meggyőző lesz.
Erhman nem állítja hogy ne létezhetett volna Jézus, sőt, szerinte a legvalószínűbb, hogy létezett mint próféta (akkoriban sokan voltak). De soha senkinek nem sikerült bemutatnia róla kortárs dokumentumot. Sehol nem számolnak be róla még a rómaiak sem. Csak utólagos beszámolók léteznek, évtizedekkel a halála utánról.
Mivel azok, akik értékelik a válaszok hasznosságát, valójában nem törődnek a hasznossággal, csakis az alapján értékelnek, hogy egyetértenek-e, hát jöhet a lepontozás-vihar! :o)
"De soha senkinek nem sikerült bemutatnia róla kortárs dokumentumot. Sehol nem számolnak be róla még a rómaiak sem. Csak utólagos beszámolók léteznek, évtizedekkel a halála utánról."
A profán történelem a világ nagyjaival foglalkozik, a bibliai történelem pedig azzal, hogy mit cselekszik Isten és kin keresztül ebben a világban. Ezért nem foglalkozik a kortárs beszámoló vele. Grüll Tibor ókortörténész szerint egyetlen régész se vonja kétségbe Jézusnak mint történelmi személynek a létezését. Isten pedig nem a profán történelmen keresztül akarja megszólitani az embereket. Jézushoz való viszonya minden embernek a hit tárgyát kell képezze, mert a hit a nem látott dolgokról való meggyőződés. Természetesen a Biblia minden eseménye egyben történelmi esemény, de Isten nem a történelmi Jézust akarja az emberek elé tárni, mert annál sokkal többről van szó. Jézus történeti létezésének az elfogadása még nem sokat jelent, mivel a kiléte a kulcs, az, hogy kinek tartják az emberek, mit hisznek róla? Ez dönti el az örökkévaló sorsát minden egyes embernek. Ehhez egy kis adalék:
Azoknak a Zsoltároknak melyeknek a belső szövege szerint Dávid király a szerzője, még a legújjabb kritikai felfogás szerint is ténylegesen maga Dávid az írója. Ezeknek a Zsoltároknak a keletkezését Kr.e 1000 körülre datálják. A 22. Zsoltár azokkal a szavakkal kezdődik amelyek Jézus utolsó mondatainak egyike volt a kereszten. Csak érdekességként: jóval azelőtt leirja, hogy miként végzik ki a Messiást mielőtt azt a kivégzési eszközt alkalmazni kezdték volna. A legkorábbi keresztfefeszitésről szóló Biblián kivüli hiradás a perzsáktól származik i. e. IV. sz-ból. Mielőtt létezett volna keresztrefeszités már azelőtt 600 évvel beszámolt róla a Zsoltáros, egész pontosan Jézus haláláról közölt részleteket Dávid a Szentlélek által. Ez elég központi üzenete a Bibliának amivel a profán történelem természetesen nem foglalkozik. Pedig azért szenvedett mint igaz a bünösökért, hogy ne vesszünk el hanem Istenhez vezéreljen minket.
"egyetlen régész se vonja kétségbe Jézusnak mint történelmi személynek a létezését"
Mint ahogy a fogtündért se vonják kétségbe.
Csak egyszerűen nincsenek leletek róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!