Jehova tanúi vallás nézetei miben térnek el a Bibliától?
Szinte mindenben.
A legalapvetőbb, hogy tagadják Jézus istenségét.
A legembertelenebb, hogy félremagyarázva a mózesi törvényeket, elvetik a vérátömlesztést.
Semmiben nem tér el.
Ha még is annak látszik, az azért van, mert mást tanitottak évszázadokig, mint ami valójában igaz. Sajnos ismét figyelmen kivül hagyják azt a tényt, hogy Isten próféciája alapján, a pogányok meghatáozott ideje alatt, nem választott Földi képviseletet, hagyta a nemzeteket a maguk utján járni. Igy olyan tanitást, és Bibliai értelmezést közöltek, amilyet csak akartak.
Voltak helyes probálkozások, azonban többnyire ezeket az üldöző egyházak barbár módon elhalgattatták.
Jézus istenségét, abban az értelemben nem fogadjuk el, hogy, nem egyenlő az örökkévaló mindenható Istennel, az Atyával. Jézus isteni származású, de nem háromszemélyű istenség egy része. Isten mono, és nem Triád.
Isten népe, soha nem is imádott triádot, mint ahogy más népek tették.
"azt találták ki, hogy ún. kíncölöpre kötve halt meg, "
Nem kitaláltuk, hanem a görög forditás alapján, a kivégző eszköz jelentését tekintve, egy egyenes Cölöp volt. A görög sztau·roszʹ szó fordítása.
Semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy keresztet értettek volna ez alatt a görög szó alatt, olyat, amilyet a pogányok használtak vallási jelképként sok évszázaddal Krisztus előtt.
Már az Egyiptomiak is használtak Füleskeresztet.
A zsidó törvény értelmében azonban azokat, akik olyan szörnyű bűnöket követtek el, mint az istengyalázás vagy a bálványimádás, először halálra kövezték, vagy más módon megölték, és a holttestüket csak utána akasztották fel egy oszlopra vagy fára, figyelmeztető példaként
A rómaiak időnként egyszerűen csak odakötötték az oszlophoz a halálraítélteket, ami azt jelentette, hogy néhány napig még éltek, mielőtt a fájdalomtól, a szomjúságtól, az éhségtől és a tűző naptól meghaltak volna. Máskor viszont – így például Jézus esetében is – odaszegezték az oszlophoz az elítélt kezét és lábát
John Denham Parsonsnak a The Non-Christian Cross c. könyvében ezt olvassuk: „Az Újszövetséget alkotó számos írásban egyetlen olyan mondat sincs, amely az eredeti görögben akár közvetetten is amellett szólna, hogy a Jézus esetében használt sztaurosz más lett volna, mint a közönséges sztaurosz; és még kevésbé amellett, hogy nem egyetlen szál fából, hanem két darab, keresztformában összeszegezett fából állt volna
Tanítóink igencsak félrevezetik az embereket azzal, hogy amikor átültetik anyanyelvünkre az egyház görög nyelvű dokumentumait, a sztaurosz szót ’keresztnek’ fordítják, és hogy az ilyen eljárást népszerűsítve a lexikonainkban is a ’kereszt’ szót adják meg a sztaurosz jelentéseként. Nem fejtik ki kellő alapossággal, hogy az apostolok idejében semmiképpen sem ez volt a szó elsődleges jelentése, és hogy utána sem vált azzá sokáig, hanem amikor felvette ezt a jelentést – ha egyáltalán felvette –, az csak azért volt, mert függetlenül attól, hogy nem álltak rendelkezésre bizonyító erejű tények, ilyen vagy olyan okból az a feltételezés nyert teret, hogy annak a bizonyos sztaurosznak, amelyen Jézust kivégezték, éppen ilyen formája volt” (London, 1896, 23–24. o.).
A kínoszlopot a Szentírás szerint egy cirénei Simon nevű ember vitte egymaga, és ez teljességgel hihető is, mert ha az egy 15 cm átmérőjű, 3,5 m magas kivégzőeszköz volt, akkor valamivel több, mint 45 kg-ot nyomhatott
S ha lett volna még egy deszka, akkor azt Ki vitte vajon?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!