Hol van a határ a házasság és a paráználkodás között?
A paráználkodás az a házasságtörés.
A házasságon belül nem létezik paráználkodás, és kettő, nem házas ember között sem létezik ilyen.
"nem házas ember között sem létezik ilyen"
Ez egyértelműen nem igaz, ha maradunk a Szentírásnál. Elég ha csak arra gondolunk, amikor Jézus már azt is paráznaságnak titulálja, ha bűnös vággyal nézünk asszonyra.
A paráznaságba nem csak a megcsalás tartozik bele, hanem ennél sokkal bővebb.
(Héberek 13:3, 4) . . .. 4 A házasság legyen mindenki szemében tiszteletre méltó, és a házasélet beszennyezetlen,. . .
Mikor tisztelünk valakit, vagy valamit? Nem bonyolult mondattal állunk szemben. A házasságot kell tisztelni, amivel a házasság intézményének létrehozóját is tiszteljük, és nem felülbiráljuk.
A mondatban azt olvassuk, hogy a "házasélet" legyen beszennyezetlen. Benne van a nevében. Ha nem vagyunk házasságban, és hazasságon kivül élünk "házaséletet", akkor tiszteletlenek vagyunk, és már házasság előtt éltünk azzal ami a házasságban megengedett. Tehát nem tisztán élünk házaséletet, mert már előtte kapcsolatba léptünk valakivel, akivel nem vagyunk házasok.
Az asszony, az már ugye férjezett, vagyis ha más nőjét akarod, akkor nem tiszteled a kettőjük kapcsolatát.
A házasság onnantól lehet beszennyezetlen, mikortól egyáltalán létrejött, ami nincs azt nem lehet beszennyezni.
A házasság fogalma elég sokféleképpen értelmezhető, elvileg 2 ember egymásnak tett fogadalma és Isten elég hozzá, a többire azért lett szükség, hogy ez mások számára is egyertelmű legyen, mert máshogy nem lehet tiszteletben tartani, csak ha tudjuk hogy létrejött. Ha nem tudjuk a nőről, hogy már asszony, akkor nem követünk el bűnt ha vágyakozunk utána. A bűnös vágy attól bűnös, hogy tudjuk hogy más nője iránt vágyakozunk. De még akkor sem bűn, csak bűnre késztető gondolatsor.
Szóval ha két ember tényleg szereti egymást, akkor nem gondolnak arra, hogy egyszer majd mást fognak szeretni, számukra ez örökre szól, és ez esetben nem paráználkodnak azzal, hogy testi kapcsolat lesz köztük.
Ha valaki rádhajt és nem jelzed hogy kapcsolatban vagy, akkor parázna vagy. Ha ráhajtasz más nőjére parázna vagy. Ha közös megegyezéssel nyitni kezdtek mások felé akkor beszennyezitek a szexuális életeteket, az paráznaság. Ha más embereket bármilyen módon bevontok ebbe (pl. nyilvános helyen történik), az paráznaság. Minden egyéb amit két ember szeretetből tesz egymással, nem számít paráznaságnak.
A többi, ami két ember közös életéből következik, már nem a szexuális magatartáson múlik. Nem a házasság intézménye védi meg az egységet, és később a családot. Na meg ennél jóval bonyolultabbak az emberi kapcsolatok, nem lehet ezeket erővel, törvényekkel leszabályozni. Viszont a két test, valóban egy lesz, és ennek következményeit mindenkinek vállalni kellene szabályok nélkül is.
Ezt a felfogást nem értem a keresztényekben. Házasság után nem számít paráznaságnak a szex. Elõtte szörnyű bűn.
Nyilván azért írom, mert nem vagyok szűz és soha nem voltam házas. Olyannal feküdtem le akivel hónapokig szerelmesek voltunk, évekig együtt éltünk. Ez bűn. De ha egy hét után odaviszem templomba mondani egy igen,t és utána napi hatszor dugunk olyan keményen ahogy bírunk és közben üvöltve élvezek el az rendben van, hiszen házasok vagyunk.
Ha nem is védekeztünk az bónusz.
9: szerintem érthetően le lett írva. Ha a másik testét a vágyaid kiélésre használod, akkor az bűn. Ilyen jelenleg hatalmas százaléka a mai szexuális aktusoknak.
Ha házasságra lépsz vele, akkor ott komolyan is gondoljátok azt, hogy együtt akartok lenni, ott azért már nem a szexuális vágy uralkodik jobb esetben, hanem a szeretet, ami mozgatja a világot. A színtiszta szex nem az.
És nem maga a szex a bűn, hanem az ok, hogy miért teszed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!