Titetek nem irritál, ha valaki a köznyelvben reklámokból idéz, azzal kapcsolatos szófordulatot használ?
Olyan reklámokra gondolok, ahol szándékosan az volt a cél, hogy az adott kifejezés vagy szófordulat minél jobban beleégjen az emberek tudatalattijába. Én minél inkább azon vagyok, hogy elfelejtsem, más pedig még viccesnek is érzi magát, hogy ezt hajtogatja. Sajnos nem nagyon jutnak spontán az eszembe ilyenek, de próbálok egy párat elétek tárni:
"Köszönjük, Emese"
"De miéééért"?
Kasszás Erzsi....
"Nem baj, anyu úgyis Perwollal mos"
Köhögéskor: "Robitussin"
"Én úgy mondom, hogy omlósz"
Ti nem érzitek magatokat kellemetlenül, amikor ilyet hallotok, vagy olvastok?
"Titetek nem irritál, ha valaki a köznyelvben reklámokból idéz, azzal kapcsolatos szófordulatot használ?"
Nem.
"Én minél inkább azon vagyok, hogy elfelejtsem, más pedig még viccesnek is érzi magát, hogy ezt hajtogatja."
Hát ja, az emberek elég sokszínűek :)
"Ti nem érzitek magatokat kellemetlenül, amikor ilyet hallotok, vagy olvastok?"
Én egyáltalán nem. Te miért érzed magad kellemetlenül, mikor ilyet hallasz?
"Ez a sokszínűség jele lenne? Az, hogy a média által a torkán lenyomott dolgokat tudja csak ismételgetni a köznyelvben?"
Szerintem nagyon negatív vagy, túldramatizálod a helyzetet. Én még soha senkivel nem találkoztam, aki kizárólag reklámszlogenekkel operált volna a mondanivalójában. Azzal meg hogy olykor használ ilyeneket, szerintem semmi baj sincs, ő ezzel színesíti a mondanivalóját. Arról nem ő tehet, hogy neked nem tetszenek az általa használt színek.
Általában azért használják az emberek ezeket a szlogeneket, mert egy adott szituációban vicces(nek tűnik).
Természetesen, előfordul, hogy egy embernek rossz a humorérzéke, és nem vicces, ahogyan vagy amikor idézi a reklámot, ez idegesítő. De ugyanilyen idegesítő az is, ha egyéb módon, reklámszlogenek nélkül próbál poénkodni, és csak ő tartja viccesnek, amit mond.
A másik variáció meg az, ha a szlogen egy adott helyzetben valóban humoros, csak a hallgatónak nincs humorérzéke.
Egy jelentéstöbbletet is át lehet ilyen reklámmal adni.
Pl. a reklámból jól tudja mindenki, hogy Emese egy állandóan ostobaságokat mondó nő, ezért ha valaki ezt írja neked, hogy "Köszönjük, Emese", akkor az gyakorlatilag a lehülyézés finomabb formája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!