Telefonos hívásoknál mi a (hivatalos) bejelentkezés? Miért kell/kellett bejelentkezni?
https://www.youtube.com/watch?v=k7gyAJBvfxM
Ebben a netre kikerült hanganyagban a női hangú férfi (csak nekem tűnik tisztára úgy, mintha egy >középkorú nő lenne a vonal szitkozódó végén?) azzal cs¤szegeti szegény tudakozós óradíjjas ügyfélfogadót, mert nem volt meg a részéről a formális bejelentkezés.
De azt sehol se találom a neten, hogy ennek a menete tulajdonképpen mi is! :/ Pedig már igazán érdekelne, hogy mi is ez a bejelentkezés, amit a szitkozódó ürge szerint ennyire kiakasztó volt elhagyni.
(Az a része világos, hogy a hívott félnek elvileg mondania kell a telefonszámát, ha vezetékesről hívják, bár szerintem ezt Angliában inkább betartják, mint itt Magyarországon ; de az előbbi bejelentkezős része nem.)
Amúgy meg : 117-12-00 ??? Ez a telefonszám itt helyi viszonyok között kissé furcsán hat... vagy ez egy teljesen lehetséges magyarországi hívószám? Vagy ha nem, akkor hogy....
Nő volt a betelefonáló, azért is rágott be annyira, a tudakozós következetesen uramozta, én sem gondoltam volna, hogy nem férfi.
Úgy rémlik részegen hívta fel és összekeverte a hívott tudakozót valami mással, ahol szokás volt a "bejelentkezés", de lehet, hogy ez is csak valami kitaláció, amit olvastam valahol.
Készült erről egy riport is:
Meghallgattam újra a "klasszikust". Ott volt a probléma, hogy nem a tudakozót, hanem annak valami reklamációs részlegét hívta fel. A tudakozónál lehetett valami kódszáma annak aki ott felvette, itt meg nem volt ilyesmi.
A kódszám gondolom arra szolgált, hogy panasz esetén azonosítható legyen.
Nem teljesen értem : magyarán ha én valamely tudakozó valamilyen szolgáltatási részlegét hívom, akkor a kapcsolat felállása után az ügyfélfogadónak elsőre automatikusan mondania kell a kiosztott kódszámát, hogy ha ott valamilyen "sérelem" érne, akkor a panaszrészlegnél akár személy szerint azonosítani tudják belülről? Vagy hogy van ez?
És ami számomra furcsa, hogy ez ennyire triviális kell legyen, hogy ezért ilyen - számunkra vicces, szegény dolgozó számára már fárasztó - módon széjjelszidja az ügyfélfogadót? Ez minden hivatali intézménynél így kéne hogy menjen.
Mert ha én pl. megpróbálok visszaemlékezni, egy olyan esetet nem tudnék említeni, amikor ezt megtették volna, pedig már én is hívtam ilyen számokat, engem is hívtak ilyen számokról/intézményekből.
Azoknál a hülye reklámoknál és mondvacsinált teszetosza telefonos felméréseknél végképp nincs semmi bejelentkezés, semmi arról, hogy ki, milyen névvel vagy aliassal, vagy honnét, vagy milyen számról hívott. Még az se, hogy Ő kit hívott, úgy a közepébe vágnak, amit én magánemberként még ismerősökkel szemben sem engedek meg magamnak vezetékes telefonról.
Azokkal játszhatta volna el ez a nő/férfi - ki tudja, ha a Fókusz mond valamit, és én arról AZ ELŐTT, mielőtt mondaná, meg voltam róla győződve, akkor onnét tudom, hogy mégis csak tévedtem, mert a Fókusz azt mondja, hogy jól sejtettem.
Azt meg még mindig nem értem, hogy egyessel hogy kezdődhet telefonszám?? :O A +1 a Wiki szerint az USA hívószáma, akkor az hogy kerülne a MATÁV-hoz, vagy kitudjamilyen magyar hivatalhoz. Ráadásul a MATÁV színtiszta Magyar hivatal, ha jól sejtem, ezért M-el kezdődik a rövidítés, nem?
Nem hívtam soha tudakozót, csak a beszélgetésből szűrtem le, hogy kb ez lehetett a rendszer. Akkor és ott. Ez egy régi felvétel.
Az 1-el kezdődő számon végképp nem értem mi a furcsa számodra. Minden vezetékes budapesti szám 1-el kezdődik. Az a körzetszáma.
MATÁV? Nem is létezik már szerintem.
Csak h akkor rovidre zarjuk a telefon szam kerdest.
Induljunk mondjuk a 80as evek kozepetol.
akkoriban 6 szamjegyu budapesti telefon szamok voltak meg.
Vagyis egy full budapesti szam igy nezett ki: +36-1-123-456
Aztan elfogyadoztak a szamok ekkor lett 7 szamjegyu a telefonszam (+36-1-112-34-56) - ez meg az analog telefonkozpontok kora, pont ateltem a mi telefonszamunk is egyik naprol a masikra kapott egy egyest maga ele es hetszamjegyu lett (1989 szeptember 2-től)
Majd mikor bejottek a digitalis telefonkozpontok, jelentek meg a 2-essel 3-assal stb. kezdodo budapesti szamok is. 90es evek kozepetol kb.
talan igy ertheto a telefonszam problema.
Így kb. érthető.
De amúgy én abban a hitben voltam, hogy a vezetékes telefonos kommunikáció még most is átlagban analóg. De akkor ezek szerint kiderült az is, hogy nem...
bizony bizony, emlekezzunk csak a betelefonalos musorok fejlodesere
:
az regieknel - elvileg itt a jatekos iranyitott telefonon keresztul, bemondassal (pl.: BUMM c. szilveszteri jatek), vagy, kitelepitett technikaval (elektor kalandor) -->analog kozpontok, illetve a "pulse" uzemmod. amikor hiaba volt nyomogombos telefonod hivott szamot ugy azonositotta be a kozpont hogy mennyi ideig "recsegett" a tarcsazo. nem kell tul oregnek lenni arra, hogy emlekezzunk amikor villamgyorsan tarcsaztunk utana fel percig hallgattuk ahogy tarcsaz.
-aztan digit korszak; "tone" uzemmod, adott szamokhoz kulonbozo hangmagasag (ezt hallod most is) - pont az elektor kalandor Tibi bàval volt az a jatek, ahol ez a valtas a musor alatt lezajlott, indulaskor meg a TV techmikusai mentek ki az elore megbeszelt jatekosokhoz a konzollal, a vegefele mar a sajat telefongomjaikkal ugraltattak Mariot a juzerek.
wiki:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!