A vásárlók egy része miért csinálja ezt?
Egyetlen kis helyiségből álló üzletben vagyok pénztáros/eladó. Próbálok illedelmes lenni és köszönök a betérőknek mindig, viszont sokszor azt tapasztalatom, hogy ők semmibe néznek és szótlanul elkezdenek bolyongani a polcok között. Ha megkérdezem, hogy segíthetek-e valamiben, akkor néha van, hogy még olyankor is teljesen némák maradnak és nézelődnek tovább, aztán szó nélkül kimennek az üzletből.
Én úgy gondolom, hogy ez bunkóság és egyszerűen nem értem, hogy miért csinálják ezt. Azt mondom, ha egy nagyobb üzlet vagyunk, amit jól be lehet járni és emiatt átkiabálás nélkül nem lehetne kommunikálni, akkor még csak-csak, de így, hogy végig szem előtt vannak a betérők és van kemény 6 db. kis méretű, ami felett is el lehet látni simán...
Én például utálom, ha segíteni akarnak az eladók. Plázában be se megyek olyan boltba, ahol látom, hogy sehol egy vevő, csak 3 unatkozó eladó, és mind rámvetné magát.
Egy jónapot bőven elég, aztán majd úgyis szól, ha akar valamit. Az emberek nagy többsége nem csevegni ugrik be egy kisboltba.
Viseld el.
Neked ez a munkád, ők meg lehetnek neveletlenek, ha akarnak.
Ne erőltesd magad rájuk. Ha nekik nem kell segítség, akkor nem kell.
Az, hogy nem köszönnek, sima parasztság. De én például nem szeretem, amikor az eladó segíteni akar, mert pontosan tudom, miért megyek a boltba, és nem szeretem, ha valaki más ott liheg a sarkamban. Ne vedd magadra! Más, ha valakin látszik, hogy el van merülve a gondolataiba vagy fejhallgató van rajta, kifejezetten zavaró lehet a túlzott segítőkészség. És az is, hogy tapasztalat alapján, az eladó állandóan segíteni akar, de sosincs ott, amikor fizetni szeretne a kedves vevő, ezt se vedd magadra!
Még más, kis üzlet, művészbolt, ahova diákként gyakran betértünk, az eladó kérdezte, hogy mit kérünk, mondtunk, mire mondta, hogy nincs, erre mi odasétáltunk a polchoz, és felmutattuk, ez az, amit keresünk. Sokadik rossz tapasztalat után az ember bunkónak kinéző viselkedést veszt fel.
Köszönöm szépen.
Igen, nemrég kezdtem.
Számomra azért furcsa ez a helyzet, mert most lelövöm, vidéki informatika bolt vagyunk és a legtöbb termék csak rendeléssel érhető el.
Ha valamit keres a vásárló, akkor szerintem evidens lenne, hogy odajön a pulthoz és kérdez, ahelyett, hogy szó nélkül nekiáll téblábolni, majd távozik, de legalább köszönni illene legalább, ha nincs is vásárlási szándéka.
Egyedül vagyok a boltban (kollégák háttérben dolgoznak általában) és szerintem van annyira "családias" a légkör, hogy ne vegyük egymást semmibe. Érdekes, hogy velem egykorúak általában köszönnek, csak a nálam idősebbek nem, mintha sértő lenne számukra, hogy egy fiatal áll a pult mögött. De lehet, hogy én gondolom túl.
A múlt héten is bejött egy hölgy, mellette a fiával. Én köszöntem, megkérdeztem miben segíthetek. Ő tárgyilagosan közölte köszönés nélkül, hogy mire van szüksége, mondom neki tudunk rendelni, mert ekkora hosszban (kábelre volt szüksége) nem tartunk raktáron. Erre odafordult a fiához és mondja neki, hogy gyere megnézzük máshol, majd kiviharzottak. Én értem, hogy neki azonnal kellett volna kábel, de azért illett volna legalább annyit mondani, hogy hát akkor jó, köszöni, megnézik máshol vagy valami, nem? Mikor mondtam neki, hogy rendelni tudunk csak, úgy elfordult tőlem, mintha valami robot lennék, ami kiírt egy hibaüzenetet.
A példádban említett "hölgy" kifejezetten bunkó, ne vedd magadra.
Egyébként felénk - nem MO - az a normális, hogy az eladó köszön - vevö visszaköszön - eladó megkérdezi, hoyg segíthet-e - vevö vagy azt monda, hogy körülnéz: ekkor az eladó hagyja, hogy nézelödjön vagy közli, hogy X terméket keresi, az eladó meg segít neki.Ha a vevö végzett, elköszön az eladótól, az visszaköszön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!