Olajfestéshez tanácsok?
Az alapozott vásznat is érdemes lealapozni. No persze csak akkor ha mondjuk minél élethűbbet szeretnél festeni. A lágy hiperralisztikus kidolgozást lehetlenné teszi a mély textúra. Éppen ezért érdemes valami olcsó vászont venni és arra legalább 3 rétegben (3 száradás) Gessot felvinni. Egészen addig amíg nem válik bársonyossá a felület.
A lényeg a különböző technikák elsajátítása. Pld. van a Wet on wet ami azt jelenti nem vársz száradást hanem még a fehér vászont is lekened fehérrel vagy éppen olyan színnel ami a megfelelő hatást hozza. Ez egyben a leg könnyebb és a leg nehezebb is. De kezdéshez mindenképp ezt ajánlom. Plusz youtubon keress rá Bob Rossra és csináld amit Ő. Ez azért fontos mert oltári jó figura és általa megszereted a festést. Nem görcsölsz hanem lazán festesz. A lényege pedig, hogy nem Te festesz hanem hagyod, hogy az ecset fessen. Ugye Minden ecset más és elég meglepő nyomokat hagy. Főleg ha raksz rá anyagot bőven. Sokkal szebb dolgokat lehet csinálni főleg ami a természetfestést illeti ecset nyomokkal mint szöszmötöléssel. A siker élmény borzasztó fontos. Aztán ha megtanultál magadnak örömet szerezni akkor jöhet a komolyabb része a dolognak. Nagyon fontos, hogy NE görcsölj. Csak lazán. Színkeveréshez a legjobb tanács amit lehet adni az, hogy Mindig élő előtted lévő dolgot keverj ki!!! Ergo bőrszín kikeverése: Váalasztasz egy színt ami a legjobban hasonlít a kis kezedre és "megszugerálod" milyen szín kellene hozzá szerinted, hogy jobban hasonlítson. Ez teljes mértékig adottság része a dolognak. Speciel így kéne tehetségeket is keresni.. Valaki a büdös életbe nem kever olyat mint a keze valaki közel valaki még közelebb jut hozzá és vannak zsenik vagy inkább nevezzük abszolút szín látásnak, akik kezdőként is pár perc alatt kikeverik..
Ugyanez vonatkozik pld. zöld színek kikeverésére. Nem a monitort meg a tv -t bámulod hanem szépen kimész azt tépsz füvet laput vagy ami van... beviszed és megpróbálsz minél közelebb jutni a színéhez.
Természet festéshez a kövi színeket ajánlom. Cad yellow, sap green, égetett sienna és umbra, sima sienna és umbra, Light okker, deep okker, pthalo kék, párizs kék, cerulian kék, permanent zöld, Van dyke brauwn (earth brawn), payne grey Titánfehérből kb négyszeres mennyiség kell. Abból vannak nagyobb kiszerelések is direkt. Mondjuk mindenből csak a magyaroknak nincs rá zs.
Permanent piros és a karmazsinvörös sem árt, cadmium piros. Természetfestésnél szerintem a karmazsinvörös a legfontosabb. Crimson lake a másik neve. Kraplak. Amúgy elvileg csend életekkel kellene ketdeni ugye. Már csak a színkeverés miatt is. Ugye auz sem fényképről. A festészet az valahol a valóság előtti tisztelgés. Fontos, hogy amikor tudsz valóságot fess legrosszabb esetben ugye fényképet. Személy szerint óva intem az embereket a másolástól. Azért jó egy Bob Ross tól tanulni mert ott nem másolsz. Esetleg magát a kompozíciót.
Akkor leszel jó festő ha el tudod dönteni mikor van kész valami. Valamint észreveszed a szépséget.
Ami nagyon fontos még és nehéz, hogy megismerd a színárnyalatokat. Ergo ha nagy nehezen kikeversz egy színt akkor ismerd fel hol szerepelnek még pont olyan vagy ahhoz közeli színárnyalatok a képeden. Haladóként logikailag is megterveznek emberek képeket. Ergo úgy keverik a színeket, hogy előre tudják majd milyen színek kellenek miből mit lehet keverni és ehhez mérten rakják fel az első színt. Bár szerintem ez talán nem számít bele a mű végső minőségébe de abba, hogy mennyi idő alatt készül és abba, hogy mennyi mindent kensz össze nagyon. :-)
Jobb is, hogy nem számít mert akkor logika is kéne egy jó festőnek. Ezzel szemben van egy csomó logikátlan festő aki szebbet fest és ez így van jól szerintem. Lényeg az ízlés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!