Monet! Tavirózsák vagy A Zöldruhás nő?















Emberek, itt nem arról van szó hogy szép-e vagy tetszik-e.
Művészettöréneti szempontból azért jelentősebb, mert új.
Akkor, és az előtt ilyet még senki nem csinált. A színek nem a vásznon, hanem a fejedben keverednek, állnak össze.
Ezt a technikát a mai napig használják.
Tudod hol? A nyomtatásban.
Ezen kívül egészen eddig nem volt szokás kiülni a vászonnal a természetbe. Az emberek mesterséges közegben, mesterséges fényeket festettek. Az az ötlet, hogy mi lenne ha azt festeném amit tényleg látok, az forradalmi volt.
Mostanra persze már alap, hogy az embert kizavarja a festészet tanár tájképet festeni és nem fejből próbálsz emlékezni.
Utólag persze én is fel tudom találni a kereket, a szeletelt kenyeret meg a spanyol viaszt, 2019ben tök jó, hogy te is tudsz impresszionista képeket festeni. a technika maga nem olyan nehéz.
Ez kb olyan mintha valaki azon rinyálna, hogy miért kell Edisont ajnározni, a villanykörte csúnyább mint a gyertyafény.
Igen, lehet hogy gyertyafény szép, de macerás, és csomó szituációban nem praktikus. Egy csomó minden vált hirtelen biztonságosabbá, egyszerűbbé, megváltozott tőle a világ.
Élvezheted te ettől még a gyertyafényes vacsorádat vagy kádfürdődet? Természetesen. Napi szinten praktikusabb-e nem nyít láng mellett pl. autót szerelni? Egyértelműen.
És azóta már van korszerűbb izzó, már van ledes meg halogén meg energiatakarékos. Már továbbhaladtunk, és továbbfejlesztettük a találmányt. A művészeti technikákat, ecsetkezelést is már ezerszer forradalmasították, szétszedték, újrarágták és felkérődzték, és újból forradalmasították.
De ettől még az impresszionalizmus akkoriban egy újítás volt.
A zöldruhás nő is esztétikai érték, és élvezzed nyugodtan.










1-es:
"Ezen kívül egészen eddig nem volt szokás kiülni a vászonnal a természetbe. Az emberek mesterséges közegben, mesterséges fényeket festettek. Az az ötlet, hogy mi lenne ha azt festeném amit tényleg látok, az forradalmi volt."
Igen, ez volt a lényeg, hogy a plein air tette lehetővé az impresszionalizmust. Anélkül, hogy a szabadban változó fények mint faktor megjelentek volna, nem jöhetett volna létre egy benyomásokra, akkor és ott jellemző tényezőkre alapuló irányzat.
Bocsi ha nem volt tiszta, próbálok nem idegen szavakat használni, hogy mindenki értse.
Szóval az idegen nyelvet nem beszélők kedvéért:
impresszionalizmus - benyomásokra, személyes értelmezésre alapuló stílus. azért hívják így mert Claude Monet, Impression, Soleil levant (nafelkelte impressziója/benyomása) című kép köré csődült oda mindenki más aki ilyesmin dolgozott akkoriban.
plein air - szabadtéri festészet





"Ezen kívül egészen eddig nem volt szokás kiülni a vászonnal a természetbe. Az emberek mesterséges közegben, mesterséges fényeket festettek. Az az ötlet, hogy mi lenne ha azt festeném amit tényleg látok, az forradalmi volt."
bocsi ez azt sugallta, hogy a tavitrózsa azért ennyire szenzációs, mert impr. és impr. előtt nem festettek a szabadban, én erre reagáltam, mert hogy festettek,
nem kell itt idegen szavak magyarázatával fellengzősködni :)















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!