Rajzolásnál hogyan csináljak árnyékokat?
Mármint megy az árnyék készítés.
De egy csomó más rajzon azt látom hogy a fekete fekete, és így tovább, én meg egyszerűen nem tudok tiszta feketét csinálni, csak erős szürkét.
Vagy nagyon márkás ceruza kell hozzá? vagy filccel, csinálják az ilyet?
Vagy vegyítve a ceruzát a filccel, mert ugye a filccel meg minden csak fekete lenne.
Szóval mivel csinálják a tiszta fekete színeket, rajzolásnál?
Először is tisztességes papír és szén/ceruza/tinta kell.
Igazából tök mindegy, az a lényeg hogy tudd mi a legsötétebb amit az adott médium elbír. Ezek után keresd meg a legvilágosabbat. Aztán ezek közé tegyél be annyi köztes árnyalatot amennyit tudsz.
Kb így fog kinézni:
Aztán elemezd a rajzolandó témát. Mi a legvilágosabb érték? Mi a legsötétebb? Mi a legsötétebbtől eggyel világosabb? Kettővel? Néggyel?
Egy jól megvilágított modell esetében sokféle érték van, világos, sötét, és jó sok közép. Éles, kemény fények, tükröződő felületek. Matt, puha fények. A sötétebb részek is érdekesek, látsz bennük részleteket.
Tehát ennél a stációnál kb ez van:
Aztán ha tiszta hogy hol a sötét, hol a világos, akkor lehet finomítani. Túldolgozni nem szabad, ami nem érdekes művészeti szempontból azt nem kell feltétlen kidolgozni.
Pl itt az inget:
vagy itt a haj:
A kidolgozott részek érdekessé teszik a rajzot, míg a vázlatosan hagyott részek hagyják a képet lélegezni.
Ezek után jó ötlet kivenni 4-5 random ceruzát/festéket és ezekkel csinálni egy portrét. Melyik a legsötétebb? Az a "feketéd". Melyik a legvilágosabb? Az lesz az erős fény. A többi sorrendben.
"Először is tisztességes papír és szén/ceruza/tinta kell. "
Értsd: nem fénymásoló papír és a matekórás ceruzád.
Ha mondjuk van egy HB, Egy B, egy 2B, egy 4B ceruzád az már jó.
És egy papír ami jól veszi fel a ceruzát és szenet, tehát vastag, textúrált és jó nagy hogy legyen hely kísérletezni.
Bár mi egyetem alatt kenyérpapíron gyakoroltunk, szóval akarás kérdése.
Szénből is van puhább és keményebb, mindkettő kelleni fog. Illetve természetes szénnél van olyan hogy az az egy ág máshogy égett el, szóval bizonyos részei puhák, mások kemények.
Ha a fekete nem 100% fekete az nem baj. Az a fő, hogy jó sok árnyalat legyen a legsötétebb és a legvilágosabb között.
Szia!
Egyet ne felejts el;
A legnagyobb hiba amit még nagy "rajzolók" is elkövetnek, s az előttem szóló sem emelt ki: hogy amikor valami sötétebb, akkor azt nem úgy érjük el, hogy erősebben rányomjuk a ceruzát /szenet a papírra. Így TILOS rajzolni/ árnyékot csinálni.
Egyenletes erővel nyomjuk rá a ceruzát a leghalovanyabb részén és a legsotetebb részén is a rajzon. Azt, hogy igazan sötét legyen, azt azzal éred el, hogy addig hálózod/ addig satírozod, amig kellően sötét nem lesz.
Szimplán ahogy folyamatosan keresed a megfelelő vonalakat a rajzodon, az árnyékra figyelve bizonyos helyeken tovább "satírozol" amíg ki nem formálódik aminek ki kell
oh, oké.. Köszi a válaszokat.
Bár nem csak az árnyékok érdekeltek hanem a nagy kontraszt különbség. De akkor minél finomabb ceruza kell ahogy leszűrtem+satírozás. :D
Mert amúgy normál képeket szoktam lerajzolni, és vannak olyan részletek ami teljesen sötét, fekete. És nem nagyon sikerült még ugyan azt a kivehetetlen részletű, és teljesen fekete hatást vissza adni. ugyebár mindig maradt az éppen csak eltérően sötét szürkés rész. De akkor próbálok beszerezni jó ceruzákat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!