Ha valamilyen művészeti alkotás mögött pénz, intézmény, vagy cég vagy bármi van, az miért veszti el a függetlenségét? Miért lesz kicsit kommersz?
Még ha valamilyen alkotás alapvetően jó is, akkor is lesznek benne olyan elemek, amik valahogy elcseszik.
Ez a művészek számlájára írható, vagy a finanszírozók várják el, hogy valahogy simuljon hozzá a "középen álló" popkultúrához az adott művészeti alkotás.
És itt most direkt nem a szemétkultúráról beszélek, mert azok ugye szVrok. Hanem az értékesebb dolgokról, amiket mintha valahogy kötelező lenne egy kicsit elcseszni.
Szerintem,ha valami pénzért készül,akkor a biztonságra törekszik és a populista jegyek mutatkoznak benne, egyfajta produktummá válik.
Ha magadnak csinálsz valamit, akkor azért csinálod,hogy olyan legyen,amilyennek elképzelted, és nem a költséghatékonyság a cél és az,hogy x embernek tetszen.
(szerintem)
Ez azért jóval bonyolultabb, mint a fenti hozzászólók írják.
A minőség nem egyenlő érthetetlenség. Nem attól jó valami, hogy elvont. És nem attól rossz, hogy érthető, és megszólít több embert...
Attól jó valami, hogy képes az adott mesterséget magas fokon művelni, plusz valami újat, egyedit hozzáadni.
A gyakorlati dolgokat nézve nem mindegy, hogyan van pénz a rendszerben. Más, ha állami támogatás, megint más, ha mecénások vannak, megint más ha a produktum eladásáról van szó és arra kap esélyt az alkotó.
Ha eladás a lényeg, akkor van egy sáv, amiből nem érdemes kilógni: "légy eredeti, de még befogadható". Ezek a művek a legsikeresebbek. És ha neve lesz a művésznek, utána érdemes a nagyon eredeti dolgait elővenni, mert már hisznek benne, és megveszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!