Ti hogy világítjátok meg a rajzokat és mivel fotózzátok hogy a színük ne tompuljon?
Én mindig utólag variálok képszerkesztőben; erre a titokra még nem jöttem rá - kivéve a síkágyas szkenner A/4 vagy kisebb rajzok esetén, de sokszor még azon is kell finomhangolni.
Illetve ha természetes napfénynél fotózom hagyva mögötte hátteret (kényelmes távolságból hatalmas felbontással), akkor előfordul, hogy egész tűrhető, és csak crop-olni kell.
A velour papírra festett pasztellképeim fotóin sokszor az utómunka sem segít.
Borzasztó egyszerű. A legtöbb középkatos gépben is már van saját fehéregyensúly lehetőség. Ez annyit tesz, hogy bármilyen beállítással lefotózol telibe egy ugyanolyan színű lapot, mint ami a rajzon a fehér (értelemszerűen egy egyszerű nyomtatópapírra készült raznál egy nyomtatópapír lesz a fehér alapja) majd ezt a képet adod meg a gépnek referenciafehérnek. Ezután nincs más dolgod, mint ugyanazokkal a beállításokkal, mint amivel elkészítetted a referenciaképet, megcsinálod a fényképet a rajzról, és voilá, a fehér az fehér :)
Abban az esetben, ha csak kis kompakt géped van, esetleg telefonnal fotózol, ott fotóbótban is van fehéregyensúly beállítás, nyilván ott arra a pontra kattintasz, ami szerinted fehér, és ez alapján fogja behúzni a színeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!