Miért volt régen hatékonyabb az irodalomoktatás és ma miért nem az? A megváltozott gyerekanyag az oka?
Figyelt kérdés
2015. jan. 20. 23:35
11/15 anonim válasza:
Mit értesz hatékonyság alatt? Hogy a gyerekek régen betéve tudták a költők, írók életrajzait? Mert ennek nincs sok értelme, nem szerettette meg az olvasást az emberekkel ez a módszer, és még az érzelmi intelligenciájuk sem nőtt, holott némi érzékenység szükségeltetik a legtöbb mű megértéséhez. Ma a tanárok sokkal lazábban kezelik a tárgyi tudást; csak azért tartják szükségesnek, hogy a tanuló ismerje a mű keletkezési körülményeit. Ellenben nagyobb hangsúlyt fektetnek a kreativitásra és az önkifejezés módjának fejlesztésére. Ezek azok a kompetenciák, amik önbizalmat adnak és gyakorlatban is hasznosíthatók az emberek számára, nem a számadatok.
12/15 anonim válasza:
A 7. számú hozzászólásommal mi a baj?
13/15 A kérdező kommentje:
Jól látod. Valóban nem kell betéve tudni írók, költők életrajzát csak a faktuális dolgokat. Az irodalmat ne azért szeressük, mert kötelező tárgynak számít, hanem mert gondolkodásra nevel, rejtett kapukat nyit meg. Azokat a regényeket, verseket, drámákat szeretem legjobban, melyek az én emocionális, morális világnézetemet mutatják meg és hasonló gondolatokra, mély lélektani dolgokra bukkanok. A hibát főként abban látom, hogy a tanárok nem mutatnak rá arra a jelen korban egy adott szöveg hogyan hatolhat be a tudatba.
2015. jan. 21. 23:24
14/15 anonim válasza:
Szerintem az is gond, hogy a mai emberek kevésbé foglalkoznak mélyebb lelki dolgokkal, mármint érzelmileg "gyengébbek". Volt pár jó tanárom, akik tényleg próbálták elmagyarázni, hogy pl. Tóth Árpád Esti Sugárkoszorúja miről is szól, mit akar átadni. Nem nagyon vették a lapot a diákok. Nem tudom, 100 éve mennyire fogta meg az embereket, de a mai embernek valahogy nehezebben jut el a lelkéig. (Tudom, nagy szavak, de nem tudom jobban megfogalmazni.)
15/15 A kérdező kommentje:
Mire gondoltam amikor azt írtam régebben. Akár ezelőtt 30-40 évvel. Szabó Magda tanítványa egyszer úgy emlékezett vissza rá, hogy mennyire várták az óráit és mennyire lelkesek voltak. Ez már egy másik kor, más (de)generáció. Az semmi, hogy a humán tudományok nem érdeklik a diákokat, de sajnos a nyelvek sem és a bejárási morállal is súlyos problémák adódnak/adódtak. Vajon miért? Jól írja az egyik válaszoló az új médiumok elterjedése miatt a könyv vesztett egyeduralmából és nem úgy olvassák (ha olvassák) az emberek a regényeket mint esti foglalatosság.
2015. jan. 22. 10:24
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!