Rajz egyiptomi szimbólummal. Milyen rajzeszközt ajánlotok?
Semmiképpen nem zsírkréta, annak semmi köze az egyiptomi technikákhoz. Enkausztika az inkább görögös-bizánci, sok kellék kell hozzá, szerintem hagyjad.
Mártós tust ajánlanék és valami egyedi, sárgás papírt. Ilyenn nádtollat 100-200 forintért vehetsz, ezzel könnyű dolgod lesz: [link]
Emellett akvarellel is festhesz, ha nem is falra, de mondjuk lecsiszolt és lemeszelt falapkára.
Ügyelj az egyiptomi árbázolásra, mert szigorú szabályai vannak.
A kéket csak módjával, az drága volt. A földszínek, fehér fekete a dominánsak, hiszen ez a legolcsóbb.
pár hiteles, eredeti kép:
Jesszus, most olvastam végig az első válaszolót.
Hát, remélem kedves első hatalmas bukás művtöriből és rajzból.
Először is:
-a színeikről fogalmad sincs.
-az olajfesték csak az 1500-as években lett feltalálva, az ókori egyiptomban nem létezett
-a zsírkréta szintén modern találmány, '44ben szabadalmaztatták.
-az egyiptomiak matt, átlátszó felületeket készítettek. Amiket te ajánlassz, azok csillogó és fedő technikák, ezzekel nem fogsz egyiptomi hatást elérni
Összeségében gratulálok, ettől elcsépeltebb megoldás már csak az airbrush lett volna.
Idefigyelj te 83-as!
A kérdésben nem az szerepelt, hogy olyannak kell lennie, mintha korabeli készítésű lenne, hanem az, hogy hangulata legyen egyiptomi, és a szimbólumok legyenek onnan származóak!
Tehát elegendő, ha magad elé képzeled (ha egyáltalán láttál már valahol) egyiptomi piramisrajzokat és egyéb helyen fellelt maradványokat, és visszaidézed az alapszíneket, motívumokat!
Ennyi erővel az eredeti összetételű festékekkel kellene kifestened a képeket, akkor viszont te is hiába ajálgatsz a kérdezőnek akármi mai készítésű, összetételű festéket!
Úgy hogy te sem van valami észlény!!!!!
Amit én ajánlottam, az a leginkább megfizethető, és a korabeli technikákhoz leginkább hasonlító megoldás. Hasonló technikával mindig könnyebb hasonló hatást elérni. Aki akar, megpróbálhat széllel szemben hugyozni, de nem érdemes. Az egyiptomi hangulatú képek lényege a matt földszínek, és a ritkán megjelenő arany kontrasztja, valamint az erős kontúrok.
Arról nem is beszélve, hogy szerintem (a kérdésből ítélve) még gimis a kérdező. Az olajfesték, ami ehhez kéne, nagyjából tubusonként 2-3000 ft, festőszer, külön ecsetszett kell hozzá és higítógőzben kell mosogatni utána, valamint a kép legalább 2-8 hét alatt szárad. A száradási idő alatt mindet összefog, ha textilre kerül nem jön ki, és tűzveszélyes a gőze, ami mendenben ott marad. A festők műhelyében azért tilos a dohányzás, mert az olajfesték beleeszi magát minden textíliába, és évekig tűzveszélyes marad.
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?
A színezett tus 3-400 ft/üvegcse, vízzel oldható, nincsenek mérgező és tűzveszélyes gőzei, és viszonylag egyszerűen kezelhető mind ecsettel, mind mártós tollal. Könnyű belőle egyenletes felületet kialakítani és maximum fél óra alatt megszárad.
Az akvarellt azért mondtam, mert ez 70-80%ban hasonlít az akkori festékekre és széles körben elérhető. Mivel tömben van, nem valószínű, hogy összekeni a ruhát.
(Egyébként művészellátóban lehet kapni tört föld- és ásványpigmentet, amit egyszerű tojássárgájával elkeverve autentikus ókori festéket kapsz. Ezt csak amiatt nem ajánlottam, mert habár gyögyörű színei vannak, de ahol én szoktam venni, csak kilós kiszerelésben van, annyival meg egy kisebbfajta templomot is ki lehet festeni.)
Történetesen ez a szakmám, elég sokat dolgozok ilyen anyagokkal, és idegesít, ha valaki olyan osztja róla az észt, akinek láthatólag fogalma sincs róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!