Szerintetek ez a rajz egy 5 éves gyerektől átlagos, megüti a mércét vagy jobb, mint ami ennyi idősen várható egy gyerektől?
Lányom 3 éves kora óta sokat fest, rajzol, és jövőre nagycsoportos lesz. El kell gondolkodni arról, hova menjen majd suliba. Van itt nálunk képzőművészeti ált. suli, de nem tudom, hogy érdemes-e ebbe az irányba terelni...
Köszönöm!
a rajz (pályamű): [link]
Nagyon ügyes, és ha tényleg az ő gondolatai a kép feletti sorok, akkor nagyon jól fejezi ki magát, szóban is és képben is. A képzőművészeti suliban is megtanulja az alapokat, amellett viszont megtanulja formába önteni a fantáziáját.
Nem szól semmi ellene, hogy beírasd. Egy év alatt még biztosan sokat fog változni, de nem érdemes korlátozni abban, amit más dolgoknál jobban szeret.
Kb. hasonlóan rajzoltam én is oviban, jártam 3 éves koromtól rajzszakkörre is, mert nővérem járt, én meg addig hisztiztem, míg be nem irattak. Folyton rajzoltam az oviban is, otthon is. A szakkörös "bizonyítványaimba" mindig azt írták, hogy "vizuális tagozaton való továbbtanulása javasolt". (Aztán énektagozatos lettem. :)) Jártam egész 17 éves koromig szakkörre, ahol sok olyan gyerek volt, aki rajztagozatra járt suliba, és voltak köztük olyanok is, akik tulképp nem voltak ügyesebbek az átlagnál, mégsem rúgták ki őket, viszont a suli miatt igen kreatívak lettek. Szerintem ez azt mutatja, hogy felvesznek szinte bárkit, aki szeret rajzolni, nemhogy olyat ne vegyenek fel, aki még ilyen ügyes is. :)
Kérdezd meg, hogy mit szólna ahhoz, ha az iskolában jó sokat rajzolhatna? Ha ujjong, akkor hajrá!
Az unokám nagyon jól rajzolt és festett. Sok díjat is nyert. Rendes osztályba járt,de mellette szakkörbe.
Inkább a szakkört javasolnám,mert akár milyen tehetséges is a lányod,nem biztos,hogy képzőművészeti vonalon tud tovább menni. Arról nem is beszélve,hogy ebből nem lehet megélni.
A Képzőművészeti iskolákban általában gyengébb az egyéb tárgyak tanítása. Ez a továbbtanulásnál hátrány lehet.
Érdeklődd meg először a lehetőségeket,és azután döntsetek.
Nem vagyok igazán kompetens a témába, csak egy vélemény, ha érdekel. :)
Én is a szakkört javaslom inkább.
Egyrészt valóban félő, hogy a rajz más tárgyak rovására megy... (pl. akár építészmérnök is lehet belőle, rajztehetség ugyanúgy kell hozzá, de azért kissé jobb az elhelyezkedési lehetőség)
Másrészt ha nagyon ráerőltetik, még meg is utálhatja a rajzot. Bátyám szeretett kiskorában úszni... beíratták egy kifejezetten "úszó osztályba" ... mondanom se kell, kiválóan úszik, de egyetemista koráig nem volt hajlandó uszodába/strandra menni.
Én ugyanígy jártam a németes osztállyal... egyszerűen rühellem azt a nyelvet, pedig csak kicsivel volt több német óránk mint másoknak.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat. Igen, a szakkör az valóvabn jó ötlet.
Azért gondoltam, hogy megkérdezem a véleményeket/tapasztalatokat, mert én is úgy látom,hogy a mai világban jobb, ha erősebb alapokat kap...csak ki tudja, mivel teszek jót neki. Ha - magam belátása szerint - terelem,vagy ha arrafelé engedem, amit szeret. De azt hiszem, a szakkör az egy okos aranyközépút!
Még egyszer köszönöm!
ui.: a rajzhoz tartozó komment is az ő fejecskéjéből ugrott ki! :)
már bacsánat, de én ennél 5 évesen 1000-szer jobban rajzoltam.mikor egy pályázatra beneveztek nemindulhattamn rjta mert azt hitték hogy egy rajztanár rajzolt helyettem.
bocs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!