Kik és mi alapján döntik el azt, hogy milyen filmek kerüljenek a magyar kisvárosok mozijaiba?
Vannak ezek a pl Kultik mozik és társaik és ezekre vonatkozna a kérdésem. Eléggé úgymond megszűrve megy az újabb filmek vetítése ezekben a mozikban a nagyvárosi társaikhoz képest. Hetente van mondjuk öt új filmnek a premierje és ebből egy-kettő az ami vetítésre kerül ezekben a kisebb mozikban.
Tudom, hogy egyfelöl annak is örülnünk kell, hogy legalább ezek még vannak, viszont az eléggé bosszantó, hogy egyes filmek megnézéséhez 50..60.. km-t kell utazni, ha nagyvásznon szeretnénk megtekinteni.
Miért nem lehet legalább egyszer levetíteni minden filmet mindenhol azok közül, amiknek éppen aktuálisan országos premierje van?
Miért kell napokon keresztül vetíteni minden bugyuta, agysejtpusztító szörnyűséget ezekben a mozikban, ahelyett, hogy inkább egy kicsivel szélesebbre tárnák a kulturálódási lehetőségeink palettáját?
Szerintem a mai korszerű technika mellett ez már simán megoldható lenne, hogy minden filmet legalább egyszer levetítsenek. Így is, úgy is pang az ürességtöl mindegyik mozi a kialakult gazdasági és az átalakult fogyasztási szokások miatt.
Hatalmas összegeket kell fizetni a filmek vetítési jogaiért. Ez is csak egy árucikk. Mint ahogyan a kocsiknál is van 2-3 milliós és 600 milliós is, filmeknél is eltérő a fizetendő összeg, de semmiképpen sem olcsó.
Gondolom, ez fontos szempont.
Nem a technika az akadály, hanem a pénz.
Ez jó kérdés, mert halvány lila gőzöm sincs.
Legutóbb a Dalai Lámás filmet néztem az említett szegedi moziban és hát nagyon nem kellet plusz székeket betenni a vetítésre, hogy beférjünk.
A Kultiknak vetítési helyenként kell fizetnie a jogdíjat vagy mit, vagy csak úgy kell fizetnie, mintha egy helyen vetítené az adott filmet? Mert ha ez az utóbbi eset áll fenn, akkor a nézőszám szerintem nem nagyon maradhat el az említett szegedi moziétól.
Napi eset. Van pl ez a Szegény Párák című film. Ezt vetíti a Kultik mozi, de csak a kis teremben, holott ez állítólag egy nagyon látványos produkció, megérdemelné a "maxi" körülményeket. Ezzel szemben a Harry Potter, a Kacsalábon, a Kívánság, stb folyamatosan, napokon, heteken keresztül a nagyteremben megy. Most ebben mi a logika?
Ezért fizetnek a forgalmazónak, gyártónak, mit tudom én kinek és ezzel azt üzenik nekik, hogy még több ilyeneket gyártsanak, mert erre vagyunk vevők, holott ezek a filmek már réges-régen csak gagyi baromságok. Vajon az ilyen hamis - a mozik által átküldött - üzenetek miatt gyártják futószalagon a "szemetet" a filmstúdiók?
(Most elnézést, ha az említett filmek között történetesen még Oscar-díjasok is vannak, de mondjuk nekem egyáltalán nem tudták felkelteni az érdeklődésemet.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!