Elmagyaráznátok hogyan működik egy szerep játék (RPG)?
Mármint tabletop rpg?
Én elég sok ilyet játszok, Dungeons and Dragons, M.Á.G.U.S., Vampire the Masquerade, Cyberpunk2020, Call of Chutulhu, Witcher rpg, stb.
Egy játékot megírni hosszú idő, és sokféle tudás kell hozzá.
-Irodalmi ismeretek, hogy milyen színfalak közé lehet sokféle egyedi történetet szőni.
-Statisztika, hogy a kocka dobások eredményét kalkulálva fair legyen a rendszer. Különböző kasztoknak pl kb azonos erősségűeknek, de egyedinek kell lennie.
-Ismerni kell a jelenleg létező nagyobb rendszereket, hogy ne ugyanazt csináld meg pepitában.
-Ismerni kell az rpg játékos típusokat, hogy melyik mit szeret és hogy mik a gyakori problémák.
Vannak pl játékosok akik a komplett szabálykönyvet tudják idézni, és órákat bacakszanak otthon, hogy minél táposabb kombókat játszhassanak.
Van, aki szeret ripacskodni és nem érdekli a harc. Van aki harcolni szeret, és abvan leli örömét, hogy két marék kockával dobhat...
-Ismerni kell a mesélő perspektíváját is, erősen ajánlanám hogy legyél tapasztalt GM mielőtt nekifogsz egy komplett rendszert megírni.
Ha van egy konkrét történetet ötleted, érdemes keresni egy univerzális rendszert, vagy egy olyat amiben működik.
"De a mesélő miből mesél magától?"
A mesélő mesélhet saját történetet amit ő írt, vagy mesélhet előre gyártott modulból amit valaki más megírt. Vannak club gamek, amikor nem sok sztori van, mert random emberekkel kerülsz össze, és kb gladiátor játék van.
"Mire jó a szabálykönyv- időnként belenéz a mesélő? Vagy hogy megy ez?"
A mesélő kutya kötelessége legalább annyira, ha nem jobban tudni a könvben megírt szabályokat mint a játékosai.
Persze ha valami egyedi helyzet áll elő, annak utána kell nézni, vagy pl a wildmagic táblázatot nem kell bevágni...
A szabálykönyv azért van, hogy tiszta legyen, hogy az adott világban kb mit várhatsz.
Pl mindenki tudja, hogy pl egy silence spell eléggé megnehezíti a gonosz mágus dolgát, de ettől még nincsenek feltétlen biztonságban.
A szabálykönyv leír mindent ami kellhet a játékhoz.
Élelmiszerek, fegyverek, varázstárgyak, fogadó szobák árait, különböző időjárás és egyéb viszonyok hatását a karakterekre, azt hogy melyik kasztnak mi a dolga harci szitukban, egy adott cselekmény sikere mitől függ és mennyi időe telik...
Ezeket természetesen a játék piacra kerülése előtt hosszasan tesztelték, hogy minden működjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!