Miért jobb rajzban formákban és nagyobb ívekben gondolkodni, mint vonalakban?
Az első opció könnyebb és a rajz tanárom is azt javasolta.
Viszont vonalakban szebb! Nem firkás, jobban átlátható. De nehezebb olyan vékony szinte egyvonallal rajzolni.
Figyelni kell rajz közben a tárgy szerkezetét, felépítését. Akkor lesznek pontosak, hihetőek az irányok és arányok. Ez mindig fontos, de vannak eltérő látásmódú művészek, máshogy áll össze egy-egy képe egy festő és egy grafikus típusnak.
Általában a festő típusok azok, akik úgy dolgoznak könnyebben, hogy nagyvonalúan, foltokban határolják körbe a formát, játszanak a grafit rétegzésével, mélyítik a tónusokat, nem lesz sok krix-krax segédvonal a képen, nem élesen kontrasztos a mű. A grafikus típusú művészek felskiccelik vékony vonalakkal a szerkezetet, és abból bontják ki a rajzot. Akár a fények, árnyékok logikai helyét is jelzik a körvonalakkal, majd ezeket kitöltik ceruzával szükség szerint, a formához illeszkedő keresztező satírozással. Így sokkal élesebb, durvább rajz keletkezik.
A festők szerintem jobban bánnak a szénnel, krétával (mert ezeket lehet kenni, elmosni) a grafikusokhoz jobban passzol a ceruza, a filctoll, a tinta (mert ezekhez erősebb, határozottabb mozdulatok szükségesek).
Eleg egyszeru a valasz:
Sima vonalakkal nem fogsz semmit sem rajzolni, mert nem tudsz mindent elsőre beloni. (meret, tavolsag, nagysag stb)
A firkak korrigalhatoak, kiradirozhatoak a vegen.
Ha megnezel akarmilyen muveszt mondjuk youtubon, de igazából barhol, sot meg a könyvekben is azt tanítják hogy firkakkal felterkepezed a dolgokat, aztan ugy alakitod oket, a vegen rajzolod meg csak az igazi format.
Az ember fény és árnyék alapján érzékeli a teret. A természetben a vonalak valójában csak két különböző módon fény által megvilágított (vagy megvilágítatlan) sík találkozásánál léteznek. Vagy ha mondjuk egy tarka tehén foltjairól beszélünk, ott a különböző színfoltok váltakozásánál érzékeljük őket, de valójában ott sincs vonal, csupán két színfolt találkozik.
Ha mondjuk megnézel egy képregényt, a vonalakat olyan helyekre húzzák a művészek ahol
1. egy test eltakar egy másikat pl.: féloldalas portrénál az orr beletakar az arc túlsó felébe, vagy a karakter körvonalai hiszen a karakter eltakarja a hátteret
2. élesen változnak a fényviszonyok (pl orrlyuk, szemhéjak, fül, ráncok stb)
A képregény rajzolók is irka firkával kezdenek, az emberi testet leegyszerűsítik téglatestekre, hengerekre és gömbökre, majd ha úgy vélik, hogy megfelelően helyezték el ezeket a térben, csak utána kezdik el rajzolni a részleteket. Léteznek zsenik akik a kisujjukból kirázzák az egészet és egyből papírra vetik amit rajzolni akarnak (youtubeon keress rá Kim Jung Gi-re) de ezt is ELKÉPESZTŐEN SOK tudatos gyakorlás és tanulás előzi meg. Az említett koreai úriember például szerintem kimondottan rosszul van, ha már egy órája nem rajzolt semmit.
A sok vonal rajz az interneten egy véktermék, ezeket szinte mindig irka-firka előzi meg, amit a szemlélő már nem lát.
Elég összevisszás lett a hozzászólásom de már kicist fáradt vagyok, csak hozzá akartam szólni valamit a témához. Remélem találsz benne hasznos infót.
Ahogy leírtátok + ahogy én ismerem valószínüszleg az😂
És a munka folyamatából lehetne akkor kiderítene. Mert radírozhatja is, de nem igen teszi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!