Az ukránok miért járnak olyan szakadt, öreg kocsikkal?
"Jó, elhiszem, hogy szegények, de nem igaz, hogy egy 10 éves Opelre nem tudnak összespórolni! Egy 10-15 éves használt Corsa nem vagy alig kerül többe, mint azok a 30 éves Audik meg Ladák, amikkel itt pöfögnek."
Egyrészt az ukránoknál kábé feleannyiba kerül a benya mint nálunk, szóval a legkevésbé az érdekli őket, hogy mennyit eszik a gép. Ha 6-ot, az jó, de ha 10-et, úgy is jó. Senkit nem érdekel. Ez a fogyasztásfetisizmus csak nálunk van annyira elterjedve, Európa többi országában sokkal kevésbé foglalkoznak vele, mint a magyarok. Nyugaton azért nem, mert relatíve olcsóbb a benzin, mint nálunk (reálértéken), keleten meg azért nem, mert abszolúte olcsóbb a benzin mint nálunk.
Másrészt, ezt, hogy miért nem vesznek inkább 10 éves gépet a 20 éves helyett, pontosan ugyanígy megkérdezhetné egy nyugati külföldi ember is, hogy mi magyarok miért nem inkább 3-8 éves autót veszünk, ha már használt autót veszünk, a sok leharcolt 10+ éves csotrogány helyett. Nem tudom, érted-e a párhuzamot?
Mert nálunk ár-érték arányban a 10-15 éves autók felelnek meg leginkább az állampolgárok többségének. Ezt tudjuk megfizetni, fenntartani. Ami ennél fiatalabb, az túl drága, ami meg ennél öregebb, azzal már túl sok baj van (átlagban). Pont, ahogyan a németeknél a kb. 3-8 év közötti autók, az ukránoknál meg a 15-25 közötti autók esetében. De mehetünk tovább is, pl. Kubában, vagy egyes afrikai országokban a 30 éves autó egész fiatalnak számít, sok esetben még mindig a második világháborúból ott maradt vasakat tartják életben.
Ennek elég sok és sokrétű oka van, kezdve az üzemanyagáraktól az alkatrészellátottságon át a szerelési költségekig elég sok minden beletartozik, és a gyk nem is nyújt megfelelő felületet ahhoz, hogy ezen okokat részleteiben mind feltárjuk neked. De gondolkodj el azon, amit feljebb írtam, és magad is rájöhetsz a dolgok miértjére. Főleg, ha utána is tudsz nézni, hogy mi mennyibe kerül (pl. üzemanyagárak, alkatrészárak, szerelési költségek, átlagkereset, biztosítási díjak, közbiztonság, satöbbi).
auto.ria.ua
Szemezgess :)
Magyaroszágon egy B5 Passat 500 ezer forint.
Ukrajnában ugyanez az autó 6000 dollár, azaz kb 1,6 millió.
A világon Ukrajnában a legdrágábbak a használt autók, a brutálisan magas vám miatt.
Vettem egy 2004es magyar Octaviát 700 ezerért, de az új ukrán törvények értelmében le kellett vámolni. Februárban ezt fél áron meg lehetett tenni, így az, hogy a kocsim ukrán rendszámot kapjon került 2650 dollárba, ami 742 ezer forint. Tehát a regisztráció többe került, mint maga az autó, pedig kedvezményes volt!!!
De még így is jól jártam, mert itt Ukrajnában egy 2004es Octavia 7000 dollár, ami majdnem 2 millió.
Példaként itt egy Magyarországon 700 ezres auto 2 milláért. Na ezt védd meg, mikor az átlag fizetés 40 ezer forint. Elmegy a pénz a rezsire, a gázt 1 hrivnyáról 8,55 hrivnyára emelték (igen 8x áremelés!), de kilátásban van szeptembertől a 10 hrivnyás ár is.
A villany 4x annyira drágult, a cukor, tej, kenyér 3x, a hús 2 és félszer annyi, mint 5 éve. Ez a nagy helyzet jelenleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!