Mi miatt teljesen autóellenesek olyan sokan?
Budapesti vagyok, így főváros-centrikus lesz az írásom, de csupán azért, mert ezt a várost ismerem!
--> Az autó kvázi nélkülözhetetlen betegségek esetén. Én például rákos beteg idős nénit kísérgettem kemoterápiás kezelésekre. Egy hős volt, jól bírta a tömegközlekedést, de jobb lett volna, ha már akkor lett volna autóm/jogsim és fuvarozhattam volna.
--> Egyik munkatársam tavasztól őszig szinte minden hétvégén felkerekedik a családjával és országszerte mennek programokra, strandokra. Nem kell menetrendhez igazodni, jóval olcsóbb ennyi főnek, sokkal gyorsabb, gyerekekkel praktikusabb. Az előző párkapcsolatomban sokat kirándultunk és mi tömegközlekedéssel. Hát, ütemes menetrend MÁR akkor nem létezett a távolsági vonatoknál, a menetidő horror, kényelem azokon a vonatokon semmi; a menetrendhez igazodás igen kényelmetlen volt, pl megvártuk volna az adott városban a sötétedést, de indult a vonat; a programunk után loholni kellett a vacsorázással, stb.
--> Egy ismerősömnek segítettem kisebb költözésben. Nem kellett cipekednie. Arról nem is beszélve, hogy egyik esetben tömegközlekedéssel 40 perc lett volna, autóval kb. 10 perc volt oda, visszafelé eltévedéssel együtt is 15!!
--> További időtényező: A 17. kerület széle nekem otthonról (kvázi belváros, pesti oldal) akár másfél óra is lehet, ha a busz elmegy az orrom előtt. Még nem voltam autóval ott, tippem szerint maximum 40 perc. De 45 perc alatt vidékre is odaértem, egy kis községbe.
A budapesti tömegközlekedés lassúsága hihetetlen, a 11. kerület közepéből az 1. kerület közepébe a fényes fonódó villamossal átszállás nélkül 40 perc kaputól-kapuig. Hát könyörgöm, gyalog gyorsabb.
--> Autóval szoktam vásárolni. Így a helyigényes (vécépapír), nehéz (tej) dolgokból jó sokat veszek, hétközben nem megy az időm a boltba menéssel, azt a kevés szükséges dolgot megvehetem a közelebbi, amúgy drágább boltban, mert a nagybevásárlást a hétvégén a preferált boltban letudtam és annyi mindent cipeltem, amit az autótól a kapuig alig bírtam el nőként. Arról nem is beszélve, hogy egyik bolt áruit beraktam a csomagtartóba és besétáltam a szomszédos boltba. Nem volt cirkusz, hogy hol vettem az árut, nem vihetem be....
--> A levegőszennyezésnek csak egy okozója a közlekedés (azon belül is az elavult buszok jelentősen!). Nem kevés szennyezést okoz a lakossági fűtés - én tüzetesebben is foglalkoztam a témával.
--> Ezek után jön még csak a végére, hogy a tömegközlekedés kényelmetlen. A sok alkalmazkodás, a fülledt járművel, emberek egymás intim szférájában, egymáshoz kellemetlenül közel!
Nem értem ezt a nagy autóellenességet; minden autó rossz; nem kellenek a parkolóhelyek; városi (pl. budapesti) embernek nem kell autó, stb....
Ennyi.
Én is úgy vagyok vele, hogy munkába járni lehet, hogy a dugók miatt rosszabb autóval, lehet, hogy az tényleg feleslegesen környezetszennyező, tényleg elveszi akár az ott lakók elől a parkolóhelyet (a fizetős parkolóövezet nem feltétlen butaság, védi az ott élőket valahol). De ettől még nem kell utálni az összes autóst, összes autót, összes parkolóhelyet.
Nem vagyok autóellenes, viszont jól megvagyok nélküle.
Munkába járás: 5 perc laza séta + 20 perc vonatozás.
Ez kocsival több mint 1 óra lenne.
Bevásárlás: 2 perc séta. Ha munkából jövök haza, akkor útba esik.
A belváros is 5-10 perc villamossal.
Menetrendekkel nincs problémám.
Hosszabb távolságra (pl ország másik felére) busszal járok. (Nem a nyomorgós fajtával)
Tehát nekem nincs szükségem rá, akinek kell az használja.
"--> Ezek után jön még csak a végére, hogy a tömegközlekedés kényelmetlen. A sok alkalmazkodás, a fülledt járművel, emberek egymás intim szférájában, egymáshoz kellemetlenül közel! "
Azért az autósoknál is van alkalmazkodás. :D
Lehet nem az infim szférádban, az úton nem egyedül közlekedsz. Dugóban még rosszabb.
Nem egyedül közlekedem, de nem lóg senki rám, nem tornyosul fölém, nem ér hozzám, nem áll mögém akkor se, ha lenne hely máshol álljon, ha nem.
A bevásárlás 5-10 perc gyaloglás nálam is, de annyit képtelenség hazavinni, mint autóval, mind tömegre, mind térfogatra.
Kvázi külvárosban dolgozom, az én bejárásom még aránylag kényelmes, átszállásmentes, de ha másfelé kell menni munka után, konkrétan eret vágok magamon... Az, hogy bringával, edzetlen nőként lehagytam az 1956-os emlékvillamost... Hát erre mit mondjak? Ez a tömegközlekedés színvonala ma, Budapesten?
Ja, és hétvégén autóval a melóhelyem környéke harmadannyi, mint tömegközlekedve ill bringával?
Ja, egyébként a bringa az átszálllásmentes utakat is legyözi, a többi feleannyi idő vele.
Én hosszabb utakra utálom a buszokat, a távolsági fajtát pláne (a vonatot alapvetően szeretném), de busszal se hinném, hogy jobb egy családnak egynapos kirándulást tennie, mint kocsival.
Az összes villamosos magyar városra gondoltam, csak épp külföldre nem. :)
Így viszont elhiszem, hogy jobb (=gyorsabb) a tömegközlekedés.
Budapesten a tömegközlekedés sebessége valahogy irtózatosan nincs rendben. Hiába jó a hálózat lefedettsége és a járatsűrűség, ha a kövér reumás csiga is gyorsabb!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!