Milyen témájú reklámra figyelnének fel legjobban?
Médián kaptunk egy olyan feladatot, hogy készítsünk reklámot bármiről. Egy (nagy) kivétellel, hogy olyanról nem csinálhatunk, ami már meg van valósítva az életben. Pl.: nem csinálhatunk reklámfilmet a BMW-ről, mert egy olyan reklámot bárhonnan le lehetne kopizni.
Valami olyasféle kellene, amit terveznek megvalósítani, de még nem került sor rá (gondolok itt játékra, szoftverekre, autókra, házakra, modern kütyükre stb.).
Szerintetek, miről lehetne készíteni egy jó, akár látványos reklámot, amiről a közönség is elámul?
A reklámokra nemhogy nem figyelnek fel hanem egyenesen utálják az emberek. Már felismerik a gerillamarketinges fogásokat és az álcázott reklámokat is. Ezért ezek is ellenszenvet váltanak ki.
Az újságokban vagy az utcán megjelenő hirdetéseket már szinte észre se veszik. A tévéreklámok idejére átkapcsolnak a tévén máshová. Az interneten is nehéz reklámozni mert vannak reklámblokkolók.
Olyan reklámozási módot kell találni amit nem lehet blokkolni ami nem tolakodó és az emberekből nem vált ki ellenszenvet. Ehhez az kell hogy már eleve egy olyan terméket reklámozzál ami tényleg hasznos (és nem becsapós) és sok embernek segít és nem álltatja őket hazugságokkal. Találj ki egy nem létező terméket ami működő megoldást kínál az embereknek valamilyen létező problémájára.
Vannak nagyon ötletes, szép és vicces reklámok, jellemzően inkább külföldön. Mo. -on nincs túl nagy reklámkultúra, itt még mindig a "Cipőt a cipőboltból!" és a "hogyan nem szívja be a kék vért a hagyományos betét és hogyan igen a szuperbetét" jellegű reklámok mennek. Nem veszik észre, hogy a jó reklám nem az agyra hat, hanem a tudatalattira. A jó reklám képekkel, hangokkal, hangulatokkal, érzésekkel, drámával és humorral operál, nem felszínes győzködéssel, szájbarágással.
Rám legerőteljesebben az abszurd, megdöbbentő, rendbontó reklámok szoktak hatni. Azok, amik nem a sablonokat követik. Persze az se mindig jó, ha a reklám olyan szórakoztató, hogy eltereli a néző figyelmét a termékről. Mint ahogy egy túl szexi manöken se feltétlenül előnyös a ruhák érdekességének kihangsúlyozásakor.
Ügyes az olyan reklám, ami nyitott kérdéseket, feszültségeket, befejezetlen mondatokat hagy a szemlélőben, nem érteni pontosan minden utalását. Az ilyen gondolkodásra kényszerít, ezáltal megmarad. Amit azonnal érteni, azt az agyunk lezárja és elfelejti.
Ha én ilyen feladatot kapnék, mint te, biztos valami fiktív, lehetetlen használati tárgyat agyalnék ki, és annak készítenék reklámot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!