A mai emberek miért nem igénylik az olyan zenéket aminek van mondanivalója?
A legnépszerűbb zenékben mind olyan hülyeségek vannak hogy mit mond a róóóóka meg Ebben a pasiban ott van a Gangnam style és hasonló baromságok népszerűek. Míg régi népszerű zenék között voltak olyanok amiknek mondanivalója felért 1-1 világhírű lírai alkotással.
Ennyire meghülyültek az emberek? Most már minden arról szól hogy semmit ne kelljen semmin gondolkozni?
Elszörnyülködve nézem hogy egy egy idióta énekes azért hogy visítja hogy ÓÓÓÓ BÉBI BÉBI ÓÓÓÓ annyi pénzt kap, amivel vagy 10.000 embernek lehetne napelemmel energiát biztosítani, vagy vetekednek 1-1 neves egyetem költségvetésével is. Mi a franc történik?
Egy zenénél többen értékeljük a hangzását, hangulatát.
Nem mindenki hallgat ilyet most sem.
Tudsz mutatni igaz zenét?
Aki olyan zenét keres aminek van értelme és mély gondolatokat is közvetít az manapság is tud találni. A rókás videót eleve paródiának szánták amitől röhögsz egy jót, de ugyanilyen pl a gangnam style vagy a PPAP.
Az Ylvis egyébként sokkal viccesebb videókat is csinált mint a what does the fox say.
Attól, hogy most rácsodálkoztál erre, egyáltalán nem új dolog.
1910-es évek: "Náááááci végy nekem egy aeroplánt...!"
1920-as évek: "Jaj a mozi, jaj a mozi, gyere Rozi, oly sötét a mozi!"
1930-as évek: "Jaj, Sári rosszul lett, mert a szoknya hosszú lett..."
1940-es évek: "Van egy kislány, Anikó, rózsás tünemény. Csak ő tudja, mi a jó cukrász sütemény..."
1950-es évek: "Csíni-csiniba-csinibaba! Csíni-csinibaba!"
1960-as évek: "A táska rádió, a ritmus dáridó..." meg "Gyere kiabálni most egy jót velem!"
1970-es évek: "Szándokáááááááán, Szándokáááááán!"
1980-as évek: "Ratatatatam! A bréjk, a bréjk, a bréjktáááááááánc!"
1990-es évek: "Szeresd a testem bébi..." meg "Szomorú szamuráj, harcolj értem..."
Az elmúlt 15 év mocska pedig magáért beszél... A sláger nem a tudattal kommunikál. Szükségszerűen ostoba.
A múltban is voltak hanyag, mulatos zenék, ám most talán több lett belőlük, mert a youtube segítségével bármi elérhető. Az emberek járnak bulizni(persze vannak kivételek) és mindenhonnan ugyanaz az igénytelen zene hallatszik: rádiók többsége, kávézók. Manapság is vannak jó számok, de nem a legmenőbbek azok, hanem inkább a rock és a rapp. Ismert népzenei tudásomban pl leginkább a szerelmi csalódás illetve a katonákról szóló dalok voltak jelen.
18/ L
Bár olyan zenéket hallgatnának, aminek nincs mondanivalója. Az osztálytársaim (lányok) főleg olyan zenéket hallgatnak, amilnek undorító, mocskos, lealacsonyító mondanivalója van, pl. Az a híres csak b*szunk és b*szunk és pont ( nem tudom, ez-e a címe, na mindegy). Le sem esik nekik, hogy miről szólnak ezek a zenék, basszus. Szóval az is jobb lenne, ha mondanivaló nélküli bugyuta zenéket hallgatnának...
17/L
#7. ... a 30-as éveket tegyük át a 70-esbe, akkor a helyén lesz. De valóban nem ez a lényeg.
A könnyűzenének minden korban voltak/vannak fajsúlyos és fajsúlytalan részei. Egy egy dolog. Másfelől a célja a szórakoztatás. Ebből rögtön jön, hogy egy adott korban mi a szórakozás - mert ez eldönti a stílust is.
Fellendülő időszakokban lelkesedés van, a zene ehhez alakul. Zárt világban dac, ellenállás van, és a zene is ezt tükrözi. Amikor pedig zűrzavaros túlkínálat van, a népek kapkodják a fejüket, bizonyos értelemben a nihilizmus terjed. A zene követi.
A szöveg ritkán míves, de nem ez a célja. Egy könnyű életérzés szórakoztató formában. Tánc-, rock-, rap-, vagy más hasonló zenét kikapcsolódásra, élvezetre hallgatunk. Nem ülünk le elmélyedve egy fotelbe, hogy a szövegre koncentrálhassunk. A mocskos szövegek, obszcén üzenetek egy más dolog, de a könnyű műfajnak minden korban voltak mély és elborzasztó bugyrai. Nem kell oda menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!