Elég érdekes osztályom van. Nem létezik közösség és ezt szeretném kialakítani valamien "játékokkal" vagy programokkal kirándulással egy 14-5-6 évesekből álló borász, kertész osztálynak mi lenne a legjobb?
Köszi!!:)
Utolsónak de miylen feladatokat ? eza kártyás dolog nagyn jó ;)
Például közösen kaptunk egy fénymásolt lapot, azt ketten-hárman oldottuk meg együtt, hogy mindenki beleadta a tudását. Vagy egy témakörrel kapcsolatban kellett meginterjúzni pl. 5 embert, de ezek nem lehettek a szomszédok. (Ilyenkor olyan emberrel is szóba kellett állni, akivel egyébként annyira nem szoktunk.)
Én pl. korrepetálok két testvér fiút, nekik olyan feladatot szoktam adni németből, hogy a képeket pároztassák össze a német szóval, vagy félbevágott mondatokat kell összeilleszteniük.
Ami még jót tett, hogy az osz
Ezek nagyon jó ötletek...;)Köszönöm!!
aza baj az osztállyal hogy a nagy részét nem is érdekli hogy van e közösség vagy hansonló meg az ilyen feladatokat gyerekesnek tartanák...:S
Igen, azt hiszem a feladatok egy része tényleg gyerekes lehet.
Nincs csoport építésben tapasztalatom, tehát lehet, hogy nem jó észrevétel a következő:
Talán nem direkt módon érdemes közösséget létrehozni, hanem közvetetten. Amikor még középiskolás voltam, nem igazán érdekelt, hogy van-e közösség vagy nincs, ez a szó valahogy meghaladta az értelmi képességemet. A tanárok mondták a klikkesedés problémát, de nem tettek ez ellen semmit. Szóval csak papoltak. Észrevétlenül, hangsúlytalanul cselekedni ennek érdekében, különben lehet, hogy ellenállás lesz a vége.
Említettem, nekem nincs ebben tapasztalatom.
Megkérdezhetem, hogy mit tanítasz nekik?
:) Én diák vagyok!
Csak igazából az egész osztályfőnöki munka rámnehezedik...kirándulást én szervezem ,farsangi műsort és a közösséget is amivel csak tudom próbálom kialakítani csak ebben nem akar résztvenni az osztály nagy része:S
:)Igazából legnagyobb probléma hogy nem "ismerjük "egymást és mindenkiben csak a rosszat látjuk vagy azt amit mutat az illető vagy amit mondanak róla!
Ezért arra gondoltam hogy rakhatnánk egymás hátára egy A/4es lapot (feltűzni) és az egész osztály végigmenne mindenkin és ráírjuk a másik hátára azt a tulajdonságot amit gondolunk róla.. így tudni fogjuk hogy mit gondolnak rólunk mások és mit csinálhattunk rosszul és esetleg máshogy állnánk a dolgokhoz!!
Ezzel az a probléma lenne szerintem , hogy 1: elhülyéskednék 2:ha valaki "sértőt" ír a másik hátára akkor annak az embernek akinek a hátára írunk elmondanák a barátai hogy ez meg ez mit írt rá és veszekedés lenne belőle hogy ezt mért gondolja így aki ráírta de erre meg az lenne még a jó megoldás ,hogy ha valamelyikünk nem értené hogy mért gondolják azt róla amit akkor kiáll az osztály elé és megkérdezi és elmondanánk hogy mi miért van!??
Vagy nem is tudom van egy osztály azon belül van kb 5csoport amikre ez felbomlik és elítélik sokan a másikat pedig nem is ismerik és nem is nagyon akarják.:S
Jól látod a helyzetet, hogy nem is ismeritek egymást, és ez okozza a "közösségtelenséget". :-) Az a ragasztós nagyon jó ötlet!
Nekünk volt olyan játék, hogy "azt szeretem benned, hogy..." és egy puha labdát dobáltunk egymásnak, mindig ahhoz került a labda, akiről mondtuk a mondatot. Külsőségek is előfordultak, hogy "azt szeretem benned, hogy szép a hajad" vagy hogy klassz a felsőd, de arra kell törekedni, hogy ne csak felszínes dolgokat mondjunk a másiknak. pl. hogy segítőkész voltál, és segítettél a házi feladatomban satöbbi.
A te ragasztós feladatod nagyon ötletes, de lehet, hogy azt a kikötést kellene tenni, hogy csak pozitívat lehessen írni. Rosszat úgy is tud mindenki... Ezt a játékot mikor akarod velük eljátszatni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!